medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det er det som er så flaut, folk som ikke kjenner henne kan tro hun er hissig når hun gjør slik, men hun har aldri bitt en annen hund i hele sitt liv. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hun kan jo gjøre fordi hun er usikker. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Bite? Tror ikke hun plutselig begynner å bite nå snart 3 år gammel når hun ikke har gjort det før. Hun har noen ganske sprø lyder av og til når hun nærmer seg en hund hun skal hilse på, men med en gang de er borte hos hverandre slutter hun. Hun trekker seg alltid tilbake hvis hun blir redd eller usikker Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Neinei, ikke bitt. Jeg tenker på da vi møtte på dere i den trange stien. Ville ikke hilse på Diesel, løp bak fotene til typen din, og bjeffet. De få gangene Diesel har møtt på henne har hun skygget banen, altså virker som for meg redd/usikker Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Hadde de begge vært løse hadde biffen vært en helt annen Det er jeg overbevist om. Typen min er ikke den flinkeste til å håndtere Geisha heller. Ikke at jeg skal påstå at hun hadde oppført seg eksemplarisk sammen med bare meg, men jeg liker å tro at jeg har bedre kustus på henne. Det gjelder bjeffing ved møte av andre folk (hun bjeffer når hun er med typen) innkalling (hører ikke etter) Gå fint i bånd (han insisterer fremdeles på flexi) Han forstår ikke helt dette med positiv belønning (sier aldri "bra" når hun gjør noe bra, og kan "straffe" 1,5 min etter at hun har gjort noe galt. Han insisterer på å ha henne løs selv om han ikke har innkallingen på henne, og nekter å ha henne i bånd når det kommer andre folk i møte til tross for at jeg ber instendig om det ... (folk uten hund) Endret 14. mars 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 :!: Mannfolk? Kan jo være fordi du eier henne da, og at han bare 'er der'. Diesel hører mest på meg også. Han skulle bare vist hvem som eier han på papiret Flexibånd er noe forpult drit for å si det mildt, hvis du vil lære en hund å få fint. Jeg bruker det på lillehunden. Utrolig kjekt med langt bånd når han går sammen med Diesel. Han er trefire mnd og har akkurat begynt å gått, faktisk Krever ikke at han skal gå på plass, så han får gå slik han vil. Dessuten er det ikke min hund og jeg legger meg ikke borti dressuren. Men du verden, jeg har irritert meg over småhunder før som IKKE kan å gå i bånd pga flexi. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg har oppdaget at flexibånd kan være en fordel nå som jeg har en liten valp på slep , slik at de ikke går seg inn i hverandre sitt bånd (sliter litt til tider når lita skal løpe inn i båndet til Geisha og det blir floke ) Men synes det er unødvendig å bruke slikt til daglig Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Slik ser jeg også på det. Har Diesel lengre bånd enn den lille og holder de på samme hånd får den lille seg en flygetur :!: De lekte med en sokk og dro om kapp i går. En stk hund ristet på hodet så den lille for veggimellom! Åh, det er så fantastisk å være opptatt av internett. De krangler om en tørkerull, papir over hele gulvet Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Geisha er alt for snill. Later som at valpen får til å ta fra henne ting, og tar ikke i noe av det hun kunne gjort hvis hun ville Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvor mange ganger tisser den lille pr time feks hvis den er våken og aktiv? Grizzly tisset fire gang på en halv time. hvor to ganger inn! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 maks 1 gang i timen her . Vi har ingen ulykker så lenge vi passer på å gå ut med henne ca en gang i timen når hun er våken, og rett etter at hun våkner . (Og så passer vi på trompetrumpa når vi har spist.. det varierer mellom 10 min og 4 timer fra hun spiser til hun pimmelommer..) Det er ikke ofte hun er våken i en time heller.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Må ut minst tre ganger i timen hvis denne karen her herjer.. :!: Heldigvis ikke store dammene. Ei lita spiseskje bare. Lenke til kommentar
granny Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Vært på pilketur på "Strøen" i dag. Tenk at JEG fikk tre fisk . En fin liten ørret, og ei litt mindre røye, som smakte fortreffelig sprøstekt på fersk loff Villdyret i Tessa våknet da jeg fikk ei bittelita røye som bikkjene fikk lov å leike seg med. Cleo var ivrig pilkehullvakt, som syntes det var kjempegøy når det kom noe sprellende opp av hullet. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 satt du lenge på isen før du fikk napp? Liker hundene rå fisk?? Lenke til kommentar
granny Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 satt du lenge på isen før du fikk napp?Liker hundene rå fisk?? Fikk ørreten nesten med en gang.. men så tok det litt tid før neste napp. Hadde et par napp til men de glapp.. Bikkjene spiste den ikke nei.. bare lekte med den og prøvde å grave den ned i snøen og slikt. Den ble ganske fillete ja.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hehe søtt. Lurer på hvordan Diesel reagerer på fisk, og om han spiser det rå. Han har hilst på en krabbe da :!: I kveld skal Grizzly hjem. Snufs. Kule hunden. Skal tvinge venninna mi til å selge han til meg Aldri hatt en liten hund i hus, som går såå godt sammen med Diesel. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Når vi snakker om fisk... santoz gutten elsker å få fersk ørret til middag. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Se der.. hundene like sushi de og Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jentene mine som kommer mot meg når jeg lokker med godbit :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå