TyrantOfWinter Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Fikk en så festlig mail i dag som jeg jo må dele med dere en mandagskveld :!: Haha, akkurat sånn gjør Bowser også når noen legger seg ned på gulvet på siden av ham Da gir han en stor bamseklem. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hehe. Men den tissinga på maskina så ut som en farlig sak.... Grillet puppy anyone?? Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Haha, akkurat sånn gjør Bowser også når noen legger seg ned på gulvet på siden av ham Da gir han en stor bamseklem. Tenkte faktisk bittelitt på Bowser da jeg fikk den må jeg innrømme :!: Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Snakket med min tante tidligere i dag.. Hun har en Briard på to år. Eid i ett år. Ganske vilter, men snill. Kasterert. Hunden har en ting for småhunder. Står bare å stirrer på de. Blir helt vill når han går forbi det -og unger (har hoppet opp og 'nappet' etter en tilfeldig forbigående). I går gikk de tur, møtte ei jente med en Papillon(bestemora sin hund), og beistet sleit seg og 'overfalt' den lille. Stakkars. Var ingen blod og det gikk sikkert bra. Men den har blitt litt skremt. Ligger bare under bordet. Skulle til dyrelegen i dag -og tante skulle betale sa hun! Hun er skikkelig fortvilt over sin store bølle... Han har blitt såå mye bedre siden hun fikk han. Men det er ikke nok, så kanskje hun tar den tunge avgjørelsen å omplassere han. Skikkelig kjip situasjon Skal ringe henne etterpå, høre hvordan det gikk. Endret 18. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Kanskje Geisha kunne herda han Det finnes jo måter man kan trene vekk slik atferd hvis man har tid, og noen til å hjelpe seg. For eksempel at han og tanta, og en person med en liten hund, tok seg en tur i folkeparken, og gikk frem og tilbake på en bane der mange ganger slik at de passerer hverandre ofte. Med masse godis, avledning og ros vil man vel kunne minske atferden ganske mye, før hundene til slutt kan hilse på hverandre (blitt vant) og så kanskje til og med leke sammen uten bånd. Det er vanskelig å trene kun når man tilfeldigvis går forbi andre hunder på tur og slik, men dersom man har noen å trene sammen med på å dempe adferden tror jeg det hadde hjulpet ganske mye på kort tid. EDIT: Geisha sier "AAAAAAAAH" mens Lita ser etter.. karies? Endret 18. mars 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) HAHA, herdet?? Han hadde drept henne :O Har hatt han løs sammen med Diesel en gang på ett år og det var nok. Altfor voldsom og skulle herje. Bet han over nakken og skulle trykke han i bakken. Dette er en omplasseringshund og han måtte bort fordi han ble for stor for ungene i huset. Men vi tror det ligger noe mere bak.. Han har som jeg skrev over nappet etter en tilfeldig unge som gikk forbi, og blir ivrig når han ser barn leke osv. Tante er rett og slett redd for å slippe han løs, og går omveier når hun ser barn og småhunder. Tro meg.. hun har trent og trent! Har gitt henne masser av tips, samtidig som hun har lest x antall hundebøker. Vi har jo ikke akkurat hundeskole eller eksperter på problemhunder her. Hun har tatt kontakt med oppdretter for råd. Den lille hadde fått noen små flenger/rift på magen og ryggen. Om det ble sydd var hun usikker på. Men har nå fått medisin og salver. Hell i uhell: De oppdaget hos dyrelegen at hunden hadde testikkelkreft! Eldre herremann dette, tolv år. Som ei skrev til meg på et annet forum. Det kan være et jakt/gjeteadferd som har gått over styr eller usikkerhet. Endret 18. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Briard kan jo bli litt mye hund. Det er jo tross alt en hund som trenger litt stimulans, og den er jo i sin "beste alder" også... Ville slengt på hunden en grime jeg, om den ikke allerede har det. Da har hun hvertfall kontroll så den ikke sliter seg, for det er jo det verste som kan skje. Gjett om den hunden får belønnet seg selv når den får til sånt. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Grime har den. Hun glapp båndet med et uhell.. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Uhell kan skje, så jeg skal ikke være helt urimelig Vet jo selv hvordan det er å ha en til tider uhøflig, stor hund. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg er barnevakt for Zorro! Akkurat nå hadde det vært jævlig fint om den hadde sovnet igjen dog Edit: Link til bildet: http://img253.imageshack.us/my.php?image=20032008056zr8.jpg Endret 19. mars 2008 av TheScorp Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Han var kjempefin! Hvordan er det å sitte barnevakt da? Skal være bernevakt for lillesøs og hunden hennes om noen uker. Blir gøy å se hvordan det er å ha to hunder! Endret 20. mars 2008 av mushi Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Kjempekos å være barnevakt. Alltho, det skal bli bedre når han venner seg mer til leiligheten, så han kan sove i burret i gangen. Fytti grisen som staffene snorker, og raper og fiser og gjesper og..vel..generelt lager lyder når de sover Men det går flotters. Måtte håndfore ham i går, bare for å få i ham litt vanlig mat. Men tror han er blitt litt utskjemt med godbiter og snax..Men sånn skal det være når man er hos onkel! hehe Lenke til kommentar
Battone Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Gikk og vandret i skogen idag med Charo, min breton på 15 kg, da jeg ble "overfalt" av 2 irske ulvehunder.. Var egentlig utrolig morsomt, de var så keitete i leken.. Som 2 valper, trur ikke dem hadde forstått at dem er "litt" for stor til å leke. Uansett en morsom opplevelse.. Sikkert ikke alle som hadde reagert på samme måte om dem hadde sett 2 "ulver" komme halsende imot.. ************** Kan tenke meg de "fine" fruer med lille Fido når disse kommer imot. Endret 20. mars 2008 av Battone Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hjelpes. I dag gikk vi forbi en stor Schafer i byen. Det viste seg at den var LØS. Den reiste seg opp, så på oss, og gikk en saaakte sirkel før den bevegde seg så smått mot oss. Herregud, jeg trodde jeg skulle dø av redsel :!: Tenk om det var en hann, og hadde angrepet Diesel? Grøss. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Denne sikkert? Holder til i fussboligene rett over gata fra der vi bor. Har vært med oss på tur flere enn en gang (slentrer etter oss uten bånd) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) JAA det er han. Tenkte å skrive til deg at det var i disse fussboligene, men glemte det. Stakkars. Han så snill og ond ut på en gang. Boxeren til venninna mi døde i dag/i går. Falt om å døde under lek. Den har kollapset et par ganger tidligere, og de fant vel ikke ut nøyaktig hva det var. Gikk heldigvis fort og gæli, og han hadde det ikke vondt Han rakk å bli far til åtte barn for noen uker siden. Endret 20. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg synes litt synd på han. I dag satt han utenfor fussboligene og så på meg og Lita da vi var ute på plenen... Haha, jeg dreit meg regelrett ut i går kveld. Var ute med Lita på plenen og sier med lys stemme: "tisse da.. jaaaa, tisse da" og "ååååååh, så flinke lita pia" snudde meg for å gå inn og så sto det to personer rett nedenfor muren vår som jeg ikke hadde sett ble småflau Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Haha det har jeg gjort tusen ganger, og bryr meg ikke om folk i nærheten når jeg snakker med bikkja;) De tror sikkert jeg er gal....? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Garantert. Men jeg er jo spinn hakke gærn også jeg da.. men vil ikke at alle og enhver skal vite det fordi :!: Er en smarting med svart KÅPE som bruker å gå alene rundt kringsjå og vanndammen. Han går fort og ser sint ut . En gang hørte jeg og typen han synge skikkelig kjerringaktig (har mp3 spiller med seg) Holdt på å le oss ihjel. Samme fyren gikk forbi meg og Lita samme dag vi hadde hentet henne, og vi sto nede ved fussboligene for å tisse og slikt (var så mye vind og dårlig vær, og der blåser det ikke like mye som oppe på plena hos oss) . Tror du ikke han presterte å være frekk i kjeften ved å snakke høyt med kompisen sin om hvor lita bikkja mi var . Av typen Mjaaaaau, og pssspssspsss. Nå hater jeg fyren hardt hver gang jeg ser han .. Folk kan passe sine egne saker synes jeg. (eller vente med å være frekk og lage morsomheter til jeg ikke hører de) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) En ung fyr som går slik at han nesten bikker framover? Sett han ofte, og jeg vet hvem broren er. Enda værre :!: Han ble jo medlem i Bgjengen etter å ha gravd seg nederst i hoppegropa i Braatthallen. Sier litt.. ala downsfamilie :!: Haha slik må du bare venne deg til.. Hadde med meg Grizzly på Spaceworld i går, og det var ei jente på to år som sa 'mjau, pissitatt', ble ikke akkurat sur Men det får være grenser til håning. Makan. Jeg svarer på dumme kommentarer jeg, ber de om å stfu. Har jo ulv, varulv, skabbhund, collie og det som værre er Endret 20. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå