Notatblokk Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Skal på feit taper-samling på søndag, og jeg gleder meg Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 kult prostitusjon etterpå og el? Foreldrene til to venninner hun har fått valper i hus. åtte stk. Nice mix egentlig. Mor: Malamute. Far: Boxer. Sikkert søte. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Selvfølgelig, at det er utstilling og konkurranser er bare et skalkeskjul, den virkelige action skjer først etterpå, når hundene er tilbake i bilene sine. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 det var flere som mente det samme om jeg ikke tar helt feil;) edit: Utstilling er jo en fin hobby for de som ikke har så mye annet å gjøre da! og helt sikkert kjempefint tidsfordriv for de som ikke har jobb og slikt Og jeg står for det jeg har sagt . Når det gjelder de som reiser land og strand året rundt, og er i sverige hele sommeren KUN for å stille. Om jeg reiser til ei utstilling i en av kommunene i nærheten betyr ikke det at jeg skal til sverige og danmark neste gang liksom Jeg skal stille Geisha ett par ganger bare for å ha gjort det før vi skal ha kull på henne neste gang. Og valpen min bli jeg nødt til å stille siden det er sannsynlig at jeg skal ha henne på foravtale. Lenke til kommentar
granny Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Skal på feit taper-samling på søndag, og jeg gleder meg Skal du til Bø? Jeg også:-) Første utstillingen i år og gleder meg :-) Endret 21. februar 2008 av granny Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Når vi først snakker om utstilling. Vil komme meg på ett valpeshow før sommeren. Noen som veit om ett i nærheten av meg som ikke påmeldinga har gått ut på? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg fatter ikke at dere stikker på utstilling jeg. I hvertfall ikke når det er i regi av NKK. Jeg fatter faktisk ikke i det hele tatt hvordan dere kan velge å større NKK, som er kanskje norges mest hundefientlige organisasjon. NKK er KUN ute etter å generere penger via shows og andre merklige påfunn for å dra penger ut av lomma. Med en gang hunder i Norge trenger en beskytter er NKK totalt fraværende. Og med tanke på at de anbefaller forbud mot hunderaser, burde flere her inne være klar over at din rase kan være den neste. Så for meg er det TULLINGER som drar på utstillinger som er i regi av NKK. NKK burde lære mer av SKK, som er i media med en gang det angår hund. NKK har til og med gitt sitt støtte til taperene i hundebitt.no Heia dere... Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg fatter ikke at dere stikker på utstilling jeg. I hvertfall ikke når det er i regi av NKK. Jeg fatter faktisk ikke i det hele tatt hvordan dere kan velge å større NKK, som er kanskje norges mest hundefientlige organisasjon. NKK er KUN ute etter å generere penger via shows og andre merklige påfunn for å dra penger ut av lomma. Med en gang hunder i Norge trenger en beskytter er NKK totalt fraværende. Og med tanke på at de anbefaller forbud mot hunderaser, burde flere her inne være klar over at din rase kan være den neste. Så for meg er det TULLINGER som drar på utstillinger som er i regi av NKK. NKK burde lære mer av SKK, som er i media med en gang det angår hund. NKK har til og med gitt sitt støtte til taperene i hundebitt.no Heia dere... syns du er inne på noe dahle Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 La nå folk drive med hva de vil. Er mange ting i denne verden som mange mener er tåpelig, men gir likevel mange mennesker stor glede. Så mye tid du bruker på hunden din dahle er for mange helt tullete det å. Selv om han er kjempeviktig for deg. Det er ikke din tid de bruker på utstillinger så hvorfor bruke energi på å irritere deg over det? Må være slitsomt etter en stund. Og ikke minst slitsomt for oss å høre på hele tiden Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg er jo hundens forkjemper i Norge, da må jeg jeg bevisstgjøre hundemennesker hva de støtter .) Lenke til kommentar
granny Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg er jo hundens forkjemper i Norge, da må jeg jeg bevisstgjøre hundemennesker hva de støtter .) ha ha ha... det var dagens beste :!: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Granny: Du er vel stolt av å være NKK medlem du da? Av og til er det morsomt å kanskje se ting slik de egentlig er, fremfor å sitte i hulen sin å benekte nåværende situasjon Satt deg litt inn i hva NKK bedriver tiden med? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Og jeg står for det jeg har sagt . Når det gjelder de som reiser land og strand året rundt, og er i sverige hele sommeren KUN for å stille. Om jeg reiser til ei utstilling i en av kommunene i nærheten betyr ikke det at jeg skal til sverige og danmark neste gang liksom Jeg skal stille Geisha ett par ganger bare for å ha gjort det før vi skal ha kull på henne neste gang. Og valpen min bli jeg nødt til å stille siden det er sannsynlig at jeg skal ha henne på foravtale. Hva oppnår du med å dra på bare et par utstillinger da? Kanskje tre best i rase og en best i gruppe. Skal du stille bør du jo ha et mål som feks championat, særlig når du skal ha kull Men for å bli det, må du jo på flere NKK utstillinger, og de er jo ikke akkurat i vårt fylke De som reiser land og strand har som oftes flere hunder, driver oppdrett, og er ute etter å få mer enn tre priser på hundene sine. Men jeg kommer aldri til å vie livet mitt til utstilling. Har faktisk et liv utenom bikkja og, selv om det bare er på helg. Det koster å reise, og kjøre bil i ti timer for å stille er ikke min greie Men vi skal til sunndal, ålesund, vestnes, oppdal x2 og trondheim, og kanskje på østlandet i løpet av året. (prøve oss på to nkk utstillinger = cert). Å si at det er tapere og idioter som drar på utstilling blir litt feil, når man stiller selv - Om jeg er stolt over å være NKK medl? hm. jeg driter faktisk i hvor jeg er medlem, så lenge jeg kan bruke bikkja til det jeg føler for: Uten at idioter skal blande seg, håne og rakke ned på meg Mi bikkje, mitt liv! Så da kan jeg gjerne være en taper i dahles øyne, for han er en taper i mine Endret 21. februar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Tror du liker meg jeg Det er viktig å vite hva man støtter med å være med på NKK stevner. For meg er dette uaktuelt. Jeg forstår derimot at enkelte er med på lokale hundeutstillinger for å støtte raseklubben/klubben i nærmiljøet. NKK har derimot gått helt feil i hundenorge, og har i mine øyne ingen troverdighet ei fremstår de som hundens beskytter i samfunnet.... Dessverre er det viktig med utstillinger for å strebe etter en rasestandard. Men om bikkja er BIS, BIR eller nå hva faen den oppnår er egentlig uintressant. Jeg vet om flere hunder som vinner stevner og som ALDRI burde bli brukt til avl, da de helsemessig og mentalt sett er totale vrak... Og raseklubbenes arbeid mot å etterstrebe gode avslhunder blir jo totalt undergravd av fuckings NKK Så ja, jeg mener man er litt mentalt tilbakestående når man reiser land og strand for å støtte en organisasjon som har som mål å ikke tjene hunden, men tjene penger. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dessverre er det viktig med utstillinger for å strebe etter en rasestandard. Men om bikkja er BIS, BIR eller nå hva faen den oppnår er egentlig uintressant. Jeg vet om flere hunder som vinner stevner og som ALDRI burde bli brukt til avl, da de helsemessig og mentalt sett er totale vrak... Du har de som deltar med bikkja som vinner alt men som er gale i hodet og stryker på alt av mentaltester. Du har de som har verdens beste lynne men som aldri kan stille pga grove feil (altså diskvalifiserende feil) eller en som er av dårlig rasestandard. Et det da riktig å avle på en hund som er super MEN har en grov feil, eller ikke er etter rasens krav? Nei. Derfor mener JEG man bør få et par dommer på hunden, stille den opp mot andre av samme rase, slik at du vet hvilken hund du har. Ikke avle bare for å avle. Hunden kan være frisk og rask den, men man må se litt lenger enn det og.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Personlig vil jeg heller ha friske mentalt stødige hunder i samfunnet, fremfor gærninger. Akkurat som jeg liker damene, det holder liksom ikke at de er drit deilige, de bør være noen lunne på rett hylle... Det beste er selvfølgelig at man kan ha en utstilling og en ekspert uttalelse på bikkja utseende messig og kunne vise til topp papirer på de andre områdene. Dog er NKK kun opptatt av utseende.... Og NKK er for mange et organ som høres bra ut, spesielt for valpekjøpere som ikke har peil på hva de kjøper. Og det drar oss da til hva er grunnen til utstillinger? Er det for å bevare rasens standard eller er det penger i kassa til NKK???? For jeg er helt enig i førstnevnte, men det betyr at andre elementer også burde testes og verdsettes av NKK, noe det ikke gjør i dag.... Gla i deg min lille zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hva oppnår du med å dra på bare et par utstillinger da? Hva tror du jeg oppnår? Jeg oppnår å få en dommers syn på min hunds eksteriør. Kan være fint å ha med seg. NPK krever 2 plasseringer på utstilling (hva slags farge på sløya husker jeg ikke) for å godkjenne ett valpekull for dvergpinscher. Ingen som sier at man MÅ ha championat for å ha valper på ei tispe. Da hadde det vært fint lite valper å få tak i Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Da hadde det vært fint lite valper å få tak i Noe som kanskje hadde vært en fordel, med tanke på at det da ble stilt krav til eierne .) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Da hadde det vært fint lite valper å få tak i Noe som kanskje hadde vært en fordel, med tanke på at det da ble stilt krav til eierne .) Jo, enig med deg der! Prøver bare å si at det ikke skal være nødvendig å være NUCH SUCH blablabla for å få ett kull valper, men at en bedømmelse på eksteriør ikke er det verste å ha med seg. Jeg har bare lyst å prøve hvordan det er jeg. Kanskje jeg får lyst til å bli en feit arbeidsledig taper jeg også Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du får slå et kne el noe, så du blir sykemeldt når du får den i hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå