Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Høres mer ut som en dårlig unnskyldning for å ikke trene, spør du meg. Mynder skal selvfølgelig klare å være alene uten å ule. Jeg tror sånne "sannheter" oppstår fra folk som kanskje ikke helt har lykkes med treningen selv, og så lært seg å leve med det, og gjort det om til at "det skal være sånn".

Alle hunder trenger jo å trene på å være alene hjemme. Hvor mange tråder har man ikke f. eks på Hundesonen om "valpen klarer ikke være alene hjemme" osv? ;)

Lenke til kommentar

Eller fra meg :wee: Når vi trener alene hjemme her går jeg inn rett etter første "ule"-pause. Vil ikke ha en hund som uler, men en som sover når den er alene ;)

Hun klarte nesten 8 min på onsdag, men bare 4,5 idag. Jaja, bedre enn ingenting :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Kan jo ikke bare øke hele tiden heller :) Litt frem og tilbake går det jo, men tenk..det er ikke mange sidene siden hun ikke kunne være alene i det hele tatt!

Nei, nå er det natta. Huet dundrer og jeg skal jobbe åtte timer i morra. Wee. Før påske. Folk tar av i vinkel på handlingen.

Lenke til kommentar

På det området med å lage lyd og å sutre er Bowser eksemplarisk. Har aldri ult eller sutret når han har vært hjemme alene. Han har generelt veldig høy terskel for alt, spesielt smerte. Har hørt ham pipe under lekeslossing en gang, og det var når han var rundt 5-6 måneder og skulle leke med en 2 år gammel, herskesyk Akita Inu.

Tøffinger syter ikke :p

HPIM2737.jpg

Må slenge med to gamle bilder fra da han var et lite knøtt. Glad han begynner å bli eldre, men den første tiden var jo koselig :)

HPIM1278.jpg

HPIM1268.jpg

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar

etter hver skal begge gå løse i huset sammen, men lita er alene i bur når jeg er på jobb (enten på jobb hos meg eller hjemme hos mamma ) så begge to får alenetid :)

Det jeg holder på med nå er vel mest for å lære Lita at det går an å slappe av i buret. Jeg vil vise henne at det ikke er skummelt, og ikke er straff :)

Lenke til kommentar

Jeg setter også skikkelig pris på å ha hundefri innimellom, men ikke når jeg er på fjellet.... Deilig nå å sitte på hytta, med rødvin og eggelikør i glasset, bikkjer som ligger og slapper av etter en lang skitur og kun NRK 1 og "hjarte på rette staden" på TV :!: . Kjekt med bærbar pc, aggregat og netcom connect....

Lenke til kommentar

Mine hunder løper stort sett fri bestandig de Øyvind, men på påskefjellet er tre løse hunder en flokk.. og alle er ikke så veldig glade i en flokk med hunder som kommer i mot... Tessa harabikkje fikk løpe løs i dag, og jeg kan love deg at mine "trekkhunder" trekker mest i starten, så jeg var rimelig sliten og svett når jeg kom tilbake.. Kjekt med hytte uten strøm og vann da.. og vaskevannsfat som eneste SPA... men det går det også...

God tur :thumbup: . Jeg jobber strort sett resten av påsken, så det var greit med noen dager her..

Lenke til kommentar

Nå er jeg en del irritert!

Kommer hjem fra bursdag kl tolv, innom Diesel før vi stikker på byen. Min bror som var nede til oss før han dro på byen hadde ETT oppdrag: stenge Diesel inn på soverommet før han dro ut!

Hva greide han ? Ingenting.

Diesel på stua sammen med kattungene og over en kg godteri. Hva har han gjort? Joda, det lå TO stk godteri igjen i skåla !!

Stakkars gutten. Spydde med det samme vi kom inn døra. Tok ha med ut, spydde litt, gikk inn, hoppet opp i senga -spydde :roll:

Nå er det vask av seng og gulv. Herlig! For noe dritt. Stakkars Diesel, ble nok ingen bytur på oss :)

Håper han overlever dette sukkerkicket, var hyper da vi kom hjem. Roet seg nå heldigvis.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...