LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Der tar du feil. Geisha er ikke en hore, men heller mer mot hoffnarren De første Geisha var utelukkende menn Ser du har lest på Wiki. Og beklager at jeg tok feil her. Istedet for å sjekke det ut, hørte jeg på det jeg ble fortalt for noen år siden. My bad. Men ja, kan jo kopiere llitt fra Wiki jeg og da "En geisha har mange forskjellige slags forhold til menn. De er ikke prostituerte, men det er kotyme for en geisha å ha en mann som hun er involvert med følelsesmessig, økonomisk og seksuelt – men det er opp til den enkelte geisha å bestemme seg for om hun vil eller ikke. Et annet kjennetegn for en geisha er at hun aldri har one-night stands. I den vestlige verden er det en vanlig misforståelse at geishaer er prostituerte. Dette kan ha sin opprinnelse i likheten utseendemessig til kurtisanene og at begge yrkesgruppene under edo-perioden jobbet i det såkalte Red Light-distriktet. Denne misoppfatningen ble ytterligere forsterket da de amerikanske soldatene som tjenestegjorde i Japan under andre verdenskrig kom tilbake til USA og fortalte historier om det de kalte Gee-sha Girls." Og jeg skal søke Wiki om hjelp før jeg uttaler meg om ting jeg ikke kan 100% Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Geisha er selskapsjenta mi hu, så det passer veldig godt Navnet jeg valgte var i alle fall mye bedre enn alternativene jeg vurderte. Gucci blant andre Huff Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg er sikker på at 30% av alle småhundene har et 'motenavn'. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Du tar bedre bilder enn de fleste her inne. Tror hunden har det godt hos deg. Takk for det og ja jeg håper da det. Vi koser oss VELDIG i hundeholdet i alle fall. Det er virkelig moro å ha hund med en venn som Bridie. Noen få bilder til fra helga vår. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvilken sele er det? Hvor mye kostet den? Min trenger seg en til Påske. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg vurderer fortløpende navn på min nye Lita er blitt en ny navnefavoritt. Dette kan passe bra fordi hun blir yngstemann hjemme hos oss, og fordi hun er veldig liten av størrelse (i forhold til sine søsken) Ellers vurderer vi Mira, som er litt for mye brukt til at vi liker det så alt for godt . Netti er typen min sin favoritt siden hans første hund het Nettie. . Om jeg kaller bikkja mi det er det kun for å være snill mot typen... Og så syntes jeg Pia var ett koselig forslag Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvilken sele er det? Hvor mye kostet den?Min trenger seg en til Påske. Tror det er en webmaster sele. Selges på canis og tåler ikke en dritt .) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvilken sele er det? Hvor mye kostet den?Min trenger seg en til Påske. Tror det er en webmaster sele. Selges på canis og tåler ikke en dritt .) Nå skal han ikke dra tømmerstokker med den da Men meg på ski.. lat! Neida. Han er jo bare ett år enda og ikke helt utviklet for å dra så veldig mye. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Etter bildene av deg burde du vurdere en WP sele for slikt Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) forklar.. edit. hva er en wp sele.link. Endret 19. februar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 http://www.iwpa.net/ WP = weight Pull Neida, fra spøk til alvor. Om du skal ha en sele som skal trekkes i er det mye som spiller inn. For det første må ikke selen gå over albuene til hunden, men sørge for at albuene er totalt frie. Videre må den være sykt stram over brystet, noe som medfører at du nærmest på presse selen over hodet. jeg anbefaler www.seleverkstedet.no for alle som skal ha kvalitet .) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er det gammeldags at bikkja skal være rundt 2 år og utvokst før den begynner med slikt? Husker selv da jeg hadde BorderCollie at jeg ikke skulle sykle med den, trene agility eller la den dra noe før 2 år / utvokst. . . Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Ja så feit ei kobbe som jeg er, bør jeg kjøpe det sterkeste materiale på markedet Jeg har fått tips om denne fra ei med samme rase som meg Er det gammeldags at bikkja skal være rundt 2 år og utvokst før den begynner med slikt? Husker selv da jeg hadde BorderCollie at jeg ikke skulle sykle med den, trene agility eller la den dra noe før 2 år / utvokst. . . Hunden skal være utvokst før den trekker. Men det er ikke snakk om å bruke bikkja som ren trekkhund på skiturer i Påska. Han skal springe løst, og has i bånd når det er andre vesen i nærheten. Og da er det beste med sele. edit: En fin link om kloklipp Endret 19. februar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Sett dere litt inn i seler her: http://www.seleverkstedet.no/Produkter/Seletoy.htm Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvilken sele er det? Hvor mye kostet den?Min trenger seg en til Påske. Webmaster selen til Ruffwear.. Tror den er billigst på Canis faktisk, til 399 til din hund jeg er KJEMPEFORNØYD med den selen. Anbefales på det sterkeste! Virkelig verdt pengene. Og justeringsmuligheter i alle retninger, for perfekt passform. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvilken sele er det? Hvor mye kostet den?Min trenger seg en til Påske. Tror det er en webmaster sele. Selges på canis og tåler ikke en dritt .) Aldri hatt noen problemer med min, men Bridie trekker jo heller ikke så mye da... Men hu ruller seg i alt som er, henger seg fast og braser gjennom kratt og busk osv, den er blitt brukt i mye hundelek osv. Denne er 1 år nå til påsken. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Da skal jeg se nærmere på den. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Og Linn C... Hva med Zuki?? Det syns jeg er et utrolig søtt hundenavn.. Jämt'n til vet'n min heter det. Da skal jeg se nærmere på den. Yapp, Lykke til. Vært i nærheten sku du fått testa Bridie sin men. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Zuki høres litt ut som et guttenavn? Ikke så veldig feminint Det passer bedre til en jämthund. hehe. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Forøvrig har jeg et gavekort på Canis på 50 kr du kan få om du vil bestille derfra. Bare gi lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå