Ni kon Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...ticle_id=521777 Lenke til kommentar
granny Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Dette har jeg gjort lenge, men jeg kommer ikke over 2 minutter-grensa. Henter jeg posten er hun helt fra seg når jeg kommer inn igjen. Jeg kan sitte nede og lesa avisa i en time mens hun er oppe, men så fort jeg går ut får hun panikk. Hun reagerer ikke på selve døra som går opp og igjen (slipper ut katter i hytt og pine), men det at hun ikke hører meg. Har prøvd radio også, det funket ikke. Er helt oppgitt Forrige bikkja klarte å være alene hjemme når jeg fikk han, så har aldri trent på dette før. Og fortsatt er du ikke villig til å prøve bur for å få inn trygghet og "lite område å forholde seg til"? Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hun er neppe sjuk i hue. Kinesere er ikke akkurat kjent for å like å være alene hjemme, men det skal fint gå ann å trene dem opp til rundt 4 timer. Mer enn det kan være ett problem om de ikke har en hundekompis. Prøver så godt jeg kan når vi er hjemme sammen med at hun ikke får ligge oppå meg/inntil meg eller klenge så hun skal klare å være litt mer selvstendig. Det har fungert bra, siden jeg kan være lenge nede nå, men jeg klarer ikke få "overført" det til det at hun skal være helt alene. Hun ser dessverre ingen selvskap i kattene mine. Har du prøvd å ha på radio eller tv? Gi henne noe interessant å leke med ev. tygge på og gå ut et par min. Når du kommer inn igjen så ikke gi henne noen form for oppmerksomhet. Bare lat som om du har vært en tur på badet eller noe sånt, altså ikke hilse eller løfte henne opp, overse henne en liten stund , så vil hun ikke oppfatte det at du går som noe spesielt! Jeg bruker bur til mine i denne fasen, og det fungerer! Mønstre til dekken + heldress kommer i posten om kort tid. Endret 7. mars 2008 av elelmar Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer, tre poeng til deg Ikke sikkert det er deg det er noe galt med, kan jo være bikkja som har et problem. Mange hunder har faktisk problemer i hodet og i værste fall må avlives. Nabon min har en hannhund som er slik. Hyler for ingenting og skvetter inne. hjalp ikke å kastrere heller. Det var jo en oppløftende ting å si.. Lenke til kommentar
granny Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer, tre poeng til deg Ikke sikkert det er deg det er noe galt med, kan jo være bikkja som har et problem. Mange hunder har faktisk problemer i hodet og i værste fall må avlives. Nabon min har en hannhund som er slik. Hyler for ingenting og skvetter inne. hjalp ikke å kastrere heller. Det var jo en oppløftende ting å si.. Veldig ofte kan hunder få hjelp med sine problemer bare man nærmer seg de på en ny måte og ikke låser seg fast i gamle metoder, men det krever evne og vilje til å faktisk forsøke noe nytt og være litt tålmodig Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Vil håpe mushi prøver bur før hun avliver hunden :| Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Vil håpe mushi prøver bur før hun avliver hunden :| Hvem faen har nevnt avlivning? Det er da ingenting i veien med hunden min hverken fysisk eller psykisk! Det er kun min skyld at hun ikke klarer å være alene hjemme og hun er 100% psykisk frisk. Herre! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Men det er jo sant. Ole: "jeg har vondt i magen" Per: "Man kan dø av blindtarmbetennelse" Det er jo sant.. Trenger ikke si alt selv om det kanskje er "sant". Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 En del av søppelet man må luke bort når man spør om ting på nettfora.... Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Men det er jo sant. Ole: "jeg har vondt i magen" Per: "Man kan dø av blindtarmbetennelse" Det er jo sant.. Trenger ikke si alt selv om det kanskje er "sant". It's a pity but..... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 D.A.P. (Dog Appeasing Pheromone) Lenke til kommentar
granny Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Tror nok helt sikkert at problemet lar seg løse ja.. uten at man trenger å svartmale det helt. Men hvis det er prøvd en del ting som IKKE virker bør man kanskje vurdere å høre på andre råd når man ber om det? Er faktisk noen her inne som har hatt hund i noen år og har litt erfaring. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Men det er jo sant. Ole: "jeg har vondt i magen" Per: "Man kan dø av blindtarmbetennelse" Det er jo sant.. Trenger ikke si alt selv om det kanskje er "sant". It's a pity but..... Og her setter vi strek. Nok er nok. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å komme med, så la være å poste. Tror nok helt sikkert at problemet lar seg løse ja.. uten at man trenger å svartmale det helt. Men hvis det er prøvd en del ting som IKKE virker bør man kanskje vurdere å høre på andre råd når man ber om det? Er faktisk noen her inne som har hatt hund i noen år og har litt erfaring. Selvfølgelig Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Søskenkjærlighet Jeg hadde aldri våget å drømme om at det skulle gå så bra med e to med en gang. De leker kjempefint sammen Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Så fint at det går så bra! Ingenting som er bedre enn det. Får håpe Geisha lærer vekk noen gode vaner til den lille. Her er oss på trening igår, er en aussie som står ved siden av. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Haha. Litt av et uttrykk i ansiktet til storesøster. Lenke til kommentar
granny Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Søskenkjærlighet Jeg hadde aldri våget å drømme om at det skulle gå så bra med e to med en gang. De leker kjempefint sammen Så utrolig koselig bilde ble helt glad inni meg jeg nå. Som regel går det så mye bedre en man tror. Gratulerer med det nye familimedlemmet forresten. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 D.A.P. (Dog Appeasing Pheromone) Stua mi hvor hunden er er veldig åpen og er høyt under taket. Vil den fungere som den skal da? Er verdt å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå