Mischief Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei Jeg har ikke hund ennå men skal få meg det snart. Da blir det en liten welsh Corgi ^^ Går tur med en Stor schæfer for øyeblikket, ville bare legge ut et lite bilde Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er alle hundene rimelig rasetypiske da, eller avler de også på hunder med store avvik fra standarden? Etter som jeg forsto så blir alle tisper brukt dersom de er sunne og friske, alle tre bitt er tillatt, men saksebitt er foretrukket. Pelsfarge og tegninger blir heller ikke lagt vekt på. Bortsett fra halve hodet hvitt og andre halvdelen farget. Noen har kanskje litt for lite vinklede bakbein, men det blir heller ikke tatt hensyn til. Det virket som om det ikke er så store avvik innenfor rasen, og at de er veldig sunne. Det er vel en såpass tallmessig liten rase at det nok er viktig å tenke slik for å unngå for tett avling med de skader det kan føre med seg. En annen ting er jo at grunnstammen er norsk, så det nytter lite å dra til utlandet for å hente inn nytt avlsmateriale. Tror at det er noe sånt som 500 individer her i landet. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Fått hjemmestrikket genser av mora mi Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Så søt! Moren min har også strikket endel gensere til hunden min. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hoho! 1,5 side med Bridie i hundesport!!! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Oj, så spennende. Da gleder vi oss til å lese hundesport når den dumper ned i postkassen! Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei Jeg har ikke hund ennå men skal få meg det snart. Da blir det en liten welsh Corgi ^^ Går tur med en Stor schæfer for øyeblikket, ville bare legge ut et lite bilde *Hallo...* sier hunden. Lol Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Lita er kjempeflink . I natt var vi bare oppe/ute en eneste gang, og hun sov i buret sitt hele natten Når jeg setter henne ned på gresset gjør hun fra seg med en gang. jeg er stolt hønemor! Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei Jeg har ikke hund ennå men skal få meg det snart. Da blir det en liten welsh Corgi ^^ Går tur med en Stor schæfer for øyeblikket, ville bare legge ut et lite bilde Dritbra bilde av verdens kuleste sjefer Ender forhåpentligvis opp med hund snart jeg også, men hvordan skal jeg klare å velge mellom disse tre ... om jeg ikke ender opp med en av hver Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Utseendemessig veldig søte alle tre. Men de er vel tre vidt forskjellige hunder sånn ellers, så det må jo være ting som taler til for og i mot med tanke på hva du ønsker ut av hunden? Endret 10. mars 2008 av darkness| Lenke til kommentar
granny Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Selv om valper er utrolig søte , så bør man nok heller se på hvordan hunden ser ut og er som voksen før man bestemmer seg for rase. Aktivitetsnivå har jo også mye å si, og de tre du postet bilde av er da faktisk ganske så forskjellige i så måte.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg og Juliess var på tur sammen idag. Det var koselig Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Nei, det regna Skal se om jeg gidder neste gang. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Utseendemessig veldig søte alle tre. Men de er vel tre vidt forskjellige hunder sånn ellers, så det må jo være ting som taler til for og i mot med tanke på hva du ønsker ut av hunden? Selv om valper er utrolig søte , så bør man nok heller se på hvordan hunden ser ut og er som voksen før man bestemmer seg for rase. Aktivitetsnivå har jo også mye å si, og de tre du postet bilde av er da faktisk ganske så forskjellige i så måte.. Joda, var voksen Akita Inu og Chow Chow jeg falt for ... også hilste jeg på en liten morsom mops når jeg skulle ta trikken for en stund siden ... var andre grunner til at jeg postet bilde av valper, ingen kan la være å falle for sånne små valper Nå er ikke Chow Chow og Akita Inu hunder jeg kommer over hver dag så jeg har jo ikke store erfaringene med de hundene, men Chow Chow og Akita Inu virker på mange områder ganske like. Har mest lyst på Akita Inu, men den krever nok en del mer arbeid, også kommer det nok også til å ende opp med en welch corgi gående rundt her, så da passer vel kanske en mops best som bestekompis Endret 10. mars 2008 av tamarin Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg og Juliess var på tur sammen idag. Det var koselig Ja, fint at hundene gikk bra sammen Kjipt at ingen hadde med kamera, men tviler på at noen hadde giddet å ta mange bilder når det er sånt vær uansett.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Denne tråden har i den senere flommet over av rotter, hamstre og andre små gnagere. På tide å få opp noen HUNDE bilder her Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvor? Ser bare en stor kjøter jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå