Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Han blir trimmet vet at han løper veldig mye når han leker med ball uti hagen og fotballbanen (har ganske så stor hage :p). Han hopper og løper litt rundt inne også, mens han har en leke i munnen å prøver og spille pote-ball med en tennisball..

6570385[/snapback]

Mente ikke sånn trimm :p Trimmer dere pelsen selv? vet av erfaring at om du skal på utstilling med dem er det mye styr med pelsen. Når vi sluttet og gå på utstilling med han hunden vi har så sluttet vi og trimme hele og ga han mer fasong på hodet, slik som de skal ha bare litt kortere, og tok resten av kroppen med maskin. Men holder sånn nogenlunde fasongen på han men ikke så mye av alt de skal ha på feks utstillinger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi klarer ikke å finne noen hunder jeg. Familien vår skal ansskaffe en hund, altså en omplasseringshund. Gjerne en liten en. Det er så frustrerende :nei:

6573961[/snapback]

 

Små hunder er ikke de som blir omplassert mest, fordi de er så kjekke og lette å ha med å gjøre :) Hvorfor vil du ikke ha en valp?

 

Det viktigste for familien din er å finne en rase som passer dere, ikke bare å finne en tilfeldig omplasseringshund

Lenke til kommentar

Vel, vi sett på 30-40 og filtrert bort et par raser mor ikke likte. Den eneste hunden vi har sittet igjen med er en 10 år gammel hund som ingen vil ha pga alderen (ikke vi). Og en valp mener vi er for mye arbeid, at det er lettere å ha en som er allerede opdratt og gjerne lydig. Men nå sitter vi og venter i 2-3 uker på omplasseringssenteret da de vurderer (det som tar tiden) om de skal omplassere en blanding av en golden retriever og noe annet. Det er mest sansynlig at vi går for den, men vi ville helst ha en liten hund..

Lenke til kommentar

Her kommer et par bilder av 3 av våre 5 hunder hjemme.

 

 

Her er et lite søtt bilde av sylvester:

sylvester.jpg

 

 

Og et bilde av agathe og olivia her:

oliviaagatha.jpg

 

Kommer til å legge ut noen flere bilder snart når jeg får tatt noen av lucas bearded collie'en våres og tine den siste franske bulldogen våres hehe. Er de ikke søte?

Lenke til kommentar
Vel, vi sett på 30-40 og filtrert bort et par raser mor ikke likte. Den eneste hunden vi har sittet igjen med er en 10 år gammel hund som ingen vil ha pga alderen (ikke vi).  Og en valp mener vi er for mye arbeid, at det er lettere å ha en som er allerede opdratt og gjerne lydig. Men nå sitter vi og venter i 2-3 uker på omplasseringssenteret da de vurderer (det som tar tiden) om de skal omplassere en blanding av en golden retriever og noe annet. Det er mest sansynlig at vi går for den, men vi ville helst ha en liten hund..

6574110[/snapback]

 

Det er svært få ferdig oppdratte hunder som omplasseres. ;)

 

Om du tar deg 6 mnd til å oppdra en valp fra den er 8 uker gammel, får du den slik du vil. Husk du skal gjerne ha denne hunden i 10 år ++, ikke nøy dere med noe dere egenglig ikke har lyst på

Lenke til kommentar
Santaxxx!  Nyyyydelige franske buller dere har :) De er jo kongekule. Oppdretteren til Oswald har både franske og engelske. Så jeg har lekt en del med franske før jeg fikk Ozzy!!

6574764[/snapback]

 

Hehe det er koselige å høre. Både fransk og engelsk bulldoger er trivelige og koselige hunder!

Lenke til kommentar

Til deg som har lagt ut annonse på dyrenett..

 

Skal du kjøpe hund er det ikke så veldig lurt å legge ut en annonse og lene seg tilbake og håpe at en seriøs oppdretter skal ta kontakt.

 

1) Finn ut hvilken rase som passer for deg

2) Søk på nett, finn oppdrettere, besøk hjemmesidene deres og ta kontakt selv

 

Om du skal ha blandingshund er det bedre å lete på annonsesider selv, zett.no, finn.no og dyrenett.no blant andre.

 

Mange oppdrettere omplasserer hunder også. Det kan være avlshunder som viser seg å ikke være brukbare i avl, og som du får til redusert pris.

Lenke til kommentar

Meg og Oswald var på utstilling idag :) Han ble beste hann!! BIM eller hva det nå heter. Han fikk og kommentar på at han var VELDIG lovende for framtidige utstillinger :) Skal se at jeg har en liten Champion på hendene her.

 

Her er kritikkskjemaet :

 

 

Good enough jaw. Exellent coat & colour. Exellent chest. Good bones & shoulder. Good enough in back. Very good topline. Better lanes. Very good proportions and powerful head. Good skull. Good enough muzzle. Typical movement. Very promising!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...