Ciryaher Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Valpebilder av Sessan & Co.: Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 PUPPIES!!!!!!!! /14 year old girl Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 I Ringerikes Blad i dag er det en C.C. som FOD søker omplassering til. Ikke så ofte man ser de rasene annonsert på den måten. Denne har vært ute til omplassering før, men eier ombestemte seg. Hvis det er den hunden jeg tror da. En ustelt en med lite pels på hodet. Den var vist ikke vant med barbering. Var ikke mye pen Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Ble tipset om å lese litt på nettet, eventuelt spørre litt mer om en spesifikk rase her i tråden. Leste mer om Labrador og virket som en hund for meg, har også vært borti et par før og de ser fine ut og har virket som noe for meg, men ble usikker på et par ting, det stod at de trengte en del mosjon, hva legger man i det? minst tre turer for dagen er jo obligatorisk ("dotur") + noen skogsturer i uken er det mosjonen de trenger eller snakker vi ut i flere timer hver dag? og kan en slik hund klare seg hjemme alene mens du har en normal arbeidsdag? Forutsetter selvfølgelig lufting før du reiser og med en gang du kommer hjem... Og den var utsatt for noen leddsykdommer er dette noe betyr at så og si alle labradorer får problemer med ledd og blir en stor belastning eller er det noe som kan forekomme? Skal innrømme at jeg ikke satte meg for godt inn i dette med sykdommer Edit: Glemte en meget viktig ting, er dette en hund som kan trives i en by? Regner med det da den brukes som blindehund, men man vet aldri... Endret 5. mars 2008 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Takk for bildene!! åååå de er jo bare helt skjønne da! Zita hadde svart halsbånd med nagler, tror hun ligger underst eller noe rart å tenke på at de har vært så små Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Å jeg tror jeg ser henne nå. Tror det er den som ligger nesten midt i, med svart halsbånd. Hvis jeg zoomer inn kan jeg så vidt se naglene på halsbåndet, og jeg kjenner igjen de hvite hårene her og der Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg kan ordne med en CD (evt. mail eller lignende) til deg med alle bildene vi har hvis det er ønskelig? Er flere bilder og et par småfilmer også. Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja det hadde vært supert hvis du hadde giddet det Er det mange bilder/filmer? hvor mye vil du ha for det da? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Kuldesjokk: En labrador regnes jo for en god og "trygg" førstegangshund, så tror ikke den vil skape enorme utfordringer for deg. Men klart, det er jo en retriever, den krever jo sitt. Det betyr ikke at du er nødt til å jogge i halvannen time hver dag, aktivitetsnivået er noe du bestemmer og legger opp fra den er valp. Personlig syns jeg det er bedre å ha et nivå som passer meg, og så heller øke det I stedet for å ha en hund som krafser på veggene om den ikke får sine to timer hardkjør hver dag. Alle hunder bør få være i ok kondisjon, altså ikke feit og ikke mangle muskler. Så de må jo ut, men det er ikke det samme som å gjøre den fysisk utslitt, om du ser forskjellen. Lydighetstrening og små triks er jo også ting som kan gjøre en hund sliten. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Forstod forksjellen Og lydighetstrening må nok til da den må klare seg litt alene mens jeg er på skole og den skal jo være i en by så bjeffe natten lang og hvis noen går forbi døra går jo ikke Får nok lese en bok om labrador eller noe, noen som har tips til noen sider på nettet eller lignende? (ja, jeg skal google også) Lenke til kommentar
granny Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Forstod forksjellen Og lydighetstrening må nok til da den må klare seg litt alene mens jeg er på skole og den skal jo være i en by så bjeffe natten lang og hvis noen går forbi døra går jo ikke Får nok lese en bok om labrador eller noe, noen som har tips til noen sider på nettet eller lignende? (ja, jeg skal google også) Hei du:-) Det første du bør gjøre når du vurderer en rase er å kontakte raseklubben: www.retrieverklubben.no Der finner du raseinfo - samt at hver retrieverrase har et eget raseråd med meget kompetente personer som kan svare deg på alt du måtte lure på:-) Lykke til og velkommen som medlem i "retrieverfamilien" . Glem bare ikke at labrador også er en jakthund... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Takk for linken Så dette med jakthund, blir nok ikke mye jakt på den, men kan f.eks. Kasting av ball og pinne være stimulerende for en slik hund (står sikkert der inne, men spør nå jeg ) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Senga er ferdig Passa akkurat inn i buret hennes, har vært flink med mål, men trenger en symaskin. Hadde korta ned tiden den tok å lage med rundt 4 timer, pluss at jeg hadde klart å få kantene til å sitte sammen uten sikkerhetsnåler. Får titte litt på finn Lenke til kommentar
