Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid likt best mastiffraser, men har også veldig sansen for mange bulleraser. Jeg misliker egentlig ikke noen raser på grunn av utseendet, misliker bare individer som har dårlig gemytt, samme hvilken rase. Miniatyrhund passer ikke til min livsstil, men kan allikevel bli veldig sjarmert av de, det kommer helt an på gemytt :)

Hvis jeg skal gå nærmere inn på de enkeltrasene jeg liker best er favoritten helt klart Boerboel, men liker også veldig godt Bullmastiff (som jeg også vurderte sterkt) og Presa Canario.

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar
Kan du vise meg ett eksempel på en rase som har for mye stopp? Tenker vi da for eksempel på chi ?

Jeg personlig har ikke sansen for utseende på mange chi, petit brabancon, cavalier, boxer osv. De har for meg for mye stopp. Men de kan jo absolutt være søte på sin måte de også! Uten tvil! Og jeg har jo faktisk falt totalt for blandt annet EN chi jeg har møtt... Så det kommer jo ann på personlighet på dyret også. Og noen kan jo være pene uansett liksom.

Litt vanskelig å si dette uten å kanskje si i mot noe jeg har sagt før, eller kommer til å si senere liksom. Men generelt hunder (og katter) som ser ut som de har flydd i veggen har aldri tiltalt meg utseende messig. (i tillegg til de med halvt utstående øyer....)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å bære små hannhunder, jeg kommer alltid borti stellet :roll: Skal jeg ha en liten hund, blir det tispe.

Venninna mi sin. Han er to år ca. han er den fineste jeg har sett av denne rasen. Jeg syns mange er så stygge i ansiktet (som den på bildet forje side).

Styggkul rase.

DSCF0144.JPG

Lenke til kommentar

:thumbdown:

Trodde annonsen på dvergpinscher ble fjernet fra finn jeg? Sitter å ser på den nå.

Så lenge hjalp den klagen. Var ikke værre enn å lage en ny. Dumt..

Hva tror dere disse valpene er blanding av egentlig? Jeg tror det kanskje kan være italiensk mynde som ligger bakom her, typisk den fargen. Greit nok det, bare han hadde vært ærlig......

Lenke til kommentar

Det kan være så mye.

Ser som oftes ikke hva de er blanding av før de er noen mnd gamle.

Venninne av meg kjøpte seg en Chihuahua. Søting, men hadde noen trekk som fikk han til å se større ut. Kanskje bare en stor Chi tenkte jeg, fordi hun hadde liksom papirer på at den var ren.

..nå etter et halvt år er han langt ifra en renraset Chihuahua.

Lenke til kommentar
Jepp... Jeg liker for eksempel ikke Schæfere eller Toy-hunder.

Ditto.

Førstnevnte er jo avla i stykker, så her finnes det rimelig mange individer på andre planeter. Eierne av disse hundene er også som regel helt bak mål. Er det en hunderase jeg har problem med så er det nettopp schæfern...

Ekkel hund.

Samme her...... Schæfere er de ENESTE hundene jeg er halvredd for (Ustabile) Nå drar jeg ikke alle over en kam men det er som og rulle terninger med hva du kommer borti av slike!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Dahle:

Hvorfor er eierene bak Schæferen bak mål egentlig ?

Det er jo det samme som å si at de som eier småhunder har liten hjerne. (noe faktisk mange har, men ikke alle!).

edit:

Ikke vits i å ta seg nær av kommentaren over, det var bare for å poengere for Dahle at alle -samme hviken hunderase, kan være bak mål.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Elsker langhårsschæfere!

Jeg tror jeg ikke liker blandingen av lite stopp og et kileformet hode. Merker ofte at jeg synes Tollere er de fineste dyra i verden, men så ser jeg det kileformede hodet, og plutselig er de ikke så fine lenger :dontgetit: Bull er ikke noe fin heller, nei.

Endret av Green Machine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...