Turtlis Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Da slenger jeg på bjeffebølgen og sier at Diesel har en grov bjeff. Men han kan også bjeffe/hyle ganske så lyst :!: Lenke til kommentar
granny Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Dvergene er søtest av pudlene Får du henne gratis? Får henne mot at hun steriliseres. Svigermor betaler det sa hun. Hvorfor må hun steriliseres da? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Noen som har noe erfaring med fransk bulldog? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 I dag fikk Geisha løpt løs sammen med 2 andre hunder. Hadde det spesiellt artig sammen med en Jack Russel Terrier. I kveld skal vi på treff hos hundeklubben med tilhørende lek og ringtrening. Blir koselig Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Noen som har noe erfaring med fransk bulldog? Går på valpekurs med en. Den er supersøt og temmelig tykk. Virker som de lett blir overvektige hvis man ikke passer på. Den har kortkort snute, noe som betyr at den fort blir sliten (vanskelig å puste) under lek og tur. Har sine egne meninger og virker ganske sta. Kosete og glad Hadde aldri kjøpt meg en selv pga. den korte nesa. Hund skal få kunne være hund uten at det er vanskelig å få tatt opp oxygen! Endret 28. februar 2008 av mushi Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Aff, ser så mange triste annonser på nett for tiden. Hos den "største" annonsøren kom det akkurat en annonse om en Dvergpinscher som var til salgs, bare 10 uker gammel! Eieren innså at "akk nei vi har ikke tid til hunden." Du har ikke gitt den lille valpen mye tid på å få komme inn i livet ditt, når den selges bare 10 uker gammel..... Dårlig gjennomtenkt, tydeligvis fått kalde føtter. Endret 28. februar 2008 av Green Machine Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja leste den samme annonsen selv. Trist når sånt skjer. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Noen som har noe erfaring med fransk bulldog? Går på valpekurs med en. Den er supersøt og temmelig tykk. Virker som de lett blir overvektige hvis man ikke passer på. Den har kortkort snute, noe som betyr at den fort blir sliten (vanskelig å puste) under lek og tur. Har sine egne meninger og virker ganske sta. Kosete og glad Hadde aldri kjøpt meg en selv pga. den korte nesa. Hund skal få kunne være hund uten at det er vanskelig å få tatt opp oxygen! Vil gjerne ha en liten, mellomstor hund. Men ja har lest mye det samme. At de sliter med pusteproblemer. Tror jeg aldri kommer til å finne en rase jeg er helt sikker på. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Du har ikke gitt den lille valpen mye tid på å få komme inn i livet ditt, når den selges bare 10 uker gammel..... Dårlig gjennomtenkt, tydeligvis fått kalde føtter. jeg solgte igjen en valp hos meg bare 12 uker gammel... Kjøpet var både VELDIG gjennomtenkt og planlagt, siden jeg hadde sett etter hund i 8 mnd, og besøkt denne valpen siden hu var 5 uker... Men allikevel ble jeg litt tatt på senga, og måtte "gi opp" allerede etter 3-4 uker... Det er mye som kan ligge tilgrunne for et sånn valg. dessverre... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 I kveld skal vi på treff hos hundeklubben med tilhørende lek og ringtrening. Blir koselig Hvilken hundeklubb da ? Schafer? Snublefot: Jeg har masse erfaring med den. Venninna mi har en på snart to år, og får seg ei tispe om en mnd Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Angående bjeffing så er Mona sin veldig dyp. Jeg blir like fascinert hver gang, siden hun ikke bjeffer noe særlig ofte. Knurringa høres ut som den kommer fra...ja, dypt der nede under jorden Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 eh.. Er det ikke det forum er til? Og når det er ingen andre her, enn to stykker, så skravles det høyt og lavt elelmar: Mamma har lyst på en liten hund, hvis hun i det hele tatt skal ha. Hun syns Bichon Havanaise er smarte hunder, men jeg liker ikke typen, derfor får hun ikke kjøpe seg det. hehe. Skal hun først ha seg hund, må den være fløffy/medim langhår og søt Havanaisen er jo forsåvidt ok den dersom man kjøper fra en god oppdretter! Men det finnes da andre alternativer, cotonen er utrolig trivelig og har veldig god psyke, og så er det bolognesen da, morsomme, lekne, veldig nyskjerrige, og store personligheter. Men skal man ha en liten fluffy langhåret hund, så må man belage seg på en del pels-stell! Viktig å velge en god oppdretter som stiller opp og lærer dere det. Nå er det ikke så mange oppdrettere av disse rasene, så man må regne med å vente en stund. Bildet er av Bolognesen min, hun heter Millie. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ylva bjeffer naturlig nok ikke, men knurringen høres ut som en svært liten båtmotor som har hengt seg opp. Alle ler av henne, stakkar. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 elelmar: Det er ei dame her i byen som har Havanaise, og har hatt valper. Mamma ble så forelsket i de. Milli er nusselig Juliess: Den knurringen fra dypet har min også. hehe. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Har nesten bare hørt kjøteren leke-knurre og leke-bjeffe. Og når han leke-knurrer er det alltid knurring blandet med litt hyling/uling. Og bjeffene er halvkvalte og skikkelig lyse. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har bodd på hybelen ved skolen min siden tirsdag, så dette er første mulighet jeg har for å titte innom denne tråden. Mye har skjedd med Kaos siden den tiden. Da broren min kom hjem om tirsdagen hadde han spydd og gjort fra seg. Han hadde det tydeligvis ikke veldig bra, og klarte å gå på trynet ned trappen. Jeg er ikke helt sikker nøyaktig hvordan ting skjedde, da jeg som sagt ikke har vært hjemme. Ihvertfall, han kom litt halt fra fallet, og ville ikke drikke eller spise. Ikke en gang skive med leverpostei eller kotelett! I går drakk han for første gang siden det skjedde, noe som var bra. Vanligvis når jeg kommer inn døren flyr Kaos på meg og er leken, glad og helt hyper. Nå veivet han svakt med halen mens han kom bort til meg for litt kos. Han lente seg veldig til ene siden, var ganske skjev i hodet, og det rant sikkel ut av munnen hans på ene siden. Pappa sier han er delvis lam i høyre side, og at han ikke har hatt helt kontroll over ansiktet og kroppen sin de seneste dagene. Vi vet ikke helt hvor alvorlig det er. Om jeg forstod det rett, var det ifølge dyrelegen ikke så mye vi kunne gjøre foreløbig, annet enn å håpe at han blir frisk igjen innenfor noen dager. Symptomene hans skal ha minnet veldig mye om "stroke". Ifølge mamma og pappa har han blitt mye bedre de siste dagene (så ille som han her nå kan jeg bare forestille meg hvor ille han hadde det), så får håpe han blir frisk. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Stakkar Kaos!! Hvor gammel er han? Håper han blir frisk og rask snart *klemmepå* Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Takktakk. Han er en 6år gammel til normalt hyper bokser. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Vi hadde det kjempegøy på hundetreff. Det var minst 10 chi, 1 nydelig tollervalp, 5 tibetansk spaniel, en chinese crested powderpuff og 1 bearded collie i tillegg til Geisha. Veldig artig med så mange små på ett sted. Vi trente på å gå i ring, stå på bord, og lot hundene ha sosial omgang. Ikke schæferklubben nei , der setter vi ikke våre føtter. Om det er en klubb i så måte vet jeg ikke, men det er i alle fall en stor gjeng med hundefolk som møtes 2 ganger i uken sammen med hundene Litt surt vær i dag da, men artig lell Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) elelmar:Det er ei dame her i byen som har Havanaise, og har hatt valper. Mamma ble så forelsket i de. Milli er nusselig Juliess: Den knurringen fra dypet har min også. hehe. Det som er litt fint med havanais er at de er i flere farger, de sorte er ganske lekre. De ser ikke så sinnsykt skitne ut på sølete dager heller! Har ei venninne som har havanais, hun hadde et valpekull i høst, helt herlige valper, kjempesosiale og søte og bløte. Skjønner godt at mamma`n din ble forelsket! Endret 28. februar 2008 av elelmar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå