Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoho ;)

Bare vent.. *trommevirvel* nå kommer han med DET innlegget. Gått fra feite utstillingsfolk til langhårete urenslige.

Min har nærmest blitt voldtatt av børste i det siste(æsj, jeg hater å blande sex og dyr i ei setning'). Men neida.. han slipper fortsatt hår. Vasket i går, og i dag ser det like jævlig ut her inne. Du verden, det er verdt det :love:

Vi langhårsjenter får holde sammen.

Lenke til kommentar
For en nydelig og fløffy hund :love:

Er de slik hele livet, eller blir de matte og kjedelige i pelsen - om du skjønner hva jeg mener?

De er ikke bichon havanaise i pelsen liksom?

Hvis man ikke klipper pelsen, passer på å holde den sånn nogenlunde ren og flokefri, så har en coton slik pels hele livet. Tisper som har hatt mange kull kan få en noe stivere pels med årene. Børster man pelsen jevnlig blir det ikke mye håravfall, de røyter ikke men mister hår sånn som vi gjør. Ikke blir pelsen matt heller - kanskje det har noe med riktig sjampoo å gjøre? Jeg bruker en god , og ganske dyr sjampoo, det tror jeg lønner seg, og det er også viktig å bruke en børste som ikke sliter pelsen. En slitt pels ser ofte matt og "sliten" ut.

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

eh.. Er det ikke det forum er til?

Og når det er ingen andre her, enn to stykker, så skravles det høyt og lavt ;)

elelmar:

Mamma har lyst på en liten hund, hvis hun i det hele tatt skal ha.

Hun syns Bichon Havanaise er smarte hunder, men jeg liker ikke typen, derfor får hun ikke kjøpe seg det. hehe.

Skal hun først ha seg hund, må den være fløffy/medim langhår og søt :love:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Kjempebra gemytt på dem, eneste minuset er at de er altfor glade. Kan bli litt slitsomt i lengden.

-----

Har sagt ja til å overta en syv år gammel puddel nærmere sommeren. Jeg har passet denne hunden før over noen mnd og det er en herlig hund jeg ikke kunne si neitakk til. Veloppdragen til tusen, rolig, glad i tur og med mye ungdommelig glede.

Den skal enten bo her fast og være hos svigermor ett par helger i mnd og på hytteturer med henne, eller at den bor fast hos henne og er her innimellom.

Tror jeg velger å ta hunden her fast, siden svigermor ikke er så glad i å være ute generellt og den blir da sofapotet. Har ikke fått bestemt meg enda, må tenke litt til tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er en dverg. Litt for liten for min smak egentlig, men overlever nok. :) Den omplasseres fordi den bor med tre mellompuddel-tisper som har begynt å bli veldig agressive mot henne når det er løpetid på gang, og de rotter seg sammen mot den minste. Befinner seg nå i Spania hos en som svigermor kjenner. Han er vist en veldig annerkjent oppdretter i puddelmiljøet og har t.o.m. hatt eget hundeshampo-merke og klippesalong i L.A :p Han holder ikke på lengre da, noe som er litt synd, for hudnene hans har utrolig godt gemytt! Hun vil bli sterilisert før jeg evt. får henne.

Lenke til kommentar
Dvergene er søtest av pudlene :)

Får du henne gratis?

Jeg må legge til. Ei venninne av meg har Pincher, og jeg spurte: skrives det ikke PinScher ??? Nei, Pincher sa hun. Ok sa jeg, og har deretter skrevet Pincher :p

smart venninne :p

Du må ikke tro blindt på alt alle sier vet du :)

Endret av L_C
Lenke til kommentar
Dvergene er søtest av pudlene :)

Får du henne gratis?

Jeg må legge til. Ei venninne av meg har Pincher, og jeg spurte: skrives det ikke PinScher ??? Nei, Pincher sa hun. Ok sa jeg, og har deretter skrevet Pincher :p

smart venninne :p

Du må ikke tro blindt på alt alle sier vet du :)

nei, tilogmed jeg får det slått i hodet av og til av ei venninne med DP at det skrives PINSCHER... :p Men jeg må da vel ikke huske det for det?? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...