Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får hundene deres virkelig lov til å parre på ting og dyr ?? :blink:

Det er IKKE lov her i huset hvertfall !

Skal ikke ha ei grisbikkje, eller en som dominerer. EN gang har han parret folk og det var fordi han var hyper. Han dominerte storbamsen sin en periode, og det slo jeg hardt ned på og kasta bamsen.

Krise i heimen. Diesel skulle overnatte til kjæresten Zita i morgen, fordi vi skal i selskap. Men tror dere ikke tispa har fått løpertid???? :blink: Da snakker vi parring. Zita skal overnatte til noen andre, så det ordner seg heldigvis. Men han kommer sikkert til å kjenne igjen lukten av henne. Håper jeg ikke får hjem en rastløs og kåt gutt :roll:

Lenke til kommentar

Mine tisper rir på hverandre når det er løptid i huset, men de får ikke lov til å gjøre det inne.. Det fører til at de BER om å få komme ut i hundegården for der er det fritt fram. Eneste gangen de løper helt frivillig bort til hundegårddøra og står å venter til jeg får åpnet opp for dem.. ellers vil de helst gå løse :D

Lenke til kommentar

Igår da jeg kjørte hjem fra jobben så jeg en hund helt alene i Åsgårdstrand sentrum. Veiva storfornøyd rundt i et trafikkert kryss der. Så jeg snudde, parkerte, røska opp en pølsepakke jeg hadde kjøpt på jobben, og gikk for å se om den ville følge med meg. Det gjorde den med glede, kjempesnill var den. Så gikk jeg rundt for å se om noen visst hvem den var sin, eller om det kom noen eier. Den fulgte lett etter meg bare pga pølse, men da det begynte å bli lite pølse igjen gikk jeg til bilen og fant frem et kobbel som heldigvis lå der. Fant ingen eier, så tok like godt hunden inn i bilen (litt skeptisk til å ta en fremmed hund inn i bilen, men den var jo bare kjempesnill).

Ringte politiet på veien hjem, og sa jeg kunne ta vare på den et par timer til Falken kom. For vet at andre har fått beskjed om å bare binde hunden fast og "la den stå der et par timer til Falken kommer". Mona ble supergira da hun hørte det var noen som bjeffa baki der, så jeg bandt henne fast i campingvogna og tok den andre i bånd så de kunne hilse på dens premisser (jeg endte bare opp med å kalle den for Bikkja :!: ). Mona var så gira at hun begynte å brøle til den, og Bikkja begynte med en øredøvende bjeffing og gneldring. Så begynte Mona å vise alle tenna sine, og jeg ble litt skeptisk til hele prosjektet. Men, så tok jeg på Mona grime, holdt godt tak i kobbelet til Bikkja og så bestemte jeg at nå skulle vi gå tur.

Bikkja dro som et monster, og han (etter at jeg fikk lett litt gjennom masse pels fant jeg ut at det var gutt) dro som en helt i båndet. Mona var litt forvirra og gikk veldig pent ved siden av meg, med grime på (greit å ha full kontroll når man går med to svære hunder og ikke kjenner den ene).

Bestemte meg for at det kom til å bli veldig slitsomt å prøve å ta han med inn om de skulle begynne å slåss eller herje inne, så jeg tok like godt båndet av dem begge. Det første som skjedde, var at Bikkja føyk avgårde og jeg ble litt redd for at jeg hadde klart å "redde" hunden bare for at han skulle gå seg bort i skogen :!: heldigvis løp han bare for å hente en pinne å leke med. Så lot jeg dem løpe og herje med hverandre frem til de hadde meterlange tunger begge to. Bikkja hadde kjempebra språk, og Mona digga å leke med han.

Prøvde å ta dem med inn da vi kom tilbake, men de fortsatte å herje så fort dem fikk av seg båndet. Så da fikk jeg dem til å gå ut på hageflekken og herje der. Det måtte jeg gjøre to ganger, før jeg ga opp prosjektet og stengte Mona på soverommet mens jeg hadde Bikkja på stua.

Skal nevnes at han var flink til å tygge. Jeg bandt ham fast i hengerfestet, og innen jeg rakk å bytte bukse, hadde han klart å gnage av seg båndet :hmm:

Falken hentet ham litt før åtte, så håper han er tilbake hos eieren sin nå! Klørne hans var pent stelt med, og han var i MEGET godt hold, hehe.

Jeg tipper definitivt schæfer, antakeligvis collie, og kanskje også tervueren eller en annen belger.

Se bort ifra at Mona ser ut som en invalid.

post-104005-1205531165_thumb.jpg

post-104005-1205531176_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Lyst på to hunder :( Er dobbelt så gøy og dobbelt så kos :love:

Du glemte å nevne dobbelt med arbeid? :p

Har hatt en liten tass i huset i to dager, og jeg merker klart forskjell..

Så en hund blanding av kinisisk nakenhund og puddel. Er ikke helt sikker, men den var ekstremt lik de to! Bevegelsene og hodet til en kineser, håret til en puddel. Lekker :D

Så snill du er Juliess. Jeg har også 'kidnappet' et par løshunder og ringt purken. Senest for noen uker siden, naboen som Flat var løs og det var midt på natta. Men jeg ringte på alle mulige telefoner og ringte på døra til de åpna. Tok vel en time og jeg holdt på å frøys ihjel. Men det var verdt det. Greier ikke å se på en hund som går løs.

Lenke til kommentar
Du glemte å nevne dobbelt med arbeid? :p

Har hatt en liten tass i huset i to dager, og jeg merker klart forskjell..

Så en hund blanding av kinisisk nakenhund og puddel. Er ikke helt sikker, men den var ekstremt lik de to! Bevegelsene og hodet til en kineser, håret til en puddel. Lekker :D

Er sikkert puff cc. Blander du naken cc med ett eller annet får du mye rart siden nakengenet er så sterkt :p

Får kanskje voksen puddel til sommeren, får se hvordan det går :) Føles så lenge til hehe.

Var på tur med borzoi idag. Den er helskjønn :love:

Juliess: hun har lyst til å være med deg, meg og mona på tur! Skriv en mld en dag det passer :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

puffer er kule dyr! Tanta mi har 4!

Jeg tok dette bildet av en av tispene hennes i fjor

Ayla%2066.JPG

Hundene er verdens kosligste og gladeste. Setter man seg på gulvet der i gården kommer det 4 små og en stor og setter seg på fanget og intill armkroken og ser på meg med søteste øynene i verden.

Lenke til kommentar
mushi: Er borte hele påsken, men blir med så fort som mulig etter det! Hannhund eller tispe?

hannhund. To uker yngre enn ponni, altså fire mnd :) Blir bare mona og hedwin (borzoien) hvis vi skal gå tur. Ponni er litt lita enda til å være med to sånne monstre :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...