Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Zaroos si bikkje kan ikke å gå fint i bånd, så hvorvidt hennes metode fungerer er det vel ingen som vet?

Ja, du har sikkert gått tur med han så du vet vel alt om det ? ;)

-

Den metoden jeg bruker fungerer utmerket på min.

Utenom når vi går i byen ! Da er det så mye som skjer i hodet hans at jeg orker ikke å blande meg så mye (slik at han ikke skal få enda mere å stresse og tenke over).

Min er også verdens lydigste når jeg har en godbit i hånda. Da går han løs ved siden av meg uten problem.

Det er da vi må trene og trene og trene til det virkelig SITTER. Med det sure været vi har hatt i den siste tiden, er det lite motiverende.

Det er vel heller ingen som krever at hunden skal gå fot og se på oss eiere. Det er kun når vi trener dressur/lydighet. På tur er min 'fri', men må gå med slakt bånd. Og får ikke lov til å dra.

edit:

Nå er jo hunden min ETT år. Hadde han vært to tre år, hadde det vært noe annet ;) Da hadde dressuren sittet godt, håper jeg.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier så mye rart ;)

Han er håpløs å gå tur med i byen ja, og i starten på en tur (de første 10-15 min).

edit:

Venninna mi som har kjøpt seg en blandingshund til 9-10tusen har nå kjøpt seg TO! (kullbroren).

Tyve tusen for to bl.hunder når du får noe større raser slengt etter deg. :!:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Jeg sier så mye rart ;)

Han er håpløs å gå tur med i byen ja, og i starten på en tur (de første 10-15 min).

edit:

Venninna mi som har kjøpt seg en blandingshund til 9-10tusen har nå kjøpt seg TO! (kullbroren).

Tyve tusen for to bl.hunder når du får noe større raser slengt etter deg. :!:

Bare hun ikke begynner å lage valper med dem for å tjene inn pengene igjen... :ohmy:

Lenke til kommentar
Bare hun ikke begynner å lage valper med dem for å tjene inn pengene igjen... :ohmy:

hehe ja sant ;)

Hun har to gutter.

Nå låner jeg Yorkien til venninna mi. Hun er ca ni mnd. Spinnhakkefettevill!!!

Tåler ikke å se folk eller dyr uten at hun hopper og piper. Skal hilse med alt og alle.

Hun lekte jo med ei kråke tidligere i høst :!:

Vi gikk tur for en halvtime siden, og hun sprang hele veien. Og ville gjerne holde følge med Diesel.

Utrolig søt.. For å ikke snakke om at hun prøvde å overfalle kattungene, som ble livredde og tissa seg ut :!:

MEN jeg tror hun har eller har hatt løpertid?? Diesel er så ivrig. Lukter henne i stjernten hele tiden. Får ikke fred et sekund.

Lenke til kommentar

Er hun litt hoven bak da? Diesel kan nok kjenne om hun ska ha løpetid også, så det er ikke sikkert hun har eller har hatt.

Geisha hadde besøk av en chi med løpetid. Oppførte seg kjemperart. Hu er sikkert litt lesbisk. eller kanskje bifil siden hu stilte seg opp som ei lita hore da hu skulle parres for ett år siden.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekka. Det er så mye hår på bikkja. hehe.

Jeg skal høre med eieren, om hun har merket noe.

Den første løpertiden, blør de mye da ?

Kanskje det er Diesel som er en pubertetsgutt og da :!: Har fått øynene opp for tisper ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

En såppass liten hund blør som regel ikke særlig mye. Jeg merka ikke noe på chi'en. På Geisha merker jeg det kun dersom jeg er fussete nok til å la henne sove på det hvite lakenet. Da står hun som regel om morgen og sleiker febrilsk på en liten flekk.

EDIT: At noen tror Geisha er valp er både fordi hun er liten , og fordi hun kan være så logrende glad når noen snakker til henne. Dermed kommentarer som "Næmmen, e du så glad en liten valp du da..."

Var innom dyrebutikken i går. Koslige ekspeditrisen gleder seg masse til valpen kommer og jeg måtte love å ta henne med og vise henne frem :)

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Linn C:

Har ikke de beste skillzA i PS, men fikk retta litt opp, gjort det litt skarpere og fikk fjerna dritten du hadde på skulder. Du ser hot ut! Wooot!

Går rykter at du droppa den loosern for en tid siden og har fått deg ny hot type? Si fra når du er i Oslo da :fun:

2262568845_152b8a28c7_o.jpg

Lenke til kommentar

LOL

Ja jeg droppa loosern og ordna meg ny hot type ;)

Sist jeg var i Oslo (slutten av August) så jeg deg og Kåre på kjøpesenter faktisk :D Dere sto og prata med en annen fyr med diger hund. Blir dere aldri tilsnakket når dere har med hund på butikker?

Typen insisterer alltid på å ta med bikkja inn på butikker (biltema og slik) men jeg foretrekker å ha henne i bilen. Forleden dag tok han henne med inn på malingforretning og slapp henne ned på gulvet. Løp rundt og kosa seg helt til jeg plukka hu opp. Redd for tilsnakk jeg vett :blush:

EDIT: Fliring av "fjerna dritten du har på skuldra" :!:

Endret av L_C
Lenke til kommentar
Snakker vi den store sjekketråden?? :!:

Kanskje alle skulle lagt ut et bilde av seg selv + hunden, slik at vi vet hvem vi snakker med her inne? :fun:

Du har faktisk et poeng der :)

Jeg liker å se hvem jeg snakker med.

Kan ikke alle lage en presentasjon av seg selv med hundene da?? MED bilder takk :D

Lenke til kommentar

Jeg har jo allerede postet bilde på forrige side, av både meg og dyret.

Jeg heter Linn Christin. Har ei dvergpinschertispe på 2,5 år (blir 3 år 10.Juni) og henter hjem ei dvergpinschertispe til om 3 uker. Begge kommer fra samme oppdretter i Sverige, og har samme mor.

Geisha (eldst) og (Vinter)Saga yngst. Geisha elsker å kose og sove. Hun er den som står opp senest om morgenen i helgene. Elsker å sove i genseren til Typen min.

Vi kaller oss mamma og pappa :blush: eventuellt mora og faren. Geisha er barnet vårt. Elsker henne mer enn alt på jord, og er villig til å gjøre det meste for henne. Verdens snilleste lille hund. Vi går tur i ca 1 time hver dag, og har i det siste begynt å trene hverdagslydighet, noe som har gjort hverdagen mye morsommere.

Jeg er 22 år gammel. Bor i Kristiansund sammen med typen min. Jobber som kontorleder/økonomiansvarlig på en skole. På fritiden går det i musikk, hund, spill (ps3) og diverse serier jeg følger med på .

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...