Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ingen som kan bestemme over hva du skal kalle valpen til vanlig vel?

Noen oppdrettere som setter ut valper på for, vil bestemme navnet som hunden kalles til daglig. Ikke spørr meg hvorfor, var borti en sånn oppdretter selv, og trakk meg ut.

Lenke til kommentar

Noen oppdrettere som setter ut valper på for, vil bestemme navnet som hunden kalles til daglig. Ikke spørr meg hvorfor, var borti en sånn oppdretter selv, og trakk meg ut.

:ohmy: Noe så teit.. Da hadde jeg også funnet meg en annen oppdretter.

Lenke til kommentar

Tenker vi på samme oppdretter?
Lenke til kommentar
Tenker vi på samme oppdretter?

Det gjør vi. Hun virket irritert på meg fordi jeg hadde bestemt navn på min fremtidelige valp, og jeg kunne ikke bare regne med å få bestemme navnet på den selv. Det var hennes hund selv om den kom til å bo hos meg, derfor skulle hun bestemme.

Lenke til kommentar
Det gjør vi. Hun virket irritert på meg fordi jeg hadde bestemt navn på min fremtidelige valp, og jeg kunne ikke bare regne med å få bestemme navnet på den selv. Det var hennes hund selv om den kom til å bo hos meg, derfor skulle hun bestemme.
Heh. Det var jo og en måte å gjøre det på.
Lenke til kommentar

Får presentere meg jeg og da.

Heter Astrid, er 21 år og bor fortiden i Tønsberg sammen med forloveden min. Jeg har en liten Chinese Crested (eller kinesisk nakenhund som det heter på godt norsk) ved navn Ponni. Hun er nå 14 uker og vi skal snart begynne på valpekurs. Trener lydighet med henne og foreløbig kan hun dekk, påplass, kom og kontakt. Har såvidt fått begynt med litt søk, noe jeg synes er veldig gøy! Ponni er en liten gledes-spreder og sjarmerer alle hun møter, selv om hun kanskje ikke er så vakker i noens øyne ;) Hun er litt for frekk i tryne mot andre hunder, så vi jobber litt med det også.

Hun liker å hoppe bukk på katter og stå under hunder :wee: Liker ikke kulde og ute, men så fort jeg er morsom nok er alt gøy!

post-61441-1203020108_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar
*glede seg til Granny poster bilde*

Hvorfor i all verden gjør du det da? Hmmm..?

Jeg er en voksen "jente" på snart 46 år(joda.. kjerring passer sikkert bedre.. men føler meg som jente) som har to flatcoated retrievere som lyder navnene Cleo og Fanny til daglig. Begge er barn etter hunder som jeg har oppdrettet selv. Så har min mann en luzernerstøver som heter Tessa og som brukes delvis til harejakt men som det meste av tiden elsker å ligge ved ovnen å sløve. Jeg bruker mine "flatter" til retrieverprøver (apportering), blodspor og utstilling. Trener hverdagslydighet for å få det andre til å fungere. Er opptatt av å bevare retrieverens gode egenskaper såvel som apportør som familihund. Er også meget oppatt av sunnheten til rasen. Har hatt flatcoated siden 1983 og stortrives med rasen. Har et lite oppdrett - planene er å ha et kull våren 2008.

Er utdannet trinn 1 instruktør og holder jevnlig kurs for min lokalavdeling av Retrieverklubben. Er opptatt av kontakttrening og positiv opplæring. Uten kontakt - intet resultat. Elsker å diskutere hund og hundehold men liker å prøve å holde det på et noenlunde saklig nivå, selv om jeg innimellom lar meg erte opp. Bor landlig til på vakre Ringerike, og mine hunder går stort sett alltid løse rundt huset - med tilsyn.

Er aktiv med i styret av såvell hovdeklubb som lokalklubb. Har jegerprøven men jakter ikke selv. Jeg er gift og har to voksne barn (23 og 20 år). Jobber som hjelpepleier med psykisk utviklinghemmede og fører også regnskap for et par-tre lokale firmaer. Interessert i data, friluftsliv og mennesker og pleier omgang med noen få men gode venner.

Bilde har jeg ikke akkurat nå på maskinen, da jeg sitter på nattevakt og maskinen min akkurat er formatert slik at alle bilder ligger på ekstern harddisk. Men joda Øyvind.. skal nok legge ut bilde... Men nakenfoto foran speilet blir det nok ikke :tease:

Heter forøvrig Karin :)

Edit: Bildet ble tatt en MEGET regnfull høstdag... det bare pøste ned... deilig likevel.

post-134113-1203081113_thumb.jpg

post-134113-1203082923_thumb.jpg

Endret av granny
Lenke til kommentar

Kokkeliko :dribble:

Godmorgen alle sammen, så, blir det bildeplikt? Skal ingenting kunne skjules mer? Må Øivind ta av hetta på neste

bilde? Vil Granny følge opp? Hvem er egentlig tøffest i trynet her????

Vi får se om jeg klarer å hoste opp noe da? Så får dere hjelpe meg å komprimere, for det husker jeg ikke lenger hvordan jeg gjør (husbygging går ut over evnene, bare så dere vet det!)

