medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Nå har vi akkurat kommet hjem fra hundetreff. Diesel hadde med seg Zita som sluttet å blø for ei uke sia. De har gått fint sammen innendørs og lekt seg ute. Men i kveld var det KUN hun han var intr i, og ville ikke bry seg om de andre. For å ikke snakke om alle ungene som herja og sprang. Diesel søyt som en liten valp :!: Gikk oppi skogen før vi ble hentet og da var det en helt annen hund. Er ikke så glad i mye styr rundt seg. Nå er han utslitt. Da har han helt sikkert veldig godt av å være på disse treffene. Han roer seg sikkert etterhvert , og treffene er jo veldig god trening. Geisha har fått løpetid så hun får ikke være med på treff på lenge. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jaa han har veldig godt av det. Synd det er litt kjedelig på treffene, står der jo bare å henger, så det spørs om jeg drar dit torsdag. Isafall blir det alene, UTEN venninne med løpertid. lol. Disse med chi og tibbe står jo kun å prater med hverandre og bikkjene er jo livredde store. Nesten så de tar unna hundene når jeg går forbi.. Jeg er der for at Diesel skal være i kontakt med folk og andre hunder, ikke for at jeg skal stå i ro å prate om hvor godt vinklet bakbein og fint hode han har :!: Utstillingen i slutten av mnd. VRÆL. jeg gruer meg!! Tenk om de slakter gutten min da? eller kanskje han får bare skryt? grøss. jeg gruer meg, fordi jeg vet han er litt stor og lang. Ser kanskje litt enkel ut siden han ikke har fått pels rundt nakken enda. Og han har lite stopp. NEI, jeg skal ikke være negativ. Dette går strålende Jeg må hvertfall ta avføringspiller dagen før, kommer til å få farrang og drite på meg før jeg går inn i ringen. nervøs. :!: Endret 7. april 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vi har lignende hundetreff her i Trondheim og, ca daglig. Det er er på en inngjerda haug. Det vi gjør er å gå rundt i ring. Da blir hundene mer aktive og. Står man i ro så gjør ofte hundene det også Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Synes det er koslig på treff jeg, men kanskje enklere for min del siden jeg har små hunder. Lita ble sosialisert masse med barn og andre hunder på søndag og det er jo kjempeviktig. Vi går jo i ring også, men på søndag ble det litt lite trening i forhold til på søndag. Og bordtrening er jo kjekt. Få hjelp med at folk tar på Lita, sjekker tenner osv for at hun skal bli vant Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du har jo helt klart en fordel med din lille, siden det er tusen små der. Tydelig at mange av de små ikke har hatt kontakt med store hunder, de bare bjeffer, skjelver og nærmest flekker tenner :!: Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Din store kan virke veldig skremmende på de små også, kan ha noe med saken å gjøre Det er dumt treffene er på en parkeringsplass. Jeg hadde helt klart satt pris på å hatt ett sted man kunne sluppet hundene istedet. Men igjen så er det ikke alle som har lyst at det skal være løse hunder i nærheten av sin hund, og da blir det sure folk igjen. Og så er det en del sure hannhunder der som ikke tåler andre hanner.. og da har man jo et problem igjen. Geisha er mye sikrere når hun er uten bånd, og leker gjerne med en hund på 40 kg. Lita, som bare er valp enda har enda langt å gå før hun er tøff, men treffene hjelper veldig. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Isafall blir det alene, UTEN venninne med løpertid. lol. Trodde ikke det var venninnene dine som hadde løpetid forresten :!: Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Rart ingen la merke til den setninga der før nå. hehe. Er faktisk plaget med kåte venninner De småhundene på treffet er jo sure på det meste egentlig. Har jo litt med eierene å gjøre og da, virker som de har kun har småhunder i lekekretsen Det går jo an å gå rett oppi bakken da, slippe de i skogen -bak jehovas vitner sitt tempel :!: Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Er faktisk plaget med kåte venninner Hvor bor du? Hunden vår fikk vel aldri god nok kontakt med andre hunder, så den ble jo helt febrilsk på treff og lignende plasser med masse andre hunder. Det gikk jo bare ikke.. Tipper det hadde vært litt anderledes om den hadde fått lekt regelmessig med andre hunder mens den var valp.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det er en stoooor fordel å ha godt med sosialisering fra dag en Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jepp. Bare synd den eneste hunden i nabolaget var en gammel og utrolig aggresiv dobberman.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jeg så en liten hund som var småsinna på andre hunder jeg. Resten var bare koslige. Hvis jeg veide 3 kg hadde jeg sikkert glefsa til Diesel jeg også :!: Kåte venninner er et kjent problem ja , man må nesten stenge de inne når det står på som verst. Loom: man kan ikke regne med å finne lekekamerater i nabohuset. Skal man sosialisere valpen må man litt rundtomkring. Vi har begynt å gå i sentrum med valpen vår. Man kan melde seg på valpekurs, dra på hundetreff osv.osv. Endret 7. april 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det var nok flere enn en ja gitt Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Merka ikke det jeg, var sikkert fordi de ikke glefsa til mine Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Det var en som glefset bare. men over halvparten bjeffet og var hissig:P Haha, Grizzly og Diesel leker med en (katte)ball på gulvet. Plutselig sett G i gang DEN hylinga!! Skulle trodd han var skutt og halveis drept. Varte i evigheter :!: Endret 7. april 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ikke alle småhunder som bjeffer er hissige Det er nok at de blir usikre på hunden din for eksempel. Husk at Diesel er stor, og ikke den roligste hunden jeg har sett. Det er ikke for å være frekk, men du skjønner det kanskje hvis du ser det fra småhundenes perspektiv. En stor svar hund som trekker i båndet for å komme bort til de. EDIT: For å unngå at noen blir gretne fordi det er lenge mellom bildene legger jeg inn et bilde jeg tok av jentene mine i dag . Endret 7. april 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Det var ikke bare min de bjeffa på da Var flere som ikke kunne nærme seg enkelte. Skjønner faktisk at min er stor. Men det er ingen unnskyldning til at hundene skal oppføre seg som dritbikkjer (tenker generelt nå!) Endret 7. april 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det har du rett i. Og det er sikkert folk der som kan være litt overbeskyttende overfor sine små, men jeg synes de aller fleste er flinke. Kanskje jeg ikke følger godt nok med.. Jeg håper du ikke har fått dette inntrykket av mine små. Jeg selv synes de har klart seg ganske godt , selv om Geisha kan trekke seg litt unna de største. Vi håper også på å bli kvitt bjeffinga vi er "plaget" med av og til. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Med den dritbikkje setningen min mente jeg ikke bare de på kurset, fordi jeg kjenner jo ikke alle. Men når vi snakket om kurset: basert på det jeg har SETT kunne nok enkelte hatt mere 'storhundtrening'. Jeg har såvidt møtt dine, og de gangene har Geisha bjeffet -men det kan jo igjen være en usikkerhet til store hunder. Hadde de hilst og vært sammen hadde det nok fått en annen tone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå