Ni kon Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 <noen som vet hvor jeg kan skaffe løvemanke til hunden min. slik som denne? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Jeg ville sjekket e-bay Den var heftig! Men det der burde være lett å lage selv med stoff, nål og tråd. Overvektige =/? Huff, noen eiere som burde skjerpe seg litt mao? Samme greiene som med labrador. De har lett for å legge på seg og man må følge litt med. Endret 9. mars 2008 av mushi Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg kan sikkert fikse noe sånt til deg om du er seriøs, Dahle, må bare få målene til Kåre. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Haha, et isbjørnkostyme til Kåre hadde vært fett. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Oh, lord. Jeg har falt pladask! Så utrolig nydelige! Jaaaa!!!! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Postet for litt over en uke siden hvor dårlig Kaos hadde det. At noe hadde skjedd som gjorde at han mistet balanseevnen, ble ganske kvalm og tilslutt falt ned trappen. Vi ringte en dyrelege i Bergen eller noe, som annenhver helg kommer hit vi bor. Han sa han regnet med det var en ørebetennelse som ødela balansen hans, og han fakset en resept med en gang slik at Kaos fikk medisin. Nå er han blitt mye bedre. Når han så på Kaos i går så han dessverre at trommehinna hans på høyre øre var sprukket, og at Kaos derfor kommer til å få nedsatt hørsel på det øret. Men jeg har selv sprukket mine trommehinner, og synes jeg hører greit nok, så. Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Postet for litt over en uke siden hvor dårlig Kaos hadde det. At noe hadde skjedd som gjorde at han mistet balanseevnen, ble ganske kvalm og tilslutt falt ned trappen.Vi ringte en dyrelege i Bergen eller noe, som annenhver helg kommer hit vi bor. Han sa han regnet med det var en ørebetennelse som ødela balansen hans, og han fakset en resept med en gang slik at Kaos fikk medisin. Nå er han blitt mye bedre. Når han så på Kaos i går så han dessverre at trommehinna hans på høyre øre var sprukket, og at Kaos derfor kommer til å få nedsatt hørsel på det øret. Men jeg har selv sprukket mine trommehinner, og synes jeg hører greit nok, så. Så bra at dere fant ut av hva det var da Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Oh, lord. Jeg har falt pladask! Så utrolig nydelige! Jaaaa!!!! Jeg har funnet rasen for meg Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du vet at den rasen også blir voksen? Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Oh, lord. Jeg har falt pladask! Så utrolig nydelige! Jaaaa!!!! Jeg har funnet rasen for meg Love again Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Du vet at den rasen også blir voksen? Ja ? Jeg har da vokst opp med hund (eller dyr generelt) siden jeg var liten. Og mamma (elelmar) driver oppdrett. Ærligtalt. De er like skjønne små som store. Endret 9. mars 2008 av Loveless Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Diesel og Zita var med i stallen i går. De drakk fra vannkaret til hestene. Ikke strøm på gjerdet! Det samme gjorde de i dag. Diesel lente seg inntil gjerdet og jeg spurte venninna mi om det ikke var strøm på ?? Jo det var det, men hundene får ikke strøm. Fordi de har poter (??). Jeg lo og skulle til å slå av strømmen i det Diesel hyyyyla !! Skvatt som bare pokker, og peip som en liten unge. Hoppet opp i fanget mitt og var helt fortvilet. Stakkars :!: Diesel hilste på venninna mi sin blanding i dag (som jeg nevnte lenger bak i tråden, til ni tusen). Utrolig nusselig!! Pitteliten Ja ? Jeg har da vokst opp med hund (eller dyr generelt) siden jeg var liten. Og mamma (elelmar) driver oppdrett. Ærligtalt.De er like skjønne små som store. Ååå.. er det moren din?? *ikkefåttmedmeg*. Endret 9. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Zaroos: Ja, det er moren min . Jeg har jo vokst opp med coton (har også hatt noen andre raser dog), så nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Mamma ringte til valpeformidler i sta og hele pakken. Blir spennende. Morsomme hunden. Endret 9. mars 2008 av Loveless Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Vi har vært kjempeheldige med været i hele helgen, med sol og lite vind. Lita har vært med på små turer, men har sittet mye i jakka mi. I morgen får vi tak i strikkegenser til henne. De hadde ingenting som var smått nok på dyrebutikken.. fikk anbefalt å kjøpe dukkeklær til henne, men wtf? Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Zaroos: Ja, det er moren min . Jeg har jo vokst opp med coton (har også hatt noen andre raser dog), så nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Mamma ringte til valpeformidler i sta og hele pakken. Blir spennende. Morsomme hunden. Jeg har som Loveless skriver ringt til valpeformidler av Norsk Lundehund idag. Pluss at jeg ringte en hyggelig oppdretter som fortalte masse om rasen. En rase som passer godt inn i flokken her høres det ut til. En veldig positiv ting som hun fortalte, er at alle lundehunder blir ansett som å være like mye verdt! Det re jo ikke jeg vant til da, selvsagt er mine like mye verdt i egne øyne, men at dette er klubbens holdning er jo veldig positivt. Hvis det blir lundehund her, så blir det i såfall ei tispe, men vi må nok vente, det er ikke så lett å få kjøpt ei tispe, de løper jo bare hver 9 mnd. og de fleste vil jo ha tisper. Men vi får krysse fingrene. Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Zaroos: Ja, det er moren min . Jeg har jo vokst opp med coton (har også hatt noen andre raser dog), så nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Mamma ringte til valpeformidler i sta og hele pakken. Blir spennende. Morsomme hunden. Jeg har som Loveless skriver ringt til valpeformidler av Norsk Lundehund idag. Pluss at jeg ringte en hyggelig oppdretter som fortalte masse om rasen. En rase som passer godt inn i flokken her høres det ut til. En veldig positiv ting som hun fortalte, er at alle lundehunder blir ansett som å være like mye verdt! Det re jo ikke jeg vant til da, selvsagt er mine like mye verdt i egne øyne, men at dette er klubbens holdning er jo veldig positivt. Hvis det blir lundehund her, så blir det i såfall ei tispe, men vi må nok vente, det er ikke så lett å få kjøpt ei tispe, de løper jo bare hver 9 mnd. og de fleste vil jo ha tisper. Men vi får krysse fingrene. Hva mener du med at de er like mye verdt? Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Zaroos: Ja, det er moren min . Jeg har jo vokst opp med coton (har også hatt noen andre raser dog), så nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Mamma ringte til valpeformidler i sta og hele pakken. Blir spennende. Morsomme hunden. Jeg har som Loveless skriver ringt til valpeformidler av Norsk Lundehund idag. Pluss at jeg ringte en hyggelig oppdretter som fortalte masse om rasen. En rase som passer godt inn i flokken her høres det ut til. En veldig positiv ting som hun fortalte, er at alle lundehunder blir ansett som å være like mye verdt! Det re jo ikke jeg vant til da, selvsagt er mine like mye verdt i egne øyne, men at dette er klubbens holdning er jo veldig positivt. Hvis det blir lundehund her, så blir det i såfall ei tispe, men vi må nok vente, det er ikke så lett å få kjøpt ei tispe, de løper jo bare hver 9 mnd. og de fleste vil jo ha tisper. Men vi får krysse fingrene. Hva mener du med at de er like mye verdt? Nå er det jo sånn at de kun er de mest premierte hundene som anses som gode nok til å brukes i avl. Mange andre som ikke når opp mot de store vinnerne blir ofte ansett som lite verdt i avls-sammenheng, selv om de har gode linjer. Når det gjelder lundehund blir alle tisper som er friske og sunne brukt i avl uansett premiering. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er alle hundene rimelig rasetypiske da, eller avler de også på hunder med store avvik fra standarden? Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er alle hundene rimelig rasetypiske da, eller avler de også på hunder med store avvik fra standarden? Etter som jeg forsto så blir alle tisper brukt dersom de er sunne og friske, alle tre bitt er tillatt, men saksebitt er foretrukket. Pelsfarge og tegninger blir heller ikke lagt vekt på. Bortsett fra halve hodet hvitt og andre halvdelen farget. Noen har kanskje litt for lite vinklede bakbein, men det blir heller ikke tatt hensyn til. Det virket som om det ikke er så store avvik innenfor rasen, og at de er veldig sunne. Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er alle hundene rimelig rasetypiske da, eller avler de også på hunder med store avvik fra standarden? Etter som jeg forsto så blir alle tisper brukt dersom de er sunne og friske, alle tre bitt er tillatt, men saksebitt er foretrukket. Pelsfarge og tegninger blir heller ikke lagt vekt på. Bortsett fra halve hodet hvitt og andre halvdelen farget. Noen har kanskje litt for lite vinklede bakbein, men det blir heller ikke tatt hensyn til. Det virket som om det ikke er så store avvik innenfor rasen, og at de er veldig sunne. Det er vel en såpass tallmessig liten rase at det nok er viktig å tenke slik for å unngå for tett avling med de skader det kan føre med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå