Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

I wish

Da jeg jobbet kveld (18-24) lagde jeg masse god middag til typen min (mat som tar 1-2 timer å tilberede) som vi spiste da han kom hjem kvart på 4 om ettermiddagen. Nå som vi begge kommer hjem samtidig er det ikke så enkelt lengre, siden han fremdeles er veldig sulten når han kommer hjem fra jobb som før. Om jeg først skal gå tur med bikkja ( 1 time) og så lage mat 1-2 timer kommer jeg til å ha en stk sur og utålmodig mann som tripper ved siden av komfyren.

For ikke å snakke om tid til å lage ting til bikkja mi.. fordelen med jobben er jo at jeg har råd til å kjøpe dekken og ting istedet da, så skal ikke klage fordiom.. Jeg hadde nok dessuten fått en rimelig lusen selvtillit dersom jeg gikk rundt på stas hele dagen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo litt stas å lage ting selv :) Har fått sydilla og på timeplanen idag er rosa hundeseng med brune pels-puter og trekk til bur hvis jeg rekker.

Zaroos: hvis du vil lage selv, kan jeg fortelle deg hvordan jeg gjorde det. Var ikke så vanskelig, det som var kronglete var å få det til å passe bikkja :p

Lenke til kommentar
Hva var det du skulle i morgen igjen L_C?

HENTE VALPEN MIN :D:D:D *Gledeshyl*

Dagen i dag går med på å valpesikre leiligheten. Har hentet hjem valpegrinda , masse masse tepper og kjøpt valpemat. Lekene er plukket frem, og jeg skal en tur på zoo for å kjøpe noen nye leker som passer for en liten en :) :)

Lenke til kommentar
mushi:

Har du linker til dekkenoppskrifter på nett ?

http://www.sewing.circleofcrafters.com/fre...estpattern.html

Det jeg gjorde var å bruke dette som mal og prøve å feile litt. Legg stoff dobbelt så bretten er langs ryggen. Klipp ca form, brett ut og legg på hunden for å se om det passer. Jeg lagde lange remser foran og under så jeg kunne feste borrelås på. Har ikke funnet andre prints på nettet. Alt er strikking.

Heldrakt :p

http://www.chinesecrested.se/viewtopic.php?t=2504

EDIT: hvis noen liker å strikke er det masse oppskrifter her: http://www.chinesecrested.se/viewtopic.php?t=5785

Endret av mushi
Lenke til kommentar
mushi:

Har du linker til dekkenoppskrifter på nett ?

http://www.sewing.circleofcrafters.com/fre...estpattern.html

Det jeg gjorde var å bruke dette som mal og prøve å feile litt. Legg stoff dobbelt så bretten er langs ryggen. Klipp ca form, brett ut og legg på hunden for å se om det passer. Jeg lagde lange remser foran og under så jeg kunne feste borrelås på. Har ikke funnet andre prints på nettet. Alt er strikking.

Heldrakt :p

http://www.chinesecrested.se/viewtopic.php?t=2504

EDIT: hvis noen liker å strikke er det masse oppskrifter her: http://www.chinesecrested.se/viewtopic.php?t=5785

Bra innsats, det er ikke så helt lett uten symaskin og mønster nei. Hvis jeg kan få gi et lite råd, så ville jeg ha festet borrelåsen i endene så henger ikke stoffet ned. :) Mønsteret på linken var forsåvidt ok, men jeg lager magedelen for seg, da er det lettere å tilpasse. Jeg kan godt sende mal til dekken, det er veldig enkelt og lett å forandre så det passer til litt forskjellige størrelser ( småraser). Bare si fra de som vil ha!

Endret av elelmar
Lenke til kommentar
Atanatar: Ser fra tidligiere innlegg at tispa di er av akkurat samme blandingen. Hun er vel ikke tilfeldigvis født 2. juni 2005? :p De må de jo være søsken, siden det fins vel neppe flere kull i Trondheim av akkurat den blandingen ;) Kan forresten tydelig se at det er grand danois i henne og :D

Er født 2.juni 05 ja! :) Hehe, moro!

Det er kjæresten min sin hund, så jeg er bare liksompappa.. Har fått høre at det er stor spredning i utseende på dette kullet. Vet av en bror også. Han er lik denne i utseende, men 10 kg tyngre. Da vi var på kurs fikk vi også høre at det er flere av hundene i kullet som har blitt klassifisert som problemhunder, men det er vel heller eierne som har valgt en mer krevende hund enn de hadde sett for seg. Kontakt og gåing i bånd jobbes det fremdeles med. Tidvis oppfører hun seg akkurat som hun skal, mens andre ganger er hun ikke helt der. Det kommer seg.

Lenke til kommentar
Atanatar: Ser fra tidligiere innlegg at tispa di er av akkurat samme blandingen. Hun er vel ikke tilfeldigvis født 2. juni 2005? :p De må de jo være søsken, siden det fins vel neppe flere kull i Trondheim av akkurat den blandingen ;) Kan forresten tydelig se at det er grand danois i henne og :D

Er født 2.juni 05 ja! :) Hehe, moro!

Det er kjæresten min sin hund, så jeg er bare liksompappa.. Har fått høre at det er stor spredning i utseende på dette kullet. Vet av en bror også. Han er lik denne i utseende, men 10 kg tyngre. Da vi var på kurs fikk vi også høre at det er flere av hundene i kullet som har blitt klassifisert som problemhunder, men det er vel heller eierne som har valgt en mer krevende hund enn de hadde sett for seg. Kontakt og gåing i bånd jobbes det fremdeles med. Tidvis oppfører hun seg akkurat som hun skal, mens andre ganger er hun ikke helt der. Det kommer seg.

Hei, heter Merethe og er eieren til Sessan..(som Atanatar har lagt ut bilder av)

anette875:

Bare for å avgjøre det en gang for alle..:p Heter mamman til huden din Gucci og bor på Saupstad? ;) isåfall har jeg heeelt sikkert bilder av hunden din fra den va ca. en uke gammel..var å så på kullet første gang da valpene var 5uker og satt "hundevakt" ganske mye etter det..;)

Lenke til kommentar

Både meg og vofsen gjorde store øyner da vi åpnet døren idag og skulle ut på tur. Halvmeter med snø og greier. Vi steike vi koste oss i snøen. Han blir helt krakilsk når det er snø ute og jo mer jo bedre. :D

Ligger flat her nå. :p

Snøen regner nå selfølgelig vekk. :(

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg har hørt at det var noen problemhunder ja. Zita, hunden min, var en av de som ble omplassert. Men hun er absolutt ikke noen problemhund :) Det er småting som bjeffing på hunder vi passerer osv, men har jo blitt litt bedre det og ;)

Har sett 2 av brødrene på sidene til Charlottes omplassering. De het Boogey og Cæsar, og lignet mest på Zita. En jeg kjenner har møtt en annen av søstrene som heter Stella, og hun ligner visst mest på en grand danois. Jeg har møtt søsteren, Nella, som også ligner på Zita :p

Merethe: Hei! Jo, mamman heter Gucci og bor på Saupstad :p Og forresten, kunne du være så snill å sende bilder fra de var små? Har bilde av henne da hun var 3-4mnd, men ikke yngre :p Hadde vært kjempegøy å ha :D

Lenke til kommentar
Merethe: Hei! Jo, mamman heter Gucci og bor på Saupstad :p Og forresten, kunne du være så snill å sende bilder fra de var små? Har bilde av henne da hun var 3-4mnd, men ikke yngre :p Hadde vært kjempegøy å ha :D

Da skal jeg se etter de bildene neste gang jeg er i Trondheim!:)

Sessan er også sånn som bjeffer til hunder vi møter når vi går på tur, veldig festlig å henge bak å prøve å holde henne igjen da..:p hun er nesten 40kg og er en ung bestemt dame! :p Hun er helt eksemplarisk når vi er inne men når vi kommer ut er det ofte en liten kamp om hvem som bestemmer tempo..:p Hun er også veeeldig glad i snø så viss d snør ute eller bare generelt er snø ute er hun heeelt vill! Tenker ofte at hun sluttet å utvikle seg i hode da hun var ca 10 uker også er det bare resten som har vokst og blitt digert! :p Men det er jo også sjarmen med henne da..;)

Lenke til kommentar

takk! :D Hehehe høres ut som Zita :p Hun eeeelsker snø! Særlig å rulle seg i snøen. Og hun lager små pipelyder av ren glede hvis jeg kaster snøball hehe. Zita er vel "bare" ca 30 kg, kanskje et par kg over, men sterk som en hest! Hun går stort sett fint i bånd, men hvis hun vil bort til noe litt fort så er det ikke lett å holde igjen nei :p Bruker derfor grime på henne, har mye bedre kontroll da og slipper å henge på slep etter katter, hunder osv. Er jo litt skummelt hvis det kommer en bil eller noe :/

Er Sessan like dominant som Zita? Det første Zita gjør når hun møter andre yngre hunder, hvertfall tisper, så er det å gjøre klart for seg hvem som er sjef. Deretter vil hun som regel leke. Bortsett fra ca 1-2 mnd etter løpetid, da gidder hun ingenting :p

Lenke til kommentar

Bruker en del grime jeg også ja (hvis ikke bruker jeg seler på henne)! Særlig om vinteren, er jo nesten helsefarlig å gå tur viss ikke! :p Sessan får d fryktelig travelt med både det ene og det andre innimellom så er det glatt ute så har jeg ofte ikke annet å gjøre enn å prøve å holde meg på bena mens jeg henger etter..:p

Hun er ganske dominant ja, har jo enda ikke møtt en hund som har "tatt" henne så hun er veldig selvsikker og skal alltid vise at hun er sjefen! Hun er også ganske brutal med valper slik som du skrev..:p smekker til dem med de store labbene sine så det ser ut som hun kan ligge an til å brekke både rygg og mer til på de stakkars små dyrene men de gjør seg ingenting av det og vil gjerne leke mer de så det ser heldigvis bare brutalt ut! En ting som ofte skjer er at folk tar det for gitt at hun er en han da..så de slipper hunden sin som f.eks ikke liker tisper for at den skal leke med Sessan lenge før de er kommet bort til oss..det går jo veldig fint..eller ikke! :p går an å spørre fordi om det er en stor hund liksom..:p

Lenke til kommentar

Hehehe, Zita er veldig selvsikker hun også, men det hender faktisk at hun er litt skeptisk til hunder som er større enn henne, siden de fleste kompisene hennes er mindre eller ca like store :p Har heller aldri sett henne underkaste seg ovenfor andre hunder. Hun skal på liv og død være sjef :p

Har møtt en del folk som går ut i fra at Zita er en hann også. Hun er jo stor, svart og skjeggete :lol: Også en del som tror hun er gammel, siden hun er grå/brun rundt snuten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...