Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen tips!

Vi skulle ha begge hundene(passer en) baki bagasjerommet i dag. Diesel NEKTET, selv om Zita hoppet inn først. PANIKK! Det endte med at jeg måtte gå inn først, og han etter.

Nå jeg kravlet meg frammi, ville han etter. Satt baki å hyla. Til slutt hoppet han over og havnet i baksetet. Dette er en leiebil, og det var ingen bur. Han er heller ikke vant med å sitte i bagasjerommet da vi ikke har stasjonsvogn.

Syns synd i han, og kommer ikke til å tvinge han til det noe mere.

Hvordan skal jeg få han til å roe seg ned? Når vi får stasjonsvogn OG bilbur kommer han til å blånekte.. Hopper og steiler som en villhest :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg var baki i tre minutt før jeg klatret kroppen min framover.

Vi har hatt han baki et par ganger tidligere, bare for å venne han til det. Hyler som en liten unge, men når han kommer i baksetet roer han seg. Da er han nære meg. Avhengig!

Lenke til kommentar

Lokk han inn med pølsebiter. Lukk døra. Åpne døra - gi godbit. Lukk døra, sett deg i baksetet - gi godbit. Sett deg i forsetet - gi godbit.

Går jo ann at noen sitter i baksetet når dere tar de første turene, så er det kanskje ikke så skummelt :)

Husk at han må gå inn frivillig, ikke tving han inn, da blir det skummelt.

Lenke til kommentar

Jeg har lokket som bare pokker med godbiter, det funker KUN hvis jeg selv går inn! Han står å snakker/hyler fra han får beskjed om å gå inn i bilen til han er inne. Han greier akkurat å smyge seg i baksetet.

Samboeren har ikke sjangs til å få han inn feks.

Men jeg har ingen behov for å tvinge han inn, vi skal uansett ikke ha oss stasjonsvogn før om mange mnd, kanskje ett år.

Lenke til kommentar

Har du bare en bil du låner så lenge? Kan du ikke la han være i baksetet nå så lenge da, og heller drive bur-trening inne slik at han er fortrolig med buret til dere får den nye bilen? Da tror jeg nok at det vil gå mye lettere.

Lenke til kommentar
Den første ja ;)

Kaos var pisse redd bil i starten, nå var han jo bitteliten da, ikke stor som Diesel, han lå stille og "akstepterte" men sikla og småpeip litt...prøvde med jevne mellomrom fortvilet å komme til fanget til mor...

Jeg fikk råd om å kjøre masse bitte små turer (f.ks ned på øya for å gå på tur, det er ca 200 m) med noe positivt i andre enden... Men det orket jeg ikke, har bare egentlig tatt ham med når det var noen grunn til det og sånn ble det... og nå går det kjempegreit.

Hvis dere bor sånn bittelitt usjenert eller har inngjerdet parkering, kunne du kanskje la bilen stå åpen med no skikkelig snadder bak og se om "noe" skjedde? eller bare kjør på. Du har en rimelig trygg og stødig hund da? Er vel ikke så sannsynlig at han får store traumer hvis du bare er helt no-nonsens-kom-så-kjører-vi. Lykke til i alle fulle fall.

Lenke til kommentar

Han er ganske stødig ja, og det skal mere til enn en bil å knekke han.

Men ganske kjedelig at han HATER å kjøre bil(ikke at vi kjører så mye lenger enn 15 min) Skal gjerne komme fram til meg, og ligger på fanget mitt når jeg sitter baki.

Nåå nei, å 'lokke' han inn hjelper nok ikke :!: Så lenge jeg ikke sitter der, går han ikke inn frivillig.

Hopper lett inn når han sitter i baksetet, men når jeg åpner bagasjerommet så er det villhesten Diesel som kommer fram.

Lenke til kommentar

Zaroos: Du får bestemme deg for hvilken vei du velger da. Om du vil bruke lang tid og venne han til forskjellige biler, la han ta tiden han trenger osv. Eller motsatt, bestem at nå SKAL du inn, finn noe baki der du kan binde ham fast i, og si at nå sitter du der, og jeg skal kjøre.

Ikke i tvil om hva jeg hadde, og har gjort :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...