Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Hunden min er alene hjemme i dag fra 06:15 - 13:45.

 

Jeg har installert webcam på soverommet (hø hø hø) og rettet dette mot hunden. Laptopen har microfon så man kan høre om hun lager lyd.

 

Så utrolig betryggende å finne ut at hun bare piper akkurat idet jeg forlater henne og når hun hører at jeg kommer tilbake :)

 

Jeg fikset det på følgende måte: Lagde en msn adresse til og la henne til i kontaktlista mi. Installerte msn plus! på maskina og satte settingene til at man automatisk godkjenner at kontakter vil se deg på cam (jeg fant ut at dette var ett alternativ "the hard way" by accident) :!:

 

Brannmuren på jobb tillater meg ikke å se henne , men jeg har smørt bestemor til å stikke innom camm'et og sjekke noen ganger om dagen.

 

På den måte har jeg noe å slå i bordet med dersom huseier påstår at hun "bjeffer hele dagene"

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
06:15?

 

midt på natta jo!

Er hunden din som meg er den bevistløs til du kommer hjem :)

 

Bte: ingen av oss ønsker kull på noen år :fun:

6391756[/snapback]

 

Tja, Geisha er vanligvis ganske bevisstløs til 12 om formiddagen, men grunnet flytur var hun dopa i går og lagde litt leven under dyna. Jeg var bekymret for at hun skulle være urolig men virker som det går bra. Jeg står såpass tidlig opp for å kunne komme såpass tidlig hjem til henne også :) Tror det er bedre for henne jo tidligere jeg kommer hjem siden hun uansett sover så lenge :love:

Lenke til kommentar
Linn:

 

Er inne på hjemmesiden din, men du har litt lite bilder der? Dessuten er de jo ubersmå!

 

Ble drit happy når jeg så mål og vekt, men her var det jo bare om hunden din .(

 

Mer bilder nå! + noen av deg .)

6391834[/snapback]

 

He he he , noen "stjal" kameraet mitt ser du... så jeg har ikke hatt speilreflekskamera siden slutten av Mai... dvs.. solgte det uten å spørre eller informere meg.

 

Jeg kan ta noen bilder med det gamle kameraet, men det er slik...

 

onche u go black .. nei jeg mener speilrefleks, u never go back.... :cry:

 

Siden er for hunden min, så det blir nok ikke lagt inn noe mer bilder av meg der. Har egne sider for slikt ;)

Lenke til kommentar

lite spørsmål til dere hundefolket.

 

Noen som vet hvor det går an å skaffe dalmatiner valper. Helst husrene osv.

Lurer på om jeg skal anskaffe meg hun for bruk i skog og mark. Skal ha en hund jeg kan ta med i skogen. løpe med, leke med osv. ikke no utstillingshund.

 

Og så kommer det andre spørsmålet. Dama er allergisk mot katter og sier at hun noen ganger reagerer litt på hunder. Dette må da testet ut før man går til innkjøp av hund. Hvordan teste dette? Låne en hund i en uke og se hvordan det går??

Lenke til kommentar

Folk som er allergiske opplever ofte å ikke reager på sin egen hund :)

Dog kan du råfore hunden siden allergikere sjelden reagerer på slike :)

 

Dalmantiner er flotte hunder. Dog bør du sette deg inn i rasen. De har en tendens til å bli meget sære. Det finnes sikkert eget raseforum for rasen. Ellers har du jo www.canis.no og www.hundesonen.no :)

Lenke til kommentar
lite spørsmål til dere hundefolket.

 

Noen som vet hvor det går an å skaffe dalmatiner valper. Helst husrene osv.

Lurer på om jeg skal anskaffe meg hun for bruk i skog og mark. Skal ha en hund jeg kan ta med i skogen. løpe med, leke med osv. ikke no utstillingshund.

 

Og så kommer det andre spørsmålet. Dama er allergisk mot katter og sier at hun noen ganger reagerer litt på hunder. Dette må da testet ut før man går til innkjøp av hund. Hvordan teste dette? Låne en hund i en uke og se hvordan det går??

6391883[/snapback]

Du får sjekke litt på ulike hundesider på nettet, og få tak i noen som driver med oppdrett av rasen. Du kan jo også lete i annonser rundt omkring for å finne noen som har valper.

 

Du kan nok ikke forvente at hunden er helt stueren allerede når du får den, med mindre du får tak i en litt eldre hund som er omplassert e.l. Men det tar ikke så veldig lang tid før den er noenlunde stueren, så det er nok ikke noe problem. ;)

 

Angående allergi, kan det gå an å ta en test hos lege. Det kan også være lurt å gjøre som du sier, å låne en hund og se hvordan det går. Men det er riktig det Øivind sier, det hjelper ofte på allergien etterhvert hvis du har hund. Pappa var litt allergisk da vi fikk hund, men det har gått nesten helt over nå.

 

Sjekk forøvrig Norsk Dalmatinerklubb sine hjemmesider, i tillegg til sidene Øivind nevnte over. Søk i google kan også være en idé. ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
lite spørsmål til dere hundefolket.

 

Noen som vet hvor det går an å skaffe dalmatiner valper. Helst husrene osv.

Lurer på om jeg skal anskaffe meg hun for bruk i skog og mark. Skal ha en hund jeg kan ta med i skogen. løpe med, leke med osv. ikke no utstillingshund.

 

Og så kommer det andre spørsmålet. Dama er allergisk mot katter og sier at hun noen ganger reagerer litt på hunder. Dette må da testet ut før man går til innkjøp av hund. Hvordan teste dette? Låne en hund i en uke og se hvordan det går??

6391883[/snapback]

 

Å låne en hund før man anskaffer egen er alltid en god idë uansett, og helt sikkert ikke så tricky å få til nå i sommersesongen. Mange reagerer forskjellig på ulike raser, så en hund av den rasen du har tenkt på er å foretrekke framfor en nakenhund f.eks ;)

 

Jeg kan anbefale Kennel Shandor siden jeg kjenner denne oppdretteren godt og kan gå god for at det er bra folk! Jeg vet de skal sette valper på en svært god tispe til høsten. Her finner du også linker til andre oppdrettere.

 

Ingen valper er husrene når de forlater oppdretter 8 uker gamle. Om en oppdretter av dalmatinere, som ofte får opptil 10 valer i hvert kull, skal hustrene hver valp før de forlater valpekassa skal de ha bra mye å gjøre. Jeg syntes det var mer enn nok arbeid å passe på en ;)

 

Jeg anbefaler uansett å sette deg godt inn i rasen før du bestemmer deg. Ikke kjøp den bare fordi den ser kul ut , eller fordi dama di likte 101 dalmatinere ;) De forskjellige hunderasene er så utrolig forskjellige

Lenke til kommentar

Det er lov å kjøpe en rase fordi den ser kul ut. Men du burde sette deg litt inn i hva du får i huset :) DEt er stor forskjell på individene også, både på mentalitet, helse og utseende :)

 

 

Sett en del krav til oppdretter. Du ønsker å se mentaltester, helseattester etc på foreldre og også lengre bak i slekta. Dessuten kan du sette deg inn i en del hundebøker som

 

Ikke skyt hunden - Karen Pryor

PÅ talefot med hunden - Turid Rugås

 

Og finn kursmuligheter i nærheten.

 

www.kurs-tl.no er den beste i Oslo området .)

Lenke til kommentar
Det er lov å kjøpe en rase fordi den ser kul ut. Men du burde sette deg litt inn i hva du får i huset :) DEt er stor forskjell på individene også, både på mentalitet, helse og utseende :)

 

 

Sett en del krav til oppdretter. Du ønsker å se mentaltester, helseattester etc på foreldre og også lengre bak i slekta. Dessuten kan du sette deg inn i en del hundebøker som

 

Ikke skyt hunden - Karen Pryor

PÅ talefot med hunden - Turid Rugås

 

Og finn kursmuligheter i nærheten.

 

www.kurs-tl.no er den beste i Oslo området .)

6392021[/snapback]

 

Såklart betyr utseendet en del, jeg er ikke uenig der (nå snakker vi hund asså) :!: Men man må være forsiktig så resten passer også, slik du nevner.

 

Om jeg skulle valgt kun etter utseendet hadde jeg nok hatt en Doberman i dag :dribble: Har uansett lyst på Doberman da, men jeg er per i dag ikke så ivrig på å drive med masse lydighet og slik som en brukshund krever.

 

Dalmatinere er fine dyr de og :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ha dalmatiner fordi de er tøffe. ikke bare det men de er snille mot folk og da spesielt barn. jeg skal ha en bikkje som ikke klikker bare det går en utenfor døra. Hehe.. har jobbet som pizzabud og der har jeg kommet i kontakt med mange bikkjer. Og jeg må si at dalmatinere er de jeg har kommet best overens med. ( ja har møtt noen mannevonde bikkjer ).

 

Så det blir dalmatiner hvis det blir hund.

 

Linn Christin: Du skriver om Kennel Shandor. Men har du adressen til hjemmesiden dems?

Forresten så ser ikke dalmatinere ut som i 101 dalmatinere. De er ikke akkurat høye og syltynne

Lenke til kommentar

Hylo har forøvrig solgt bikkjen sin. En Welsh Corgi.

 

Vi hadde ikke tid, jeg flytter, søsteren min flytter og fatter kunne ikke ta være på henne. Uff :\

 

Håper bikkja har det bedre oppe i Stavanger. :)

 

/Savne Ronja. Lille, glade pølsebikkja mi. :(

Lenke til kommentar
Jeg skal ha dalmatiner fordi de er tøffe. ikke bare det men de er snille mot folk og da spesielt barn. jeg skal ha en bikkje som ikke klikker bare det går en utenfor døra. Hehe.. har jobbet som pizzabud og der har jeg kommet i kontakt med mange bikkjer. Og jeg må si at dalmatinere er de jeg har kommet best overens med. ( ja har møtt noen mannevonde bikkjer ).

 

Så det blir dalmatiner hvis det blir hund.

 

Linn Christin: Du skriver om Kennel Shandor. Men har du adressen til hjemmesiden dems?

Forresten så ser ikke dalmatinere ut som i 101 dalmatinere. De er ikke akkurat høye og syltynne

6392212[/snapback]

Om de bjeffer og er mannevonde eller ikke, har mer med oppdragelse å gjøre enn hva slags rase det er. ;)

 

Noen raser er selfølgelig lettere å oppdra enn andre, men det er mest eieren det kommer an på.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Uff ...

 

Hunden min, en amerikansk cocker spaniel, ble operert for slitt leddbånd på venstre bakben i dag. Han synes tydeligvis synd på seg selv, for han er blitt enormt selskapssyk, og piper om han ligger alene. Om det går for lang tid uten at noe skjer starter han å hyle.

 

Blir ikke noe bedre av at han må gå med sånn "lampeskjerm", noe han ikke er særlig fan av. Ser komisk ut.

 

Men, noen som vet om pipingen betyr noe annet enn bare det at han vil ha selskap/kos? Han går på medisiner (penciilin og no doping/smertestillende, og har akkurat fått en ny dose, så vondt bør han ikke ha.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...