Notatblokk Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Uff, stakkars liten borzoi da Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Er litt størrelse på han da (sorry dårlig bilde, var mørkt hehe) Endret 14. mars 2008 av mushi Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Han kan nok lære noen myndedrepetriks av Mona. Hun tok jo strupetak på Bikkja og nektet å la han reise seg da de lekte her ute Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Han er veldig rolig og forsiktig av seg Godt gemytt på han, han er kanskje litt for nervøs, men mynder er jo det. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, syns mange mynder er skranglete i huet, dessverre. Bidrar ikke akkurat til å redusere pingleryktet de har. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ett spørsmål om mynder: Er det vanlig at de uler når de er alene hjemme? Borzoien gjør det og hun sier at det er vanlig og ikkeno å bry seg om. I mine øyne må det vel være bedre å slappe av, enn å ule... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hehe. Høres mer ut som en dårlig unnskyldning for å ikke trene, spør du meg. Mynder skal selvfølgelig klare å være alene uten å ule. Jeg tror sånne "sannheter" oppstår fra folk som kanskje ikke helt har lykkes med treningen selv, og så lært seg å leve med det, og gjort det om til at "det skal være sånn". Alle hunder trenger jo å trene på å være alene hjemme. Hvor mange tråder har man ikke f. eks på Hundesonen om "valpen klarer ikke være alene hjemme" osv? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Eller fra meg Når vi trener alene hjemme her går jeg inn rett etter første "ule"-pause. Vil ikke ha en hund som uler, men en som sover når den er alene Hun klarte nesten 8 min på onsdag, men bare 4,5 idag. Jaja, bedre enn ingenting Endret 15. mars 2008 av mushi Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Kan jo ikke bare øke hele tiden heller Litt frem og tilbake går det jo, men tenk..det er ikke mange sidene siden hun ikke kunne være alene i det hele tatt! Nei, nå er det natta. Huet dundrer og jeg skal jobbe åtte timer i morra. Wee. Før påske. Folk tar av i vinkel på handlingen. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) På det området med å lage lyd og å sutre er Bowser eksemplarisk. Har aldri ult eller sutret når han har vært hjemme alene. Han har generelt veldig høy terskel for alt, spesielt smerte. Har hørt ham pipe under lekeslossing en gang, og det var når han var rundt 5-6 måneder og skulle leke med en 2 år gammel, herskesyk Akita Inu. Tøffinger syter ikke Må slenge med to gamle bilder fra da han var et lite knøtt. Glad han begynner å bli eldre, men den første tiden var jo koselig Endret 15. mars 2008 av TyrantOfWinter Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Han har gått fra "Ååååh, så søt!" til "Åh, tøffingen!" Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Her øver vi på å bli trygg i bur . Jentene mine lå og sov i 1,5 timer mens jeg lå i sofan og leste bok. Så flinke at søren og .. synes synd på bikkja som ofte står ute på verandaen og bjeffer sårt... Endret 15. mars 2008 av L_C Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Husk å trene på at Lita er alene også da, mange som går på den blemma og rett og slett glemmer det Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 etter hver skal begge gå løse i huset sammen, men lita er alene i bur når jeg er på jobb (enten på jobb hos meg eller hjemme hos mamma ) så begge to får alenetid Det jeg holder på med nå er vel mest for å lære Lita at det går an å slappe av i buret. Jeg vil vise henne at det ikke er skummelt, og ikke er straff Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Bare for å være litt ekkel med de som ikke har anledning til påsketur: Nydelige forhold i dag :!: Deilig med bålrast og pølser til alle sammen. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Åh det så Herlig ut Granny! Nydelig. Har vært strålende sol her også, og har til og med våget meg ut på ski. Visstnok uten hund, for jeg har hundefri i helgen. (kansje en av de få som setter pris på det? ) Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg setter også skikkelig pris på å ha hundefri innimellom, men ikke når jeg er på fjellet.... Deilig nå å sitte på hytta, med rødvin og eggelikør i glasset, bikkjer som ligger og slapper av etter en lang skitur og kun NRK 1 og "hjarte på rette staden" på TV :!: . Kjekt med bærbar pc, aggregat og netcom connect.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Bowser er jo en hest! .) Granny: la hunden løpe fritt og gå selv. Bikinisessongen nærmer seg vet du Selv drar jeg kanskje til fjells en liten tur på torsdag til lørdag. Pics will follow Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Mine hunder løper stort sett fri bestandig de Øyvind, men på påskefjellet er tre løse hunder en flokk.. og alle er ikke så veldig glade i en flokk med hunder som kommer i mot... Tessa harabikkje fikk løpe løs i dag, og jeg kan love deg at mine "trekkhunder" trekker mest i starten, så jeg var rimelig sliten og svett når jeg kom tilbake.. Kjekt med hytte uten strøm og vann da.. og vaskevannsfat som eneste SPA... men det går det også... God tur . Jeg jobber strort sett resten av påsken, så det var greit med noen dager her.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Nå er jeg en del irritert! Kommer hjem fra bursdag kl tolv, innom Diesel før vi stikker på byen. Min bror som var nede til oss før han dro på byen hadde ETT oppdrag: stenge Diesel inn på soverommet før han dro ut! Hva greide han ? Ingenting. Diesel på stua sammen med kattungene og over en kg godteri. Hva har han gjort? Joda, det lå TO stk godteri igjen i skåla !! Stakkars gutten. Spydde med det samme vi kom inn døra. Tok ha med ut, spydde litt, gikk inn, hoppet opp i senga -spydde Nå er det vask av seng og gulv. Herlig! For noe dritt. Stakkars Diesel, ble nok ingen bytur på oss Håper han overlever dette sukkerkicket, var hyper da vi kom hjem. Roet seg nå heldigvis. Endret 16. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå