medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Min har vært rampte i dag!! ;( Gikk tur i skogen. Møtte på en hund, og slapp Diesel når den var ute av syne. Neida, han snudde seg å sprang pina meg etter! Jeg holdt på å klikke. Og eieren av hunden ble dritsur, greit nok å bli irritert. Det hadde sikkert jeg også blitt -om den hadde gått til angrep. Men han ville bare snuse på og det var ingen knuffing. Overnervøs småhund eier. DET er en ting vi må trene på. Utrolig teit at han lukker ørene når det kommer noe/noen Kanskje det var samme bitch-kjerring med liten pysehvit miniatyrhund vi møtte engang? Geisha skulle hilse på den og var ivrig. Begge i bånd. Tror du ikke idiotkjerringa presterte å sparke på Geisha å si "er den sint???" Holdt på å gå i surr for meg, så SURT på henne og sa "NEI!" og gikk. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det var en mann i karihola som gikk med den. Vet ikke helt rasen men det lignet på en fløffy bichon havanais. Sur kaill hvertfall. Skulle tro det gikk liv.. Torsdag gikk vi i vanndammen sammen med to andre valper. Møtte på en kraftig eldre golden, løs! Hvor var eierene tenkte jeg? Joda, det var to smågutter som gikk med den. Eller.. de lekte i et tre mens hunden gikk rundt å snuste. Kjempesterk hund og jeg måtte hjelpe de å få på båndet. Heldigvis var den snill, selv om Diesel kjefta en del:P Skal jo ha damene for seg selv!! Ikke første gang vi har møtt små gutter på tur med en stor hund. Har selv passet hunder siden jeg var 6 år, og det var aldri et nei å få når vi ringte på. Den dagen jeg sender ut Diesel med noen på ti år. Såvidt jeg greier å holde han igjen selv. Eller nei, jeg gjør ikke det når han bestemmer seg for 'dit skal jeg' Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skjønner ikke dette selv jeg.. da jeg var 8-9 år passa jeg naboen sin hund .. jeg hadde ALDRI lånt bort bikkja mi til unger som ringte på.. Jeg tør ikke engang å la venninner passe hunden min jeg da .. Har ei venninne som har sagt at hun gjerne passer hundene hvis vi skal på ferie i sommer, men jeg er så redd for alt som kan skje.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Vi passet alle hundene vi kom over i nabolaget. Det var en spesiel hund, Buster. Engelsk setter. Fy søren! Så sterk han var. Mistet han hele tiden. Ble slengt veggimellom på hver tur. Skjønner ikke at de lot oss gå tur med den? Jeg fikk ryggen ut av ledd pga en hest, gjett hvem som knakk den på plass?? (du verden, så glad jeg var når jeg slapp å knekke den tilbake med et skummelt instrument). Jeg får nervesammenbrudd bare Diesel er borte to timer Endret 25. februar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg skjønner ikke de som låner ut hundene sine hele tiden... Vet om ei som ikke er så kravstor til hvem som får låne de Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Husker jeg som 14'åring gikk tur med en Stor og sterk dalmatinerhanne jeg. Jeg var så stolt og hadde på meg helt ny MISS SIXTY-bukse (lol) Bikkja fikk plutselig ferten av noe spennende i grøfta , og plutselig dro han meg overende ned i grøfta . en stykk miss-sixty med hull med grønske rundt Kanskje de som låner ut hundene sine til gud og hvermann ikke er så glad i å gå tur selv.. Jeg tør såvidt å la broren min låne bikkja mi. Når faren min er ute med henne er jeg overnervøs. De eneste jeg stoler fullt og helt på når det gjelder bikkja mi er meg selv og mora mi. Tillitten til samboeren min er økende.. Endret 25. februar 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 :!: miss sixty ass.. du hadde vel høye buffalo sko attåt og? Kanskje de som låner ut hundene sine til gud og hvermann ikke er så glad i å gå tur selv.. Jeg tør såvidt å la broren min låne bikkja mi. Når faren min er ute med henne er jeg overnervøs. De eneste jeg stoler fullt og helt på når det gjelder bikkja mi er meg selv og mora mi. Tillitten til samboeren min er økende.. Det er snakk om små knerter, som ikke krever all slags tur i skog og mark. Om mora mi vil vil passe de, ingen hindring. Jeg hadde aldri latt noen totalt ukjente passet hunden min. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 To par. Ett par rosa og ett par mørkblå . Fy fleis ... Nei da skjønner jeg i alle fall ikke vitsen med å låne de bort til folk.. Om jeg skulle lånt bort Geisha måtte jeg begynt å fortalt at om noe skulle skje og Geisha døde måtte de passe på å ta henne med til vetten med en gang osv. Den beskjeden fikk jeg da jeg passet en dvergpinscher for noen år tilbake. Pga forsikring osv.. Anng . forsikring.. noen som vet om det er dobbelt så dyrt å forsikre to hunder enn en? Jeg er stygt redd det blir 4000 i året hvis det er slik litt i meste laget spør du meg-.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Når du tenker deg om, vet du kanskje hvem jeg mener Skal ikke nevne noen navn. Men hun låner bort hundene til alle -etter som jeg har skjønt. Forsikring. i dont know. Ikke jeg som får den regninga i posten heller. hehe. Har du forsikring som dekker alt ? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg låner gjerne naboen sin hund, og de låner Atlas, men utover det så lar jeg ikke småjenter gå tur med ham, enda det er veldig mange som vil. Ikke for det, Atlas er så snill at han hadde aldri funnet på noe, men vi har latt dem leke med ham bak huset om sommeren, og da sitter jeg og spionerer på dem. Hadde en episode med en jente som sparket ham (hun var fjorten år eller noe), da jeg fikk høre om det skjelte jeg henne huden full og etter det lar jeg såvidt noen av de yngste leke med ham når jeg sitter og ser på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ylva er ikke helt enkel, så jeg lar ingen unger gå tur med henne. Jeg lar faktisk ikke min 21 år gamle søster på med henne lenger enn ti minutter lenger heller. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Man skal være kresen til hvem som passer hunden Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Selvfølgelig skal man se an hvem som passer hunden, men jeg synes det grenser til å være hysterisk når man ikke engang lar familiemedlemmer passe hunden. Evt. så må det si ganske mye om familiemedlemmene deres..? Ang. forsikring så tror jeg det er mulig å få rabatt hvis man har flere dyr? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ja, dette kommer av erfaring, ikke fordom. Tro meg. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Når jeg tenker meg om vet jeg sikkert hvem du tenker på ja.. Jeg har forsikring som dekker alt ja.. Tok ingen sjangser da vi skulle ha valper.. Men prisforskjellen på denne og den jeg hadde før er ikke på mer enn 6-700 da, og det er jo greit nok.. mora mi mener jeg kan kutte ut Livsforsikringen, fordi jeg strengt tatt ikke har bruk for den.. men kjekkt å ha.. EDIT: Valpen skal forsikres fra dag 1! Da Geisha var valp ble hu operert for 8000 kroner 5 uker etter at vi kjøpte henne. Brakk lårbenet. Fort gjort med disse små.. Endret 25. februar 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Utrolig kjekt å ha forsikring på alt. Fort gjort at det skjer noe. Selv om det skal litt til Min første fikk et komplisert brudd bare syv mnd, og min andre fikk epilepsi og måtte sende henne til himmelen bare to år.. Alt i alt.. det er jo ikke pengene som betyr noe. Kunne lett ha spyttet i tyve tusen på Diesel for en filleting, så lenge han har det bra. MEN det er og utrolig kjipt å punge ut mange tusen. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg må bare dele disse bildene av Geisha. De er fra da valpene snart var leveringsklare. På det i senga ser hu kjemperedd ut, me det er fordi det er tatt på ett tidspunkt da typen min nekta enne å sove i senga, og hu er usikker på om hu får lov. Om 2 sekunder er hu overlykkelig Legg merke til den slitte pelsen. Sånn blir det av å ha 4 viltre valper sugende etter melk .. Og hengepuppene.. fyrsj.. jeg er så glad for at Geisha ikke skal ha kull i sommer . Det var slitsomt for henne stakkars.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hehe, nå skjønner jeg hva venninna mi mente med at hun møtte en 'liten skabbete hund med hengjur' her i sommer. Skal du ha kull på henne senere da? Siden det var slitsomt for henne. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg vet ikke.. Vi får se hvordan formen er senere.. Hu ble så tynn under svangerskapet. Man kunne se at hu var morgenkvalm når vi ga henne frokost stakkars. Det blir i alle fall ikke i år! Valper er jo slitsomt for alle hunder. Nå var vi veldig heldige som "bare" fikk 4. Større raser får jo ofte 8-11 valper. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Huff da. Da hadde jeg trolig ikke gjort det. Slitsom er det vel for de fleste, men mange store raser greier utmerket å ha mange kull uten at det tærer på kroppen slik som det gjør på mange små. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå