medlem-90636 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) LC: Hvordan har du trent innkalling for å få den så mye bedre? Kalle inn med stor iver , masse smil , ros og hundenammis. OFTE. (jeg kaller henne inn jevnt og trutt gjennom hele turen. På den måten forbinder hun innkallingene med nammis og ros, og ikke med å få på bånd igjen) Den forrige hunden min skjønte det på meg når jeg prøvde å nappe på han båndet igjen, og hoppa unna. Geisha står stille og lar meg ta på båndet selv om det kommer folk mot oss 8 meter lengre fremme på stien. Geisha er kanskje ekstremt matvrak Men vi har jo øvd og øvd og belønnet og belønnet hver dag omtrent siden i sommer, så det skulle vel egentlig bare mangle at hun er blitt flink. Vi har en slik dings som jeg henger på buksa som er full av snop. Der ligger klikkeren også. Hver gang jeg går tur med henne har vi med dette, og øver på litt av hvert på hver tur. Jeg og Geisha går aldri tur alene uten å øve på noe. Kom på her i dag at jeg kan øve inn mye rart med tålmodighet og belønning på rett sted. Geisha reiser seg f.eks opp på 2 ben og går slik hvis hun hører folk langt freme som hun ikke kan se mens hu står på alle fire. Hadde vært gøy å belønnet dette og fått en kommando på det Endret 18. februar 2008 av L_C Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg er bekymret for sjalusi når vi henter hjem nyvalpen om 2,5 uker. Noen som har tips om hvordan vi bør gå fram for at ting skal gå så smertefritt som mulig? Vi lurer på om Geisha skal være hos foreldrene mine dagen valpen hentes hjem, slik at valpen får litt tid til å bli kjent med sine nye omgivelser uten å ha Geisha hengende over seg. Spesielle navneforslag tas imot med takk. Det er viktig at navnet lett lar seg sies i glad-tonefall. [/quote Sjalusi skal du ikke bekymre deg for. Det er en menneskelig egenskap, hunder har rangordning. Hvis du bare lar Geisha være høyere på rangstigen enn valpen så går det helt fint. Jeg har kommet hjem med mange valper, og de blir gjerne satt på plass litt av de voksne med en gang. Dette er viktig og vi bør blande oss minst mulig. Det er helt normalt og den voksne vil ikke skade valpen. Valpen vil fort oppfatte den voksne hunden som den som bestemmer, og innrette seg etter det.Det kan også hende at Geisha ikke vil ha noe med det nye lille "krapylet" å gjøre sånn helt med en gang! Du trenger ikke sette bort Geisha, de skal jo bo sammen så det er viktig at de treffer hverandre med en gang. Navneforslag, hmm... hva med Mitzi, Zena, Lita, Hi-lo, eller Cloè ? Endret 18. februar 2008 av elelmar Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Valpen vil gjerne ikke prøve å være sjef over den største. Så de finner rangen ganske fort. Det beste er vel at hun er der når den lille kommer, så den ikke blir husvarm og tror Geisha bare er på besøk når hun kommer i hus Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er forbanna over de nye naboene mine. Det er to utlandinger med unge som ikke kan ett ord norsk eller engelsk. Dama lokker og plyster på ponni ut av vinduet hvis hun ser henne når hun er ute å tisser. Bikkja går jo amokk av frustrasjon for den klarer ikke få hilst og løper desperat frem og tilbake under vinduet og piper. Jeg ser stygt på henne og roper på hunden to-tre ganger. Det funker ikke, så jeg går fysisk bort og henter hunden og viser veldig tydelig at dette liker jeg ikke. Allikevel fortsetter hun med ropinga og jeg må bare gå inn. Idag dusjet jeg og hører kjørringa plystrer og roper på hunden igjen! Stakkar ponni hyyyler og skriker i andre etg, men kjærringa bare fortsetter og ler samtidig! Jeg måtte løpe ut av dusjen for å lukke vinduet og det ble vann overalt. Hva faen gjør man med noe sånt? to løsninger: 1: Tar kontakt med de og vinker de ut slik at de får hilst på hunden. kommunikasjon er mulig selv om de ikke takler språket. Jeg klarer å kommunisere med damer selv om det virker som om de er totalt blottlagt for intelligens..... Det er hyggelig og inkluderende, og du får et godt forhold til naboene dine, og de alle er i en vinn vinn situasjon 2: Du røsker opp en paintballgun og smeller av en fire fem salver rett i vinduet deres. Kler deg i armyklær og har en truende adferd... Hvilken metode er opp til deg, men jeg heller mot metode 1 Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du verden så irriterende. Du får si nei ikke rop på bikkje, og gi de 'pekefingern' mens du sier det. Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Her er Fanny i sitt rette element Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du verden så irriterende.Du får si nei ikke rop på bikkje, og gi de 'pekefingern' mens du sier det. Tja.. den heller mot metode 2 Granny: fine bilder. Men når kommer bikinibildene? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ville heller prøvd å ha et godt forhold til dem, sånn at de er fascinert over hunden og liker å hilse på henne og sånt. Tenk så slitsomt å bo ved siden av noen i mange år som du ikke tåler trynet på, og det samme andre veien. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hvis hun ville hilse, går det vel ann å gå ut, i stedet for å stå i vinduet? Men å rope på den når hunden er inne og hyler er temmelig drøyt spør du meg. Hun kan jo ikke se hunden engang. Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du verden så irriterende.Du får si nei ikke rop på bikkje, og gi de 'pekefingern' mens du sier det. Tja.. den heller mot metode 2 Granny: fine bilder. Men når kommer bikinibildene? Tror ikke Fanny bryr seg særlig om å få på bikini jeg altså... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er ikke mye til problem. Bank på døra så de får hilse ordentlig på hverandre, så passer du på å si at hunden blir stresset hvis de banker på vinduet slik de gjør nå Problem løst, og neste gang du mangler sukker har du et sted å låne ;p Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er ikke mye til problem. Bank på døra så de får hilse ordentlig på hverandre, så passer du på å si at hunden blir stresset hvis de banker på vinduet slik de gjør nå Problem løst, og neste gang du mangler sukker har du et sted å låne ;p Kan jo ikke snakke med dem, de kan jo ikke norsk eller engelsk Skal se hva jeg gjør nestegang dama begynner. Lenke til kommentar
Boubou Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kjempevanskelig med folk du ikke kan snakke med...Lå på barsel engang (her drar jeg inn unger igjen...men det er et poeng:) med en dame som bare snakket arabisk (jordmor måtte ha tolk...), førstegang for henne, hun hadde det vondt og kjipt, ungen ville ikke die og hun "rauta" til ham...og jeg var lutter velvilje, prøvde å forklare (no point), så da prøvde jeg å VISE, man aiaiai, noe må jeg ha gjort galt for hun røsket til seg barnet, (Jeg hadde ikke TATT ham, altså, bare holdt borti ham), og så startet hun å rundvaske først seg selv, så barnet, så seg selv igjen som om jeg var spedalsk. Så da stod jeg opp (midt på natta, og hun bare skreik...) og satte meg på gangen med min egen lille perle. Kjipt. Følte meg passe ubrukelig. Men hvis de virker hyggelige og positive klarer du sikker å formidle at de kan KOMME og hilse, men ikke rope? Lykke til i allafall... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Navneforslag, hmm... hva med Mitzi, Zena, Lita, Hi-lo, eller Cloè ? Lita var jo ett fint navn til en liten en Takk for gode tips. Geisha må uansett være hos foreldrene mine mens jeg er i sverige og henter valpen (drar hjemmefra 5 om morgenen og kommer ikke hjem igjen før 4 på ettermiddagen) Men jeg får ordnet slik at typen min henter hjem Geisha når han er ferdig på jobb og slikt Det er 2 uker og 2 dager igjen Venter meg ihjel på nytt bilde jeg da .. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Når man snakker om bikkjer og verandaer. I nabolaget er det noen som har en fuglehund som jeg ALDRI har sett ute på tur. Det eneste jeg hører (og ser) til den, er hver dag når den står på verandan/oppe på garasjetaket (!!!!) - hvor den står og bjeffer og bjeffer og vifter med halen til alt som går forbi. Har vært i kontakt med dyrebeskyttelsen, som sendte meg til mattilsynet som ikke brydde seg. Trist at norge ikke har bedre dyrevern enn som så. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 KNOCK YOURSELF OUT NERDS Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Zaroos: Terge er en ting. Men du nekter ikke på at Diesel er ett godt brukt hundenavn? Jeg tør å vedde mye på at Geisha er mye mer uvanlig for å si det slik, og den eneste hunden jeg har hørt om som heter Geisha fra før av er en Dvergpinscher i Sverige. Jeg kjenner ingen hunder som heter Diesel, men kjente en shiba som het Geisha. (hu har blitt omplassert, så derfor "kjente". Kjenner derimot til 1 katt som heter Diesel da. Men, jeg hadde heller kaldt hunden min Diesel enn Geisha (Geisha er jo finere utgave av "hore". eller Selskapskvinne da. ) Jeg kaldte valpen jeg hadde for Luna jeg... Etter bestemor og bestefars første Border Collie... Det jeg ikke visste da var at "ALLE" hundene heter Luna for tiden... Nå har jeg ikke Luna mer, men en hund som jeg ALDRI har hørt likt navn til i alle fall.. Bridie... (ikke døpt selv nei) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Der tar du feil. Geisha er ikke en hore, men heller mer mot hoffnarren De første Geisha var utelukkende menn Post noen bilder av deg og hunden a Linn... Trenger noe til å sprite opp her nå Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bilde av Bridie og meg fra hytta på søndag Forøvrig straks 29 år, samboer med mann, tre katter og Bridie. Uten jobb, men bruker all min tid på dyrene og foto. (her kan man snakke inkluderende hundehold serru, Øyvind). Bridie, 3,5 år, australian shepherd. Omplasserings hund som kom til meg i januar i fjor. Trent i både lydighet og agility, og testet i gjeting. Vi selv trener mest triks for gøy, og vurderer å starte med lydighet rett og slett fordi bikkja har et potensiale uten sidestykke. Lurer dere på noe så spør. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Du tar bedre bilder enn de fleste her inne. Tror hunden har det godt hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå