Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Snakker vi den store sjekketråden?? :!:

Kanskje alle skulle lagt ut et bilde av seg selv + hunden, slik at vi vet hvem vi snakker med her inne? :fun:

Haha. Det var jo faktisk en god Idé!

Dere får av meg så straks jeg får kameraet mitt tilbake.

Endret av Loveless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er eier av Diesel, eller Zaroos de Rancho Jerez som han heter på papiret. Han er en Groenendael på 1 år (16 feb).

Han er en stor gutt på 30 kg og ca 65 cm. Utrolig livlig hund, og ikke minst STERK!

Diesel er en stor ramp uten like, og har sine dager hvor han ikke vil høre etter til min store fortvilelse. Han elsker andre hunder, og bor sammen med en gjeng katter.

Til våren gleder vi oss til å trene dressur. Jeg orker ikke ha en voksen hund som drar av meg armene :ermm:

Vi skal på vår første utstilling som Junior i slutten av April. Er ikke med bare for å få en premie, men også for å treffe på andre Belgerfrelste.

Vi har også planer om å få en hund til i hus. Men er enda noe usikker på rase.

Jeg heter Maria, er 22 år og forlovet ;)

Har også msn om noen hundefrelste vil prate (send meg pm).

Her er et bilde av meg tatt i høst, og Diesel ti mnd.

n750515373_1307997_7306.jpgn750515373_1851897_1205.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Julie, blir 20 i år. Stolt eier av en irsk ulvehund som heter Mona (Rosen Ramona av Grunningen, for å være nøyaktig). Begynte som soffahundeier, men dro det litt videre da jeg fikk øynene opp for diverse hundesporter og begynte å gå mye kurs.

Vi bor rett utenfor Tønsberg (Vestfold, for de av dere som ikke veit, ca en time sør for Oslo). Skal vi på kurs går vi hos gilabb.com! Vi klikkertrener og er fornøyd med det. Bor også sammen med Neppe her inne på forumet.

Om dagen er jeg på Meny, for pengenes skyld, men ser meg om etter en fotograf slik at jeg kan fortsette læretiden min.

Mona blir 3 år i mars, og er en rolig sjel. Hun hører som regel, men har ikke spesielt god innkalling om vi ser andre hunder og hun er løs.

Her er et bilde av Mona og meg:

post-104005-1202938745_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Føck. Nesten fine damer her inne jo! Synd det ble litt AA preg.. Hei, jeg heter Øivind og er også hundeeier..

:fun:

Hund:

Kåre Hansen, født 22. september 2005 og er ca 2.5 år nå.

Amerikansk Bulldog

Bilde av droget:

2222334199_76d3eecca3.jpg

Mitt hundehold:

Jeg er tillhenger av at man får den hund man fortjener. Mitt hundehold er preget av det moderne forelderskap og ikke det millitante lederskapet. Heller veldig mot Karen Pryor og Turid Rugaas, fremfor Nordenstam og ytterpunktene der.

Jeg tror at ved å være kulest i verden for sin egen hund, vil den gjøre alt for å være i nærheten av deg. Videre er jeg tilhenger at man skaffer seg hund for den livsstilen man har og ikke den man ønsker.

Jeg hater folk som kjøper hund og vannkjøter den. Hundehold handler om å sette seg inn i hundens verden, og gjøre mot den som den er mot deg.

Hunden min er mitt barn, han er bortskjemt og god.

Om meg:

35 år, Oslo, forumskverulant og forumspøbel

Bilde av meg:

2212782350_0e06cf94ed.jpg

Lenke til kommentar

Bildet er tatt 2,5 mnder etter en operasjon :fun: Er jævlig dårlig form der. Tjukk er jeg der også, og dessuten svært hvit :) Uansett falt jeg mye etteroperasjonen, spesielt siden jeg ikke fikk lov å trene.

Uansett vanker det bilde av meg og Kåre når det er litt varmere i været, om en mndes tid. Da blir du litt mer imponert tenker jeg :D

Lenke til kommentar

Oivind: Sier du noen gang : "kom til pappa" til Kåre? :)

En kompis av typen min sa for noen dager siden : "gå til Linn" - til bikkja mi. Når han så det ikke funka sa han "gå til mamma" og det funka . :blush:

Geisha er jo barnet mitt. Snart blir jeg tobarnsmor og er veldig spent på om de to barna mine går overens.

