SnowDOG_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Øyvind viste nok at tosa inu er ulovlig her i nisseland men ville nok bare skape litt debatt på sin noe spesielle måte. Endret 4. mars 2008 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg får vel slenge meg på denne tråden her jeg og siden jeg har hund Dyret mitt er en herlig blandingstispe på litt over 2,5 år. Hun er blanding av border collie, schæfer, riesenschnauzer og grand danois. 1/4 av alt Hun har definitivt arvet mest fra utseende til riesenschnauzeren, men gemyttmessig har jeg sett litt fra hver rase. Skal legge inn bilde av henne senere Hun er en veldig dominant hund, og kan være litt bøllete med enkelte yngre tisper, skal hele tiden minne dem på hvem som er sjef. Men eller er hun veldig snill, og har et godt språk. Slik som de fleste hunder, har hun jo vært i konflikt med andre hunder, men aldri noen ordentlig slosskamp, siden hun foretrekker å bruke dempende signaler fremfor å sloss. Har aldri bitt noen Hun er veldig leken og vil leke med stort sett alle hunder hun møter. Må innrømme jeg blir litt nervøs når hun leker med små hunder, da hun er litt over 30kg og ikke alltid er klar over hvor stor og sterk hun er Ellers er hun ganske lydig og lettlært. Veldig grei å ha med å gjøre, og går stort sett fint i bånd. Er rolig inne og har aldri ødelagt noen ting. Hun er utrolig lydig ovenfor min pappa, spesielt på innkalling. F. eks. en gang var hun i hælene på et rådyr, pappa ropte og hun kom med en gang. Hun er stort sett lydig til meg og, men når det gjelder innkalling har vi litt å gå på enda. Tror det har litt å gjøre med at hun ser på pappa som den øverste lederen av flokken. Har ikke bilder av henne på denne pcen, men skal finne noen å legge inn snart Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tja, om han virkelig ville skape blest ville det vært mer effektiv å komme inn og si at man skulle ha den hunden og så legge til en parantes om at "ja, jeg vet den er ulovlig, men jeg skal ha en allikevel" elns. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Som om ikke menneskeheten hadde lite nok respekt av meg fra før... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Fikk høre om det av en amerikansk kompis. Jeg er direkte kvalm. Jeg fatter ikke at det er fuckings mulig. Det er bare forferdelig. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skulle ikke sett det klippet. Rett før eg knuser tennene mine av forbannelse! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Æsj, orker ikke å lese slike linker. Så bare overskriften å klikket ut. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ikke jeg heller. Liker ikke å se sånnt.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 hehe, den som liker det, må jo være syke i hodet. Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Åhhh blir så forbanna!! Håper virkelig de straffer disse hjerteløse soldatene. Burde bokstavelig talt blitt kastet i fengsel tvert! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Anette: Gleder meg til å se bilder av hunden din Hvor høy er hun ? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Æsj, det virker ikke som om de kommer til å få noen konsekvenser annet enn at videoen fjernes. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Rart hvordan man har sett all verdens stygghet på internett gjennom filmer og bilder, men dyremishandling... Det blir jeg aldri likegyldig til virker det som. Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Zaroos: Har målt henne, men det er en stund siden så jeg husker ikke Men hun er ca like høy som en schæfertispe. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Oki, jeg så for meg at hun var noe større:) Men b.collien og schæferen trekker vel ned grand danoisèn. Bor en bl av g.d her i byen, du verden så svær! Og den er ikke renraset heller. - Jeg drømte at jeg fikk meg en Griffon i natt Endret 4. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hehe, nei hun er ikke såååå stor Moren hennes er grand danois/ riesen, og hun er ganske stor. Scæfertisper varierer vel litt, men hun kjenner et par schæfertisper. Hun er omtrent like stor som de. Griffon? Er det de med litt sjegg og barter osv? De er så søte Hvis jeg skulle hatt en hund til må det ha blitt en finsk lapphund....er helt forelska i den rasen hehe. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hvis/når jeg skal ha en hund til blir det en Dansk/Svensk Gårdshund. Lenke til kommentar
granny Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hehe, nei hun er ikke såååå stor Moren hennes er grand danois/ riesen, og hun er ganske stor. Scæfertisper varierer vel litt, men hun kjenner et par schæfertisper. Hun er omtrent like stor som de. Griffon? Er det de med litt sjegg og barter osv? De er så søte Hvis jeg skulle hatt en hund til må det ha blitt en finsk lapphund....er helt forelska i den rasen hehe. Jeg syntes også de var fine - helt til jeg hadde to på kurs en gang - og de gneldret HELE tiden Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hehe, ja bjeffingen er vel det mest negative. Men det er jo forskjellig fra hund til hund. Hvis man legger ned en del arbeid fra hunden er valp med å begrense bjeffinga så går det vel greit. Syns det er greit at de bjeffer under lek osv, men vil jo helst ikke ha en hund som bjeffer for hver minste lille lyd og folk som passerer Men tror ikke jeg ville tatt sjansen på å skaffe en slik hund sånn som jeg bor nå (i blokk). Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Griffonrasene er rare og morsomme dyr, men hva med Affenpinscher? Helt utrolig kjemperare! De jeg har møtt har vært ordentlig trivelige, men har ikke møtt mange akkurat, og kun på utstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå