Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geisha misliker sterkt kombinasjonen Vind og regn. Da legger hun ørene bakover og halen går i en bue nedover.

Jeg synes litt synd på den lille valpen jeg henter hjem om 1,5 uker, for disse små kan være skikkelige frysepinner. Husker Geisha hylte og bar seg når det regna da hu var 8-9 uker gammel, og det var i August måned. Når vi får hjem den lille er det bare Mars, og mye kaldere. Tiden for sverigeturen min nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg som ett lite barn!

Og

Ja, når det regner ute legger ylva halen ned for å dekke rompa. (Innbiller jeg meg) Den rekker ikke helt ned mellom beina, men jeg tar hintet ;p

Men er ikke det bare fordi de synes det er kaldt?

Kjøteren min har liksom en heftig pels. Skjønner at han ikke liker at den blir våt, men.. å bli våt på bena burde da ikke gjøre noe. Oo

Lenke til kommentar

Atlas er og sær. Det er neppe kulden som gjør at han løper ut, gjør sitt og går hjem (på egenhånd om han går løs, jeg må dilte etter og rydde opp) når det regner kraftig. Å bade ham er et mareritt. Man må helst være to personer, ha masse godbiter, og gjøre seg klar til å hale ham inn i dusjen når han er sjamponert og plutselig ikke vil skylles men i stedet ta turen rett I døren.

Lenke til kommentar

Hvis dere har sett videoer av kattebad, der katten henger fast i flisene og eieren må ta tak rundt hoftene og delvis løfte dyret, delvis hale det, så er det noe sånt jeg må gjøre 40% av tiden Atlas skal bades. Jeg blir minst like våt som han, for å si det mildt. x)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å overtale mamma til å kjøpe en av hannvalpene fra samme kull som det jeg skal ha valp fra neste uke. Hadde vært artig å få med seg to valper hjem fra Sverige.

Hu sa at hu ikke ville ha en valp som var søsken med noen av mine tisper, og det er jo forsåvidt smart nok. Da ble jeg litt glad også, for det betyr jo at mamma faktisk kunne tenke seg en Dvergpinschervalp snart :!:

Lenke til kommentar
Risikerer ikke hun å bli solbrent om sommeren?

hehe, jo. Får ta på en t-skjorte og småre litt solkrem på nesa. :wee:

Jeg tenker det stemmer bedre ja: ) Humret litt da du uttalte at nakehund ikke trengte klær med mindre det var minus 10 grader ute (før du hentet hjem Ponni) :!:

Hun har ikke på seg klær hvis det er mer enn 5 varmegrader. Hun fryser litt, men hun dør ikke.

Lenke til kommentar

For noen pinglehunder dere har! :ermm:

Hunden min er overlykkelig av å komme ut om det så blåser sterk storm, regner kraftig, hagler, snør tett, slapseføre osv. Hun elsker å bli våt og skitten, og elsker å bli tørket når vi kommer hjem. Hun er alltid glad og lykkelig. Men så er hun ekte nordlænning, så ikke rart hun takler dårlig vær. :cool:

I dusjen er hun ikke like happy, men jeg tvinger henne til å gå inn i dusjen selv. Med en gang vi er ferdig er det glemt, og tørking med hånduken er deilig!

Lenke til kommentar

Nettopp vært ute i en time med Atlas og nabotispen Amigo. Hun er en albinoboxer på fire måneder, kommer bilder når jeg får dem over på pc-en og får redigert littegranne. :wee:

Har ikke så alt for mange alenebilder av noen av hundene, da Amigo absolutt ikke lot Atlas være i fred. Han ble så lei at han hoppet over gjerdet et par ganger for å komme seg unna i et minutt eller to. :p

Lenke til kommentar

Denne tråden minner meg på at jeg skal dusje dyret i dag..en dag.. Han har herja med så mange hunder og blitt klissblaut ev fuss flere ganger denne mnd.

Æsj, det er et slikt styr. Masse våt pels :p

For å ikke snakke om klikken han får etterpå rundt i stua. Turbo Diesel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...