Når det gjelder å skaffe seg en hund som matcher det livet man har i dag, og ikke det livet man har lyst å ha er jeg fullstendig enig. Derfor jeg kjøpte meg en liten hund som kan være med på lange fjellturer, men som også er glad og fornøyd med en tur "around the block". Det er jo fint å ha valget :)

Bad-ass bilde btw. Innmari kult :thumbup:

Lenke til kommentar

Kåre har mange navn :)

Kåre brukes til vanlig. Er det en grense som kan tøyes brukes Hansen. Er det virkelig en grense som absolutt ikke kan brytes brukes KÅRE HANSEN

Ellers brukes ord som "gullegutten", "lille kosenusken","pappagutten", "lille dullegutt" osv

Klart jeg bruker "komme til pappa da".

For mitt hundehold handler jo om forelderskap, og alt som hører med under det :fun:

Tror du og jeg har veldig likt hundehold når det gjelder oppdragelse. Jeg er også veldig påpasselig å rose og setter så og si aldri negative begrensninger. Ordet "nei" brukes så og si aldri her i gården...

Tipper 60% av Norges hunder tror de heter "Nei"

Og det sier litt om eierne

Lenke til kommentar

Moro å få se de litt av eierne også! :thumbup:

Meg er det ikke så mye å si om, bortsett fra at jeg er 24 år og bor i nord. Jeg er på flere andre hundeforum, så det er sikkert noen som kjenner meg igjen ("kjenner" jo flere her fra andre forum) Bruker mye tid på hunden i fritiden, og har vært aktiv skytter i mange år med rifle og pistol. Det ble lagt på hylla da jeg fikk hund, men vurderer å begynne igjen. Eller er jeg glad i musikk og spille playstation 3, glad i biler og motorisert gøy. (Liker mer gutteting, enn de klassiske jentetingene. Boys have more fun! :D )

hall3.jpg

Hunden er en snart 4,5 år gammel Dobermann tispe. Fikk henne som liten valp. Etterhvert vokste hun seg opp til å bli en vilter unghund, og endte tilslutt opp til å bli en ganske dannet voksen dame.

Vi trener lydighet, og har trent RIK og lært oss mye om RIK programmet. Vi har saccovogn som vi kjører med noen dager i uken, og så kløver vi, treffer andre hundekompiser, og er det sommer, svømmer vi ganske mye. Hun er en aktiv, sprek hund som er glad og ivrig, snill og kosete.

sommer3.gif

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Nå ligger Geisha i armkroken min under dyna i sofaen på stua. Jeg fikk vite at jeg får fri med lønn i dag og i morgen også. Jommen er det bra for jeg er utrolig svimmel og veldig kvalm. Ikke trivelig å være syk, men det er jo koselig når man har en varm hund inntil seg . Og i dag er det bare 3 uker til jeg får nummer 2!

Geisha er veslejenta mi, og når jeg skal lokke henne opp om morgenen, eller gjøre henne glad kaller jeg henne pisimi med lys glad stemme.

Jeg er veldig opptatt av at navnet til den nye valpen skal være ett gladnavn (ett navn som er lett å si med gladstemme/kosestemme) Derfor er det litt vanskelig når alle sier jeg må kalle henne Saga , som på min dialekt høres mest ut som den typen sag man bruker på trær i skogen :blush:

Lenke til kommentar

*glede seg til Granny poster bilde*

Fin hund Myrsnipa, du hadde vel rasen i sikte lenge før du fikk henne :)

Gayscha er heldig. Skulle gjerne selv ligget i armkroken din og snorka og kost meg. Syns ikke Saga heller er noe fint navn, liker best menneskenavn jeg. Men siden du har valgt et til din første kan du fortsette i samme sjangeren: Muse :fun:

Lenke til kommentar

Ikke la oss henge ut Linn C i denne tråden. Som blåøyd blondinne har hun kanskje lettere enn andre å høre på hva andre mener og tenker. Dette kombinert med at hun er jente og ennå litt ung, så er det forståelig at hun ikke har egne meninger :fun:

Mer bilder av nerdsa her ønskes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...