Matsemann Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg syns navnvalg på hunden er ekstremt viktig, for når alt kommer til alt har dette med hvilke forventninger du har til Bikkja di. Og kaller du den Rambo er det stor sjanse for at du får en litt tilbakestående voldsmaskin.. Uffda... Med en hund som heter Kaos KAN DET JO IKKE GÅ ENNET ENN GALT. Mine forventninger må være...katastrofale. Nå heter kaninen vår Rømme, men det er fordi hun alltid har prøvd å rømme, (hun har blitt ganske flink til å komme hjem etterhvert faktisk) og fordi Rømme er morsommere enn Trampe, liksom. Hvis jeg sier at Kaos er kort for Karl-Oskar, hva svarer du da, sjef? Min Boxer heter Kaos Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Navnvalg er viktig fordi det gir forventninger. Dog må ikke alltid dette være i samsvar med forventningene eks: (gidder ikke oversette) Winner Lane was a Loser after all Winner and Loser Lane are the sixth and seventh children of Robert Lane, respectively. They are notable primarily for their unusual first names, but also for their fate being quite the reverse of what their names would suggest. The only noteworthy achievement of Winner Lane, born in 1958, is his criminal record - nearly three dozen arrests for burglary, domestic violence, trespassing, resisting arrest and other crimes. On the contrary, Loser Lane, born in 1961, graduated from Lafayette College in Pennsylvania, and joined the New York Police Department. He eventually advanced to become sergeant. So who's the pathetic Loser now?! Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Nå har jeg prøvd å ta bilder for mamma. Herregud, så vanskelig det skulle være XD. 1) Det er vanskelig å se at det faktisk er en hund og ikke et teppe av noe slag. 2) Shila ser alltid mishandlet ut på alle bilder 3) Mamma blunker på nesten hver eneste bilde Jeg må øve meg på dette her. Endret 16. februar 2008 av Loveless Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/14/526907.html Ett prosjekt er startet opp i Bruvoll fengsel. 7 innsatte får ansvar for hver sin valp som skal trenes opp til å bli, bombe- narko- eller ettersøkshunder. Bra tiltak! Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg heter Elsa og er mamma til Kittcat/Loveless, som sikkert ikke er ukjent her. Bor ca. tre mil sør for Oslo, har kort vei til badestrand og gode turmuligheter. Er vel en av de eldste her på denne tråden, 50+. Jeg jobber 50% og har god tid til hundehold. Driver med oppdrett og har kennelnavnet Bobolina.Min første hund fikk jeg da jeg var 16, blanding av puddel/buhund og var en utmerket rottejeger! Etterhvert ble det Bearded Collie i noen år, drev med lydighet og litt avl. De var flinke i lydighet, selv om beardisen er noe hyper iblandt. Hadde mange gode år, og lærte utrolig mye, med dem. Var litt lysten på noe mindre etter beardisene og valget falt på dachs. Helt utrolig teit valg. Disse dyra er altfor jaktlystne egentlig,vi bodde i nærheten av rådyrterreng på den tida, og jeg var vel ute og leita etter udyret i timevis flere ganger i uka. Noen ganger gikk det et helt døgn før dyret plutselig dukket opp. Dachsen flytta til bekjente som bor i Oslo og tilbringer mesteparten av fritiden (i alle fall om sommeren) i båt. Etter å ha hatt endel fysiske plager i årevis falt valget på en noe mindre krevende rase, Coton de Tulear. Har hatt coton nå i 10 år og drevet oppdrett i liten skala. Nå har vi fem bomullsdotter, tre coton og to bolognese ( ikke spagettisausen altså ). De er lettlærte, morsomme. kjærlige og sunne små pelsballer. Jeg har heldigvis en stor inngjerdet hage så de kan løpe løse, noe som på de mest sølete dagene er utrolig deilig. Det nytter ikke å bade fem stk. et par tre ganger om dagen! Det her ble visst litt mye kanskje, men pytt,pytt, nå veit dere i alle fall litt om oss. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 De er så søte de hundene. Lodne og langh i ett Møtte på en i byen for ikke å lenge sidne.. -- Diesel fylte ett år i går (lørdag) Målte han i dag, sånn ca: 65-57 cm. Lenke til kommentar
Boubou Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Min Boxer heter Kaos Det er vel fremdeles ikke supervanlig??? Uansett, det gjør ikke no' :!: og så er vi "hundenavn-venner" øh... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Noen som vet hvilken rase hunden på bilde er? Bildet er screenshot fra en film. Endret 17. februar 2008 av Camron Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er vel fremdeles ikke supervanlig??? Uansett, det gjør ikke no' :!: og så er vi "hundenavn-venner" øh... Hehe, nei, aldri før hørt om en hund med navnet Kaos, så det går vel greit. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Noen som vet hvilken rase hunden på bilde er? Bildet er screenshot fra en film. Am.Pitbull terrier No country for old men stillig film. Mvh Endret 17. februar 2008 av Dani46 Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja nå sitter jeg med en 3 dager gammel valp på fanget og venter på at den skal dø. Fikk vårt 3. kull nå nettopp. Gordonsettere. Ble 10 valper som veide gj.snitt ca 400g, men denne veide bare 104g. Så nå blir det liv i huset igjen.. 6 tisper og 4 hann. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Am.Pitbull terrierNo country for old men stillig film. Mvh Indeed, veldig bra film. Endelig finner jeg en hund jeg synes er kul, selfølgelig er den ulovlig å ha i Norge. Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja nå sitter jeg med en 3 dager gammel valp på fanget og venter på at den skal dø. Fikk vårt 3. kull nå nettopp. Gordonsettere. Ble 10 valper som veide gj.snitt ca 400g, men denne veide bare 104g. Så nå blir det liv i huset igjen.. 6 tisper og 4 hann. Så trist. Har opplevd det samme et par ganger, og det er ikke morro nei, men det er dessverre noe vi må ta med i betraktnig når det gjelder oppdrett. Men føler med deg. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har hatt 2 kull før, og har bare vært 2 stk som var dødfødte da, så har vært heldige. De kullene var på 11 og 13. Men er ikke morsomt nei. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Pitbullen er dessverre ulovlig i Norge, men igjen krever den rette eiere slik alle andre raser også trenger. Men jeg syns det er mange raser som eier pitten i utseende, spesielt min egen. Men innen pitten og amstaffen er noen kulere enn andre. Snowdog sin er dritkul, men jeg ser en del pits som faen meg ikke ser ut. Det problemet finner du også i Ambullen. Det er folk som tror de er dritviktige i abmiljøet i Norge, som har hunder som ikke ligner grisen. Skulle tro de hadde pointere. Nuff said... Kåre var på en stall i dag, og det var kjempegøy. Morro å ha en så sykt stabil hund at selv hester som vrinsker og steiler ikke får han til å skvette en gang. Gikk en lang tur med en hest, og Kåre var helt som vanlig. Noen bilder: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Takker. Her er kroppen. Nakken hans er helt syyyyk Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Fine bilder, og ikke minst fine hester:D Ja og hunden da :!: Min har såå lyst til å springe med hestene når vi er på stallen. Men når en av de er verdens største hesterase og unghest så tar jeg ikke sjangsen. Et spark av beistet, ligger bikkja mi dau som ei sild. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Lite posting av bilder her folkens! Skjerpings! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 *lover å skjerpe meg*. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå