Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Yep, jeg burde jo skjønt at vi kom til å møte rådyr midt i byen. Dumme dumme meg ;)

Ja det er KUN det jeg tenker på når jeg går tur :!:

Var jo fire rådyr oppi gata her for ikke så lenge siden. Siste plassen jeg forventer å møte på et rådyr.

Men rundt vanndammen/kringsjå er det mye rådyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs helt på hvilken hund du har. Enkelte her har hunder som kan hente igjen et dyr og ta det med hjem for å vise "fangsten" :fun:

Innrømmer uten problemer at hunden min ikke tar til vingene for å fange en rype, f.eks. Det kommer ikke bare an på hunden, vil jeg si. :)

Jo, jeg var aldri redd for at Geisha skulle løpe etter rådyret og finne det for godt å bli igjen i skogen , men problemet her var vel at det var snakk om en ufattelig liten skogflekk. Jeg var redd hun skulle jage rådyret ned til veien og bli påkjørt eller noe. Det er ikke sterkt trafikkerte veier der, men man vet aldri.. Finnes jo folk som ikke har øynene på vegen og kjører over folk i gangfeltet og slikt .. selv i lyskryss.. grøss.

Uff. Liker ikke å slippe dyret i nærheten av vei i fall nettopp noe slikt skulle skje.

Endret av Kibs
Lenke til kommentar

Diesel er ca 30 kg og 65 cm?

Jeg er veldig usikker på høyden. Skal prøve å få målt han etterpå.

Spørs da.. Du har jo en gutt ;) Han går ikke så godt sammen med alle type hunder.

Han hater f.feks Boxer. De er så ville, hopper og slår med labbene.

Diesel liker mere biteiansiktet/nakken-lek :!: Og springe med pinne.

Lenke til kommentar
Ot:

Naboen min L_C. Har han som et lite prosjekt som bevis på at trillrunde hunder og mennesker, kan blir tynne med rett motivasjon. Han har droppa 15kg siden sommer, og bikkja droppa 5 :fun:

Nå som mye er borte kan jeg starte å forme massen hans :)

Øivind, kan du bli naboen min også???

Lenke til kommentar

Geisha er så søt når hun stjeler ting og vil gjemme seg for oss. Jeg var på besøk til foreldrene mine, og bilburet til geisha sto i gangen slik at vi kunne se det fra stua.. Geisha var .. litt over alt. Plutselig ser vi en hund som lister seg sakte på tå bort til buret, og inn. Med en pakke safarikjeks i munnen. Holdt på å le meg ihjel.

Og i går rappa hu en pakke tyggis fra nattbordet mitt mens jeg var på do. Når jeg kom tilbake lå det tyggis over hele teppet i stua.

Hu elsker å bli jaga når hu har noe jeg må ta fra henne. Rare dyret

Gleder meg til å få en til :love:

EDIT: Jeg skrev for en stund siden om navlestrengtreningen vi hadde begynt med. Vi fortsatte med den, og det har hjulpet. Endelig har jeg en hund som er oppmerksom på meg når vi går tur. Stopper jeg stopper hun uten at båndet strammes, og snur jeg snur hun også uten at jeg må rykke. Jeg hadde ikke så store forventninger til treningsmetoden, men tenkte at man må prøve ting før man avfeier de. Og det er jeg veldig glad for!

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...