Ellers er jeg 33 år, mor til to jenter på 6 og 7, en kanin som heter Rømme og en valp som heter Kaos, bor i selvbygd hus ved ei havn i en by i Oslofjorden. Har en mann som hjelper til når han ikke jobber seg ihjel. Jeg er selvstendig næringsdrivende (maler) og jobber akkurat så mye som jeg selv vil, noe som alltid er litt for lite, sånn lønnsmessig, men vel, vi lever, da. Kvalitetstid, ikke sant :thumbup: Veier opp for mye, det.

Nå skal vi til ei hytte i Nevlunghavn og male vinduer, Kaos skal få løpe fritt ute for fins ikke en sjel der ute nå, og sola skinner og alt er bare deilig.

Ha en FIN dag, en DEILIG helg, og en SUPER vinterferie

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Jeg vet ikke jeg.. Oppdretter er Svensk, og i Sverige er Saga et mye penere navn enn i Norge. Og saga er en del av kennelnavnet til valpen, og sist beholdt jeg det. "Alle de andre" er de som er på raseforumet for min rase.

Navn er uansett vanskelig. Sist beholdt jeg navnet for å glede oppdretter. Jeg har lyst å glede henne en gang til.

Det er jo viktig å ikke bare tenke på seg selv hele tiden også. Jeg vet ialefall at jeg skal være litt mer oppfinnsom enn folk flest som kaller bikkja si noe som minst 2 andre bikkjer i nabolaget heter. (Shadow, Diesel , Kaisa, Laika +++)

Lenke til kommentar

Har faktisk aldri møtt noen som heter det samme her i området. Eneste tror jeg at det er to Ludviger, og den ene er en kanin, så det er ikke så vanskelig å slippe unna rotet. Derimot er det to boston terriere som jeg ikke ser forskjell på når de går hver for seg. xD

Lenke til kommentar
Det er jo viktig å ikke bare tenke på seg selv hele tiden også. Jeg vet ialefall at jeg skal være litt mer oppfinnsom enn folk flest som kaller bikkja si noe som minst 2 andre bikkjer i nabolaget heter. (Shadow, Diesel , Kaisa, Laika

Hehe, det er så morsomt at du skrev Diesel, bare for å 'terge' ;)

Som om det ikke er mange som heter SAGA?? Jeg har hørt om to andre Geisha`er her i byen. Så du må ikke tro du har et 'sjeldent' navn.

For å ikke snakke om armani, dior og chanel som de kaller småhundene sine etter denne 'miniatyrbølgen kom'.

Jeg kjenner EN hund som heter Diesel, og han er faktisk en nabo :!:

edit:

Jeg bestemte meg for Diesel for snart åtte år siden.

Jeg velget et navn som JEG syns er fint, tar ikke Odin fordi DU syns navnet mitt er vanlig. Bare se på alle babyene rundt omkring. Alle het jo Emilie en periode :!:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Syns Gaysja høres litt homo ut jeg da.

Navn som turbo, diesel, titan, max power og annet burde si noe om eiern. Hvis du har behov for å vise at du er tøffere enn du er, så flytt til Grønland/tøyen i Oslo og kall bikkja di Muhammed.

Jeg syns navnvalg på hunden er ekstremt viktig, for når alt kommer til alt har dette med hvilke forventninger du har til Bikkja di. Og kaller du den Rambo er det stor sjanse for at du får en litt tilbakestående voldsmaskin..

Navnvalget burde også være av en slik art at hunden oppfatter det lett. Ludvik den 5 av greåker storkennel klubb er kanskje ikke det navnet du bruker til vanlig, men kanskje da gir et kallenavn som "ludde"

Linn C: Kall den nye valpen Pia

Lenke til kommentar
Navn som turbo, diesel, titan, max power og annet burde si noe om eiern.

Ja wow, det sier jævli mye om meg ass. Sier hvor dominerende jeg er. Eller? Hva sier det egentlig om meg Øivind, du som vet alt? ;)

Jeg driter i hva andre mener om navnet til bikkja mi, eller naboen sin :!: Diesel har vært navn nummer to siden jeg var lita. Caiser var nummer en, men han er nå i himmelen.

Han er heller ikke oppkalt etter noe bilgreier, klesmerke, parfyme osv slik mange (idioter) tror.

Jeg tror heller ikke LC har oppkalt bikkja etter 'Geisha grøtris'.

Lenke til kommentar
Syns Gaysja høres litt homo ut jeg da.

Navn som turbo, diesel, titan, max power og annet burde si noe om eiern. Hvis du har behov for å vise at du er tøffere enn du er, så flytt til Grønland/tøyen i Oslo og kall bikkja di Muhammed.

Jeg syns navnvalg på hunden er ekstremt viktig, for når alt kommer til alt har dette med hvilke forventninger du har til Bikkja di. Og kaller du den Rambo er det stor sjanse for at du får en litt tilbakestående voldsmaskin..

Navnvalget burde også være av en slik art at hunden oppfatter det lett. Ludvik den 5 av greåker storkennel klubb er kanskje ikke det navnet du bruker til vanlig, men kanskje da gir et kallenavn som "ludde"

Linn C: Kall den nye valpen Pia

Jeg er vel sikkert den eldste her på forumet, bilde og profil kommer etter hvert. Når det gjelder navn så liker jeg ikke at det blir altfor søtt, samtidig som det er småhunder jeg har, og da blir Rambo og Disel litt feil. Mine heter Shila, Millie, Haylie, Marlon og Cody. Lette navn å si og lett for hundene å oppfatte. Og de refererer heller ikke til noe spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...