Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg løp bort til en dame i butikken og bare "Kinesisk nakenhund! Kan jeg hilse på!?" og hun ble kjempeentusiastisk siden jeg kjente igjen rasen enda han var ustelt og ubarbert og litt gjemt vekk i vesken hennes (men han var ikke veskehund, han bare trivdes godt oppi der når de var inne i butikker, litt usikker med masse folk og sånn). :wee:

Lenke til kommentar
Tror jeg har sagt ja til en ni år gammel overvektig blandingshund... :blush:

:!:

Du får det enklere med den enn med valp, da. Det er jo positivt. Hva er den blanding av, og skal du ha den?

Skjønner meg ikke på dere som blir sure for at folk klapper. Merk klapper, ikke løfter og drar. For sånn er det jo å ha hund. Ellers får dere gå i skauen der dere aldri treffer folk, eller løpe sikksakk på fortauet for å komme vekk fra folk. Spesielt skjønner jeg at en rynkete og myk Shar Pei trekker mye oppmerksomhet ;)

Vær heller glad for at hundene deres tåler behandlingen!

Lenke til kommentar

Klapping er jo bare positivt. De stedene jeg går tur møter vi som regel mest folk som har litt peiling på hvordan man hilser også, og da er det i alle fall ingenting i veien med det. Sosialt å ha hund på tur. Her en dag gikk jeg med Lita, typen med Geisha, og så møtte vi ei koselig dame med en Dachs (b&t) så gikk vi sammen ett stykke, slapp hundene (ikke Lita) og senere møtte vi en NYDELIG schæfervalp som Lita fikk hilse på. Den var kjempesnill og rolig slik at Lita fikk et positivt møte med en større hund.

Man får snakket med MANGE folk man aldri hadde kommet til å sett på to ganger før om man ikke hadde hund med :)

Når vi møter mange hunder på en gang pleier typen å si: Hundfæst her eller?! :p

Her har det snødd så mye at jeg måtte tråkke spor for at Lita skulle få gjort fra seg på plena i dag !

Lenke til kommentar

Du får det enklere med den enn med valp, da. Det er jo positivt. Hva er den blanding av, og skal du ha den?

Typen klager og maser og skjønner ikke hvorfor jeg absolutt skal ha den hunden, er mange hunder som har det værre. Men den bor ikke langt unna og får vondt i magen når jeg tenker på hvordan det lever.

Er blanding av rottweiler og lab.

Lenke til kommentar

Ja typen sier det samme. Han synes jeg tar på meg for mye ansvar ved å ta over hunden og at det burde være venninnen min sitt ansvar siden det er hennes hund som hun har dumpa hos foreldrene sine. Dumt at jeg skal betale for hennes feil.

Synes han har ett poeng, men når hun sa at hun skulle ha hunden hjemme hos seg i en uke og slanke den litt, så ville det blir bra, klarte jeg ikke bare stå og se på mer. Har sagt det til henne flere ganger at den ikke kan bo der, og at det er bedre at hun avliver den da, men det nytter ikke.

Bor jo sammen med en annen kar også, og sier han nei, blir det ingen hund. Også er det den pudelen i tillegg. Tror kanskje jeg har tatt på meg litt for mye.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe; jeg har ikke så mange venner og i det siste har jeg merket at jeg ofte blir veldig alene. Jeg har lurt på om det å få en hund, noen å bry seg om altså, som ikke avviser deg kan være en ide.

Jeg er klar over at det tar mye tid, men jeg tenkte feks:

Lese mye om hund før jeg kjøper, så kjøpe før sommerferien, og ta ut 5 uker ferie, slik at jeg bare har hunden å være med, bli kjent med den enda bedre. Jeg gjør ikke så mye på fritiden, så hunden må tåle å være hjemme mens vi er på jobb, og jeg er hjemme rundt 17 til vanlig, men jeg står opp klokken 5, og er hjemme litt sent, så tenkte at gåturer kunne tas da. I feriene er jeg stort sett hjemme, eneste jeg har er sommerferie og juleferie. Påske, vinter og høst er jeg hjemme.

Kan en hund holde ut i slike forhold? og hvilken rase hadde passet?

Jeg har veldig lyst på labrador, schæfer eller golden retriver, håper noen kan svare :)

Lenke til kommentar

tenk deg nøye om i alle fall. Dersom du tar på deg ansvaret for denne hunden blir det mye vanskeligere for deg å trene ponni i tillegg. Det er heller ikke sikkert denne hunden og ponni går så godt sammen heller, og sitter du der med en stor hund som ikke tåler synet på din lille har du ett problem du kunne vært foruten. (Da jeg bodde hos foreldrene mine hadde jeg en blandingshund på 3 år da jeg skaffet en border collie valp. De gikk ikke sammen for fem flate , og etter noen måneder måtte vi innse at slaget var tapt og den ene hunden måtte omplasseres.

En hund på 9 år er pensjonist. Ville nok satt pris på å komme til et rolig hjem uten valper eller så mange andre hunder tenker jeg. Det finnes mange gode hjem der ute :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på noe; jeg har ikke så mange venner og i det siste har jeg merket at jeg ofte blir veldig alene. Jeg har lurt på om det å få en hund, noen å bry seg om altså, som ikke avviser deg kan være en ide.

Jeg er klar over at det tar mye tid, men jeg tenkte feks:

Lese mye om hund før jeg kjøper, så kjøpe før sommerferien, og ta ut 5 uker ferie, slik at jeg bare har hunden å være med, bli kjent med den enda bedre. Jeg gjør ikke så mye på fritiden, så hunden må tåle å være hjemme mens vi er på jobb, og jeg er hjemme rundt 17 til vanlig, men jeg står opp klokken 5, og er hjemme litt sent, så tenkte at gåturer kunne tas da. I feriene er jeg stort sett hjemme, eneste jeg har er sommerferie og juleferie. Påske, vinter og høst er jeg hjemme.

Kan en hund holde ut i slike forhold? og hvilken rase hadde passet?

Jeg har veldig lyst på labrador, schæfer eller golden retriver, håper noen kan svare :)

Samtlige er raser som egentlig ikke egner seg til å være mye alene hjemme. Alle hunder kan være en del alene hjemme, men 8 timer blir hakket mye for store, og aktive hunder som retrievere og schæfere, spesielt labradoren og schæferen. Du må også passe på å finne gode oppdrettere på disse rasene, SPESIELT schæferen og golden retrieveren. Det er så mye dårlig avl der ute, at du kan ende opp med en hund som hele livet sitt sliter med allergier, sykdommer og hofte/albueledd plager.

Schæferen og Labben er meget aktive hunder som krever mye som unghunder, og vokser sent opp.

Men hvis du er klar for å forandre livet, og sette av MYE tid, så er det bare å kjøre på. Men en hovedregel er at disse aktive store rasene krever mye de første årene av sine liv. Og siden de er så populære er det stor risiko for å få en hund med mye rart i genene.

Men igjen, jeg vil bare avslutte positivt, en hund er en flott venn som vil følge deg hele sitt liv :)

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på dere som blir sure for at folk klapper. Merk klapper, ikke løfter og drar. For sånn er det jo å ha hund. Ellers får dere gå i skauen der dere aldri treffer folk, eller løpe sikksakk på fortauet for å komme vekk fra folk. Spesielt skjønner jeg at en rynkete og myk Shar Pei trekker mye oppmerksomhet ;)

Vær heller glad for at hundene deres tåler behandlingen!

Joda. Hun elsker mennesker. noen mer enn andre. Og det er jo kjempefint. Men f.eks å ta en bytur er ett helvette uten like. Folk stopper meg og maser om å få klå på og kommer med masse crap som og spørre om det er en sånn buehund.. Er ikke så lenge siden ei dame kom løpende etter meg og spurte om hun kunne få ta bilde av hunden. Var visst favoritt rasen hennes. det var jo litt morsomt. Men er ikke alltid jeg er i humør til å jabbe med fremmede heller. Så kunne dem bare tatt ett nei for ett nei.

Lenke til kommentar

Altså, om man ikke vil ha en hund folk vil klappe, så får man finne seg en hund som rett og slett ikke er søt i andre enn "mors øyne". Har du en søt hund, så må du vente deg at folk vil klappe, kose og klå. At folk plukker opp hunden vil selvsagt alle ha seg frabedt, men at folk stopper og klapper er en ting man må vente seg. Er ikke ofte jeg snakker med folk som skal klå på bikkjen min, pga. angst osv., men jeg stopper alltid om noen vil hilse på ham, rett og slett fordi hunden min elsker mennesker, og mennesker elsker hunden min. :wee:

Lenke til kommentar

Lita er hjemme alene for første gang i dag!

Hønemor som jeg er har jeg innstallert webcam som kan overvåke mine søte små. Det gir jo en ekstra trygghet for meg å faktisk kunne se at de ligger og sover sin søteste søvn. Hvis ikke hadde jeg nok sittet med hjertet i halsen og innbilt meg at de sto og hyla i panikk mens de venta på meg :p

Til nå har begge to sovet i samme kurv intill hverandre :love: Jeg har vært borte i 2 timer. Geisha har strukket litt på seg, og har nå lagt seg inntill Lita igjen. Søte jentene mine. Det hadde nok ikke gått bra om Lita skulle vært heeelt alene, så det er mye hjelp i å ha en hund fra før.

De har ett stort (!) bur, som jeg har koblet til en enda større valpegrind, så de har nok av plass. Grinda har jeg fyllt med tepper og en kurv. Regner med at jeg må vaske teppene hver dag en god stund, for Lita klarer ikke å holde seg i så mange timer. Skal stikke innom og lufte henne om en halvtimes tid tenker jeg :)

Lenke til kommentar

hihi, stakk innom nå, luftet de, og så stakk jeg på posten ett ærend. Mens jeg var der ringte mora mi og fortalte at Lita hadde rota seg inn i dynetrekket på hundenyna, og ikke kom seg ut, mens Geisha febrilsk prøvde å grave henne frem. Så da måtte jeg stikke tilbake. Fikk redda henne ut av dyna, og så tissa og bærsja hun på plena . Da slipper jeg i alle fall å være redd for at hun skal gjøre fra seg i grinda slik at det er bærsj over alt når jeg kommer hjem :innocent:

Tok en printscreen. Begge to ligger inntill hverandre helt fremmerst i bilde og sover igjen :)

Må innrømme at dette som jeg hadde gruet meg så mye til gikk over all forventning :new_woot:

post-90636-1206439788_thumb.jpg

Endret av L_C
Lenke til kommentar
Lita er hjemme alene for første gang i dag!

Hønemor som jeg er har jeg innstallert webcam som kan overvåke mine søte små. Det gir jo en ekstra trygghet for meg å faktisk kunne se at de ligger og sover sin søteste søvn. Hvis ikke hadde jeg nok sittet med hjertet i halsen og innbilt meg at de sto og hyla i panikk mens de venta på meg :p

Til nå har begge to sovet i samme kurv intill hverandre :love: Jeg har vært borte i 2 timer. Geisha har strukket litt på seg, og har nå lagt seg inntill Lita igjen. Søte jentene mine. Det hadde nok ikke gått bra om Lita skulle vært heeelt alene, så det er mye hjelp i å ha en hund fra før.

De har ett stort (!) bur, som jeg har koblet til en enda større valpegrind, så de har nok av plass. Grinda har jeg fyllt med tepper og en kurv. Regner med at jeg må vaske teppene hver dag en god stund, for Lita klarer ikke å holde seg i så mange timer. Skal stikke innom og lufte henne om en halvtimes tid tenker jeg :)

Lurer litt på en ting - hvordan gjør du det med det web kameraet? Slik rent praktisk altså?

Lenke til kommentar

jeg har laget en egen epostadresse/msn som jeg bruker. Lastet ned ett tilleggsprogram som heter msn+ (tror jeg) som trengs for å kunne automatisk akseptere webcamforespørsler (nekter å ha en slik setting på den msn-kontoen jeg bruker ellers :!: )

Så setter jeg laptopen på gulvet slik at webcammet peker mot der hundene er , starter msn , og drar på jobb. Der starter jeg en samtale med msn-kontoen jeg har hjemme, og ber om å få se cam.

I følge typen finnes det webcam som ikke trenger å kobles til PC-en engang. Man kobler det bare opp mot nettverket, plasserer det der du vil, og så kan du ved å gå på en viss IP adresse streame fra kameraet. Men man trenger ikke gjøre det vanskelig når det kan gjøres enkelt :)

Eneste jeg manglet var lyd.. mente jeg hadde mic på denne laptopen så jeg får sjekke ut litt. Kjekt med lyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...