granny Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Takk for linken Så dette med jakthund, blir nok ikke mye jakt på den, men kan f.eks. Kasting av ball og pinne være stimulerende for en slik hund (står sikkert der inne, men spør nå jeg ) Hei igjen... heller det motsatte du.. IKKE mye ball og for all del ikke pinnekasting! Det bare øker stress-nivået så du til slutt får en "pinnoman/balloman" hund som bare stresser og maser. Retrieveren er avlet til å apportere - altså bringe tilbake skutt vilt, og har derfor en meget stor glede av å få lov å bære på ting, noe som ofte gir seg utslag i at den bærer rundt på alt fra sko til leker og andre ting den måtte finne. Dette er en del av avls-egenskapene som bør være der og personlig mener jeg at den bør få utløp for dette med å bli oppmuntret til å komme tilbake til deg med det den har. Ikke lage jaktlek ut av det med å fly etter den, men heller lokke den til deg og heller bytte det den har mot en godbit eller lignende. Da har du også et godt grunnlag for videre lydighet/apporteringstrening. Selv om du nå slår fast at du ikke skal ha den til jakthund, bør du være klar over at vi har et meget aktivt miljø innen jakt/apporteringstrening der vi bruker såkalte "dummier" som hunndene trenes opp til å finne og bringe tilbake, både på land og vann, og dette er utrolig morsomt! Bor du i Oslo? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Ah, så blir mere det at den liker å løpe rundt med ting, med andre ord en leke kan være en fin ting da, når jeg sier ikke mye jakt så skal du ikke se bort i fra en og annen jakt, bodde før på fjellet hvor det var aktiv jakting og har noen kompiser som vil ha meg med på jakt i årene fremover så litt jakt blir det nok Bor nok dessverre i Bergen, men finnes kanskje noe tilsvarende her? Endret 6. mars 2008 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
granny Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ah, så blir mere det at den liker å løpe rundt med ting, med andre ord en leke kan være en fin ting da, når jeg sier ikke mye jakt så skal du ikke se bort i fra en og annen jakt, bodde før på fjellet hvor det var aktiv jakting og har noen kompiser som vil ha meg med på jakt i årene fremover så litt jakt blir det nok Bor nok dessverre i Bergen, men finnes kanskje noe tilsvarende her? Er en stor og aktiv avdeling i Bergen ja . Linke dit finner du også på hovedklubben sin side. Avdeling Bergen arrangerer hvert år i juli "Hundeferie" i Hemsedal, med masse forskjellige kurs og tilbud. Selv har jeg aldri vært med der, men har veldig lyst til å gjøre det et år. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med lokalavdelingen din jeg, så kan du helt sikkert møte på en trening og treffe mange retrievereiere og labradorer, så ser du raskt om det er en rase som vil passe for deg. Helgen 29. og 30. mars har NKK stor utstilling i Bergen Racketsenter, så det er også en mulighet hvis du ønsker å se de litt mer å nært hold. Retrieverne er på lørdag og utstillingen bruker starte ved ni tiden på morgenen. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du finner også mye god info på www.labradorklubben.se. Frode Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 mushi: Hva om hun tygger på sikkerhetsnålene å stikker seg ? :S Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 mushi:Hva om hun tygger på sikkerhetsnålene å stikker seg ? :S Hm. Det har jeg ikke tenkt på. Stikker hun seg så lærer hun vel? Skal få lånt meg symaskin i løpet av uka så jeg får sydd det ordentlig sammen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Du kan ikke bare ta litt kraftig tråd og binde sammen sidene på samme måte som du nå bruker sikkerhetsnåler? Endret 6. mars 2008 av tofagerl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå