Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Fine bilder, og ikke minst fine hester:D

Ja og hunden da :!:

Min har såå lyst til å springe med hestene når vi er på stallen. Men når en av de er verdens største hesterase og unghest så tar jeg ikke sjangsen. Et spark av beistet, ligger bikkja mi dau som ei sild.

Tanken slo meg også, men min er jo bygd av titan og tåler jo det meste. Dessuten er han overraskende rask til å dukke unna et spark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er tilhenger av at jeg ikke skal sette begrensninger på en slik måte. Det er flere ganger jeg trener han og tenker "går dette bra, skal jeg aldri gjøre dette igjen"...

Men så kjører jeg på igjen like etter. Og belønningen min:

En hund som faktisk er i stand til å ta fornuftige valg.

Eks:

Toppen av Linderudkollen hoppbakke, hvor unna rennet er isbelagt. To hunder, den ene Kåre. Jeg tenker ikke og kaster ballen slik at de nesten kan nå den før den triller nedover unnarennet.

Min hund er VELDIG gjenstandsfokusert, allikevel vurderte han underlaget slik at han stoppet opp. Den andre fortsatte (og fortsatte i Bambistil) ned hele unnarennet...

eks 2:

Jeg er i Lillomarka og tenker ikke. Slenger ballen hans av gårde, og ned et stup jeg ikke så selv. Stupet var 20 meter høyt, og min bråstoppet i full fart og fant veien ned selv...

Har masse slike eksempler, men dette er belønningen for å ha en hund som selv kan ta sine valg :)

Kult bilde Mushi :)

Skarpt og fint var det også :)

Lenke til kommentar
Øivind Dahle hvor var de bildene på forrige side tatt? Ligner veldig på den gården på Holmlia som forøvrig er god luftested.

Du er en oslogutt, ikke sant? :)

Stemmer at jeg var på den gården ja :)

Har en venninne som har hest der, så jeg var å sjekka om Kåre fungerte rundt hester. Neste gang jeg er der skal vi ri, mens Kåre løper ved siden av.

Lenke til kommentar

Fin den granny

Dog bør du lagre de som jpg filer, da tar de mindre plass. Og det er heller ikke så dumt å få seg en konto på www.flickr.com som er gratis å bruke :)

Er det muløig å lære en gammel tispe nye kunnskaper. Venter i spenning på neste bilde fra din flickr konto :p

Kåre får ikke lov å spise hestemøkk, og da lar han også være. Han må spørre om lov å spise ting han finner ute...

Lenke til kommentar
Fin den granny

Dog bør du lagre de som jpg filer, da tar de mindre plass. Og det er heller ikke så dumt å få seg en konto på www.flickr.com som er gratis å bruke :)

Er det muløig å lære en gammel tispe nye kunnskaper. Venter i spenning på neste bilde fra din flickr konto :p

Kåre får ikke lov å spise hestemøkk, og da lar han også være. Han må spørre om lov å spise ting han finner ute...

Bildet var i jpg format hos meg og jeg lastet det bare opp uten å gjøre noe mer med det... så jeg tenkte ikke noe over det. Hva skal jeg med en konto på flickr?

Gamle tisper lærer noe nytt hver dag de - du ville bli overrasket..

Lenke til kommentar

på flickr kan du laste opp bildene dine. Jeg har mine der. Det er da lettere å dele bildene på ulike forum du spammer, sende til venner etc...

Flickr er knallbra, enkelt å bruke og ikke minst er det et sted der du kan sitte å bla i bildene du har lasta opp :)

Lenke til kommentar

Kjempefine bilder. Bra kåre kom overens med hestene da! Har selv vært på tur i skogen med en veninne som har hest. Da slapp vi både hundene og hesten løs og de gikk omring sammen med oss. Skikkelig trivelig av alle kom overens. Eneste var border collien til veninna mi som var med, hun ble sparket et par ganger pga at den gjetet litt bak hesten til tider. Men det ble bare et lite pip så fortsatte hunden å gjete.

Hunden min har respekt for store dyr. Spesielt hester og kyr. Men jeg holder hunden litt unna helt nærkontakt med fremmede hester når jeg har hunden i bånd, fordi hun skal buse litt på, og hestene kan fort sparke med forhovene. Selv om jeg lar hunden erfare det meste, ønsker jeg ikke at hun skal knekke verken nesebein eller ribbein, spesielthvis vi er et sted hvor nærmeste dyrlege er milevis vekke. Det er best å la dem være løse, så hunden kan løpe vekk.

delto2.gif Her er vi på en kveldstur i skogen. Veninna mi og ponnien hennes, samt min hund. Litt dårlig bilde, for det var så mørkt i skogen.

Lenke til kommentar

Jeg er bekymret for sjalusi når vi henter hjem nyvalpen om 2,5 uker.

Noen som har tips om hvordan vi bør gå fram for at ting skal gå så smertefritt som mulig?

Vi lurer på om Geisha skal være hos foreldrene mine dagen valpen hentes hjem, slik at valpen får litt tid til å bli kjent med sine nye omgivelser uten å ha Geisha hengende over seg.

Spesielle navneforslag tas imot med takk. Det er viktig at navnet lett lar seg sies i glad-tonefall.

Lenke til kommentar

Ikke gi all oppmerksomhet til den nye hunden. Kansje gi litt mer oppmerksomhet til den gamle. Ikke fremprovoser sjalusi ved å gi godbiter til bare en, men gi til begge to. Jeg ville gitt mat hver for seg, og hver sin seng som de kan trekke seg tilbake i hvis de vil. Og det viktigste er at du som deres leder ikke tillate noe knuff og bråk. Inne skal det være ro og fred. Det går nok helt fint. :thumbup:

Lenke til kommentar
på flickr kan du laste opp bildene dine. Jeg har mine der. Det er da lettere å dele bildene på ulike forum du spammer, sende til venner etc...

Flickr er knallbra, enkelt å bruke og ikke minst er det et sted der du kan sitte å bla i bildene du har lasta opp :)

Jeg har vel noe tilsvarende på eurofoto - men har ikke hatt tid til å legge over aller bildene dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...