Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Nå har endelig den eldste cotonen, Shila, fått løpetid!!! Har funnet en fantastisk flott hanne til henne, han har megagemytt og er utrolig pen i tillegg. Det blir utrolig spennende. :love:

mushi: Det er nok ikke det som kalles spøkelsesalder, den kommer mye senere. Hun er bare usikker, men det går over om en stund når hun forstår at ting og andre dyr ikke er skumle, bare ta det helt med ro og ikke gi henne noe oppmerksomhet på unotene.

Endret av elelmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hodet eller i kropp? Hun bjeffer på alt uansett størrelse. De alle hudene på valpekurset er bittelitt større enn henne, og noen mindre. Trodde hun hadde blitt bedre etter ett par ganger på der, siden det virket veldig sånn, men de to siste dagene har hu bjeffa på absolutt alt! Katta, trailere, unger, biler, sykler, blader, naboen og alt har gått bra før. Kan det være spøkelsesalder?

Hun er nesten fire mnd, trodde ikke det kom før rundt seks.

Større i hodet(kroppen vokser jo etter :p ).

Kan jo være denne spøkelsesalderen som kommer krypende.

Hvertfall ikke løft henne opp, kjeft osv. Ignorer.

Har du prøvd å fått henne til å tenke på noe annet når dere går forbi skumle ting?

Feks en pipeleke som avleding?

-

elelmar:

Jeg skal få mamma til å ringe deg ;) hehe..

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
I hodet eller i kropp? Hun bjeffer på alt uansett størrelse. De alle hudene på valpekurset er bittelitt større enn henne, og noen mindre. Trodde hun hadde blitt bedre etter ett par ganger på der, siden det virket veldig sånn, men de to siste dagene har hu bjeffa på absolutt alt! Katta, trailere, unger, biler, sykler, blader, naboen og alt har gått bra før. Kan det være spøkelsesalder?

Hun er nesten fire mnd, trodde ikke det kom før rundt seks.

Større i hodet(kroppen vokser jo etter :p ).

Kan jo være denne spøkelsesalderen som kommer krypende.

Hvertfall ikke løft henne opp, kjeft osv. Ignorer.

Har du prøvd å fått henne til å tenke på noe annet når dere går forbi skumle ting?

Feks en pipeleke som avleding?

-

elelmar:

Jeg skal få manna til å ringe deg ;) hehe..

Jada, hun må gjerne ringe, bare koselig det. :yes:

Lenke til kommentar
Når vi snakker om tv og reklame.

Jeg HATER reklamer med ringeklokkelyd i ... :ph34r:

Å du er IKKE den eneste!!! Bridie spretter opp her løper gaulende mot døra på det værste. I andre tilfeller kan hu ligge på gulvet å "moffe" bare. *lettlurte fillebikkja*

Og ang Groenendael (eller andre belgere?) De skal vel ha en mindre markert stopp enn mange andre hunder. Det er vel sånn rasen er, er det ikke?

Lenke til kommentar
Han har litt lite markering i overgangen fra neseryggen til pannen - det går i ett, det skal være en liten markering der (skrått oppover) - som gjør at pannen og neseryggen ser ut som om det er to paralelle linjer - ikke ett stykke som på f.eks collie.

I følge rasestandarden skal de ha moderat stopp. Hvis han skal stilles ut, blir det opp til dommeren å vurdere dette, noen dommere følger standarden helt og andre går for det de liker.

Lenke til kommentar

De fleste ser vel helheten.

Skal ikke se bort ifra at han får det på kritikkpapiret. Men det har ikke stoppet han fra å bli BIR de gangene vi stilte.

Han er jo bare ett år enda, og ikke ferdig utviklet. Vi får se hvordan det blir når han er voksen, men jeg tar det ikke så tungt. hehe.

Finnes de med mindre stopp(altså ingen) og bikkjer med værre skavanker enn dette ;)

Lenke til kommentar
De fleste ser vel helheten.

Skal ikke se bort ifra at han får det på kritikkpapiret. Men det har ikke stoppet han fra å bli BIR de gangene vi stilte.

Han er jo bare ett år enda, og ikke ferdig utviklet. Vi får se hvordan det blir når han er voksen, men jeg tar det ikke så tungt. hehe.

Finnes de med mindre stopp(altså ingen) og bikkjer med værre skavanker enn dette ;)

Helt riktig. Det er helheten som teller, og den "perfekte" hund er enda ikke født! :)

Lenke til kommentar

Var på utstilling for et par uker siden og han dommern der var helt besatt av hoder. Han målte og studerte hodene mer enn noe annet. Det var ikke så mange av hundene som var bra nok i hodeformen. Han ville ha hodet som et trappetrinn. Litt amerikansk stil tydeligvis vis. Men.men. syns hunden min har et fint hode jeg. :wee:

Lenke til kommentar
Jepp... Jeg liker for eksempel ikke Schæfere eller Toy-hunder.

Ditto.

Førstnevnte er jo avla i stykker, så her finnes det rimelig mange individer på andre planeter. Eierne av disse hundene er også som regel helt bak mål. Er det en hunderase jeg har problem med så er det nettopp schæfern...

Ekkel hund.

Lenke til kommentar

bullen er jo bare kul... Ellers kan jeg ha litt "problemer" med hunder som både har for lite "stopp" og ikke minst for mye... Kanskje mer det siste.

Liker vel kanskje strengt tatt best utseende messig sånn schæfern er (var) jeg. Eller TSU eller andre hunder som er mest lik "orginalen" (ulven). altså hunder med normal nese, normale bein (derfor jeg skrev slik schæfern VAR), normal pels osv osv. Om dere forstår ;)

Ellers liker jeg utseende godt på mange spisshunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...