medlem-90636 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Njaaa... kennel trykk på dvergpinscher og så valper. Det er den svarte tispa som er mi Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 'whitehouse`s one tough cowboy' var en av de peneste dp jeg har sett. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg syntes de røde er så søte når de er valper, men de svarte er penest når de er voksne. :-| Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Vil anta at det er med hunder som med mennesker, kroppen blir sjelden som før etter å ha fått barn. Så det er å ta litt hardt i at det er rovdrift å få valper på hunden bare fordi hun får litt hengepupper. Naturens gang.. Men med tanke på at valpene var litt voldsomme på slutten av puppetiden forrige gang, så kan man kanskje være litt ekstra obs på dette og hjelpe tispen litt, så hun får litt fred? Det er i hvert fall ikke uvanlig å gjøre det med katter, så jeg antar det kan gjøres med hunder også? At du gir dem litt ekstra næring via flaske i tillegg til at de får den valige melken. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har så enormt lyst på korthåret dvergdachs. Typisk jeg måtte se denne annonsen nå da. Snufs http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja vi passet jo godt på henne. Ga valpene fast føde på den tiden, så det var helt unødvendig av de å gå etter puppen. Geisha satt mye på fanget i denne tiden, men man kan ikke passe på hele tiden heller. Rovdrift ville vært om vi satte valper på henne igjen da hun fikk løpetid 7 mnd etter at valpene var leveringsklare! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det to eller tre kull som er vanlig? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 De var kjempefine, Snublefot. Men er det vanlig å ta så stiv pris for dem? Har du mye kjenneskap til dachshunder fra før av? De er ganske strie av seg.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja prisen er stiv. Dvergdachs er litt mer uvanlig og prisen er gjerne da litt høyere. Men jeg vil nok prøve å se etter en billigere pris. Har ingen planer om å kjøpe dachs før ett år eller to, når livsituasjonen min er litt mer stabil og gjennomtenkt. Har litt erfaring med dem og vet at mange av dem kan være sta. Men jeg håper med kursing og at jeg er like sta selv så skal det gå fint Har ikke bestemt meg helt for korthåret dvergdachs enda, men er en av de rasene jeg virkelig vurderer. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Er det to eller tre kull som er vanlig? vanlig og vanlig. Mener det er 4 kull man har lov å registrere på ei tispe. Man skal vente til tispa har hatt 3 løpetider før man parrer , og når man har hatt ett kull skal man vente til 2. løpetid før man parrer igjen (tispa skal ha ei løpetid imellom) Det er tillatt å parre på første løpetid etter kull en gang, men ikke anbefalt. Cowboy er nydelig! EDIT: Dette irriterer meg max: link til fyr som annonserer blandingsvalpene sine som dvergpinschervalper Endret 26. februar 2008 av L_C Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det ikke mulig å rapportere fyren på et eller annet vis? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Han burde hvertfall ha spart seg for bildene hunden har på seg klær. dakars.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Erhm. Dvergpinschere i den fargen der, ja. Ja, jøss da. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Vi er en hel gjeng som har rapportert annonsen til finn.no , men de vil ikke gjøre noe med det. Vi har også sendt mailer til fyren/selgeren (som har valper som ser likedan ut HELE tiden) Han sa det var dvergpinscher fordi både mora og faren hadde veterinærattest på at de var det.. wtf. Kanskje jeg skal skaffe veterinærattest på at dvergpinscheren min er Chihuahua neste gang vi er på dyreklinikken?! Vi er jo en gjeng med rase-entusiaster som prøver å få gjort noe med det. Enten er det smuglerhunder, eller så driver fyren rovdrift på tispa si, for det er 3. eller 4. gangen jeg ser slike valper til salgs. Dessuten er de "leveringsklare" , selv om de ikke er 7 uker engang Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Usaklig av finn.no å ikke gjøre noe med det da. Kanskje de burde rapportertes et sted de også? (Jeg er tydeligvis opphengt i å rapportere folk ) Han prøver jo rett og slett å selge en vare som ikke stemmer overens med opplysningene han gir.. Det er som om jeg skulle prøve å selge en TV og påstå det er et kjøleskap.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Eller at du selger søsteren din og kaller det moren din. Svindel. :-| Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) det er jo sant som de sier , at det ikke er deres jobb å sjekke at alt som selges er det selger påstår.. men jeg har passet på at MANGE har rapportert annonsen, og håper de vil gi seg til slutt. Noen som har varslet mat-tilsynet også, men sist det ble gjort ble det ikke gjort noe.. Helt ny TV til salgs. Nesten ikke brukt. Kjempebra kvalitet! Endret 26. februar 2008 av L_C Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Varsle raseklubben? De burde jo kunne få gjort noe med det. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Egentlig burde det ikke vært lov å avertere levende vesener på Finn.no, eBay, QXL, lokalavisen osv. Det er mye bedre om slike ting går gjennom kennelklubber, dyrleger, dyrebutikker og lignende. Da får man i hvertfall en form for sensur i og med de ansatte kan se gjennom annonsen før de henger den opp. Eller kanskje jeg skulle lage en dyreannonseside og tjene millionene mine på det ;p Ylva har vært hos dyrlegen i dag og fjerna plakk. Gikk overraskende godt, selv om hun hadde litt problemer med å holde seg våken på bussen hjem. Hun sover på teppet nå og lukter fantastisk mye bedre enn for to timer siden ;p Lenke til kommentar
granny Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Varsle raseklubben? De burde jo kunne få gjort noe med det. Raseklubber kan naturlig nok ikke gjøre noe med annet en de som er medlemmer, og noe sier meg at slike folk IKKE er medlem i raseklubb... NKK kan gjøre noe HVIS han feilaktig registrerer de som en rase de ikke er - men da er det en valpekjøper som må klage og så må det tas gentest for å bringe på det rene hvilken rase det er snakk om (eller kanskje helst IKKE snakk om) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå