Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får vel slenge meg på denne tråden her jeg og siden jeg har hund :p

Dyret mitt er en herlig blandingstispe på litt over 2,5 år. Hun er blanding av border collie, schæfer, riesenschnauzer og grand danois. 1/4 av alt :) Hun har definitivt arvet mest fra utseende til riesenschnauzeren, men gemyttmessig har jeg sett litt fra hver rase. Skal legge inn bilde av henne senere :) Hun er en veldig dominant hund, og kan være litt bøllete med enkelte yngre tisper, skal hele tiden minne dem på hvem som er sjef. Men eller er hun veldig snill, og har et godt språk. Slik som de fleste hunder, har hun jo vært i konflikt med andre hunder, men aldri noen ordentlig slosskamp, siden hun foretrekker å bruke dempende signaler fremfor å sloss. Har aldri bitt noen :) Hun er veldig leken og vil leke med stort sett alle hunder hun møter. Må innrømme jeg blir litt nervøs når hun leker med små hunder, da hun er litt over 30kg og ikke alltid er klar over hvor stor og sterk hun er :p

Ellers er hun ganske lydig og lettlært. Veldig grei å ha med å gjøre, og går stort sett fint i bånd. Er rolig inne og har aldri ødelagt noen ting. Hun er utrolig lydig ovenfor min pappa, spesielt på innkalling. F. eks. en gang var hun i hælene på et rådyr, pappa ropte og hun kom med en gang. Hun er stort sett lydig til meg og, men når det gjelder innkalling har vi litt å gå på enda. Tror det har litt å gjøre med at hun ser på pappa som den øverste lederen av flokken.

Har ikke bilder av henne på denne pcen, men skal finne noen å legge inn snart :)

Lenke til kommentar

Oki, jeg så for meg at hun var noe større:) Men b.collien og schæferen trekker vel ned grand danoisèn.

Bor en bl av g.d her i byen, du verden så svær! Og den er ikke renraset heller.

-

Jeg drømte at jeg fikk meg en Griffon i natt :p

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Hehe, nei hun er ikke såååå stor :p Moren hennes er grand danois/ riesen, og hun er ganske stor. Scæfertisper varierer vel litt, men hun kjenner et par schæfertisper. Hun er omtrent like stor som de.

Griffon? Er det de med litt sjegg og barter osv? De er så søte :D Hvis jeg skulle hatt en hund til må det ha blitt en finsk lapphund....er helt forelska i den rasen hehe.

Lenke til kommentar
Hehe, nei hun er ikke såååå stor :p Moren hennes er grand danois/ riesen, og hun er ganske stor. Scæfertisper varierer vel litt, men hun kjenner et par schæfertisper. Hun er omtrent like stor som de.

Griffon? Er det de med litt sjegg og barter osv? De er så søte :D Hvis jeg skulle hatt en hund til må det ha blitt en finsk lapphund....er helt forelska i den rasen hehe.

Jeg syntes også de var fine - helt til jeg hadde to på kurs en gang - og de gneldret HELE tiden :roll:

Lenke til kommentar

Hehe, ja bjeffingen er vel det mest negative. Men det er jo forskjellig fra hund til hund. Hvis man legger ned en del arbeid fra hunden er valp med å begrense bjeffinga så går det vel greit. Syns det er greit at de bjeffer under lek osv, men vil jo helst ikke ha en hund som bjeffer for hver minste lille lyd og folk som passerer :p Men tror ikke jeg ville tatt sjansen på å skaffe en slik hund sånn som jeg bor nå (i blokk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...