Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ike helt vitsen med å ha en hund som er mindre enn katta i huset jeg da men.. :innocent: Eller jo, på en måte skjønner jeg det jo, så absolutt! Det var vel ikke slik ment. Men jeg er vel kanskje litt av typen som tenker at "skal jeg ha hund, så skal jeg ha HUND... Ikke enda en katt..." Og beklageligvis må jeg si at jeg ikke syns de SMÅ DP'ene er så veldig søte.. Det blir for mye ører og lite resten. (Har hilst på, og hatt besøk av og besøkt en Dp jeg syns er flott, men han er stor for rasen da... Eller, kanskje normal egentlig, bare at de andre er små? nå er jeg ikke sikker.. Men Eddie er flott i alle fall!!!)

Men, snakker om miniatyr hunder. Jeg møtte en Chi i går som for første gang har gjort at jeg syns Chi kan være pene. Den lignet på en bitteliten schæfervalp (men selvfølgelig tynnere og CHI utseende), men var veldig stor for rasen. Begge foreldrene hadde vært 4kg's hunder, sa eier. Og denne valpen hadde ikke de utstikkende øynene eller noe. Den var skjønn! (11 uker gammel). Og Bridie ble nok like forelsket som meg.

Men, som sagt... Jeg har 3 katter på 5-6 kg, tror jeg klarer meg uten ei bikkje som er MINDRE.... hehe

Lenke til kommentar

Liten hund er lettere å ta med seg, gjør ikke så mye ut av seg og er fint å ha hvis du ikke føler du har ork eller kunskap nok til en stor en. Selvfølgelig en liten hund trenger oppdragelse den og, men min erfaring er i hverfall at de små er mye lettere å ha med å gjøre.

(neste hund jeg skal ha skal være en ordentlig en :wee: )

Lenke til kommentar

Jeg kunne aldri tenkt meg en svær hund med masse pels. Har alltid bare likt korthårede mellomstore eller små hunder. En stor hund med masse pelstell hadde bare aldri passet inn i mitt daglige liv som student. Har ikke noe ønske om å vente med å få hund til jeg er 25-30. Da da blir det en litt mindre hund.

Lenke til kommentar

Jeg elsker store hunder, og jeg elsker små hunder!!

Ønsker meg en liten hund, men da må den rasen passe til min. Ikke bare kjøpe en Chihuahua for å kjøpe en. Må tenke litt lenger enn nesetippen :p

Skal jeg ha en liten hund må det bli en ikke naboen har, og en som ikke blir knust av Diesel.

Men jeg må innrømme at jeg syns små hunder virker rett og slett litt dumme ???

De aller fleste jeg har møtt er liksom så ville og jeg får ikke helt kontakt med de. Eller iskalde og sitter bare å stirrer.

Lenke til kommentar
Liten hund er lettere å ta med seg, gjør ikke så mye ut av seg og er fint å ha hvis du ikke føler du har ork eller kunskap nok til en stor en. Selvfølgelig en liten hund trenger oppdragelse den og, men min erfaring er i hverfall at de små er mye lettere å ha med å gjøre.

(neste hund jeg skal ha skal være en ordentlig en :wee: )

Sett deg inn i rasen hvis du skal ha en stor en. Omtrent alle medium til store raser er krevende, som du allerede har fått erfart.

Lenke til kommentar

Ja, nei.. Ingen formening om at små hunder er dumme. Der er det nok oftest eier'n som trår feil, og ikke oppdrar hunden er jeg redd. Er nok egentlig minst like mye hund i en på 3 kg, kontra en på 90. Problemet er vel at det er "enklere" å ikke tenke seg om når man kjøper 3 kg hund, kontra 90...

(nei, sier ikke at noen her inne ikke har tenkt seg om eller oppdrar sin hund, men tenker generelt ;))

Men jeg er redd jeg har tilgode å virkelig finne en liten hund jeg liker.

men ja, vi har forskjellige ønsker og behov, og fint er vel det? ;)

Lenke til kommentar
Sett deg inn i rasen hvis du skal ha en stor en. Omtrent alle medium til store raser er krevende, som du allerede har fått erfart.

Hadde ikke noe problem med aktivitetsnivået og mentaltrening/oppdragelse. Problemet var at jeg ikke fikk han til å gå sammen med de andre dyrene hjemme og det fikk store ringvirkninger. Kommer ikke til å velge en stor hund som i utgangspunktet er anderledes eller veldig krevende.

Lenke til kommentar
Omtrent like tung og høy som Julie når hun står på bakbeina :pSå 65-70 kilo?

Det var vel å ta litt hardt i? :p

Noen flere som har en pussig hund når det kommer til vær og turer? Tim (border collie/collie) misliker sterkt regnvær og slaps, noe som kanskje ikke er så rart. Men han vil rett og slett ikke ut. Og han "hater" å bli våt, særlig på bena. =/

Lenke til kommentar
Noen flere som har en pussig hund når det kommer til vær og turer? Tim (border collie/collie) misliker sterkt regnvær og slaps, noe som kanskje ikke er så rart. Men han vil rett og slett ikke ut. Og han "hater" å bli våt, særlig på bena. =/

Geisha misliker sterkt kombinasjonen Vind og regn. Da legger hun ørene bakover og halen går i en bue nedover.

Jeg synes litt synd på den lille valpen jeg henter hjem om 1,5 uker, for disse små kan være skikkelige frysepinner. Husker Geisha hylte og bar seg når det regna da hu var 8-9 uker gammel, og det var i August måned. Når vi får hjem den lille er det bare Mars, og mye kaldere. Tiden for sverigeturen min nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg som ett lite barn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...