Turtlis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Eeeh.... Ring meg når ei bikkje får bruk for skjerf og lue da! Får ikke hundene lov til å være hund mere? Ingenting imot dekken og andre søte ting, men det får være grenser. Edit: Syns jeg ser for meg kraftpluggen til Øivind kommer med skjerf og lue på trening :!: Endret 10. februar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Boubou Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Syns jeg ser for meg kraftpluggen til Øivind kommer med skjerf og lue på trening :!: jeg leste "klær" ikke "skjerf og lue"... Det måtte vel i så fall bli ei "litt" trang t-skjorte (vise fram musklene, ikke sant), og solbriller (er man kul, er man kul...) Vet ikke helt hvorfor men hodet mitt sier bolebukser ... Fnis...mener ikke å være slem, bikkja er flott men jeg får litt rare bilder i hodet... Endret 10. februar 2008 av Boubou Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Syntes Kåre kunne kledd en litt meterofil look, jeg, syntes ikke dere? :!: Lenke til kommentar
Boubou Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hva er metrofil for deg? for meg ligger det veldig i tilbehør... spisse sko, veske, kule briller (IKKE solbriller)...kanskje et langt skjerf med mange farger.... Min hund hadde kledd...Pels! Jeg synes egentlig det er helt skrekkelig å gjøre dyr "menneskelige" - på alle plan - og dermed også klesbiten. Er likevel ikke så integrist at jeg ikke synes det her er litt moro...så lenge ingen kødder med min lille kaosklump. Er nok en sånn kjiping som liker stor hund, fornuftig lær, metall uten bling og en og annen sort eller brun nylonsnor... (men! forfengelig, ja. Gyllen og sort pels passer til beige og sorte klær på mor og sort hasbånd og line...) Lenke til kommentar
granny Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg skjønner jo godt at tynnpelsede/naken hunder kan behøve et dekken når det er kaldt, men utover det så er jeg også i mot å gjøre hundene til "barn". Eneste gangen mine har hatt klær på seg er når de har måttet bruke t-skjorte når de har operert/skadet seg, eller "truse" ved løpetid... Noe forøvrig harabikkja hater.... da gjemmer hun seg bort :!: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg ser helt klart at folk bruket antrekk/klær på hundene sine. Det er hovedsaklig 2 grunner som er legitme for bruk av "klær": 1: Beskytte hunden mot kulde 2: Ha en mindre møkkete hund Noen har også spesielle jaktklær for å hundre at hunden skader seg. Selv brukes cutvest på min hunderase. Enkelte har og leggskinn på sine hunder som beskyttelse mot eks skare Uansett bruker jeg kun kvalitet og tenker litt lengre enn nesa. Folk kjøper gjerne strikka dekken etc, noe som suger til seg vann. Jeg holder meg utelukkende til Obtrack, og da Skrylle http://www.obtrack.com/ Den er vanntett, kan reguleres i henhold til hunden, etc. Obtrack Rogle kan du ha på hunden når du kommer til bilen og skal ha den baki når det er kaldt. Den brukes ikke ute. Men jeg skjønner at folk liker at bikkja ser ut, men slike hundeeiere ser gjerne litt spesielle ut de også *host* *Tjukke (hvertfall i huet)* *host* Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Her er antrekket jeg har kjøpt til bikkja mi (bilde tatt av Juliess) Veldig fornøyd med den. Er i fleece, så er varm og blir ikke så fort våt. Ikke det at hunden hopper i snøfonner bortover. Har også en fleecegenser som jeg fikk med fra oppdretter. Den bruker jeg når det er et par plussgrader og vi går steder hun kan skrape seg opp. Det holder lenge med ett eller to plagg, og de må ikke koste alverdens. Har sett jakker til over 1000-lappen som ikke dekker rumpa engang. Måtte helt til sandefjord for å få kjøpt noe brukbart til en bra pris. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ylva har et helt enkelt rødt dekken med polyester/bomullblanding på innsiden. Men hun hater å gå med det nesten like mye som hun hater kulde ;p Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Bowser har en refleksvest Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Refleksvest er et møst på mørke dager! Særlig jeg som har en svart hund Et kanskje bedre alternativ kan være fotrefleks. En bil som kommer forfra ser jo ikke at Diesel har på seg refleksdekken, fordi det dekker bare ryggen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Fordeler ved å bo midt i oslo, 25 meter unna en park ;p Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kalven her har også kun refleksvest. Ser ikke ut som kulde er noe som biter på henne. Har sett henne vært kald kun en gang og da hadde hun lekt i vannkanten i flere timer med en utetemp på 2-3 grader. Hun hadde det så gøy at jeg fikk henne knapt bort fra vannet. Jeg har vært litt skeptisk når det har vært -20 ute, men det ser ikke ut til å plage henne i det heller. Lar henne ikke være ute så veldig lenge hvis det er skikkelig kaldt da. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Geisha har reflekshalbånd og refleksvest . Men nå har ikke vi til vane å vasse rundt midt i veien hvor det kjører bil heller. Holder oss som regel til fortauet I går stakk Geisha en tur i "skauen" , lengre unna oss enn hun bruker å være. Jeg ble litt bekymret, og plutselig så jeg ett rådyr rett ved der hun dro opp . Nervevrak diluxe. Så for meg at bikkja skulle løpe etter dyret rundt hele byen. (Rådyret var mellom kringsjåstien og kirkegården ) Heldigvis kom bikkja etter 2-3 minutter. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 I går stakk Geisha en tur i "skauen" , lengre unna oss enn hun bruker å være. Jeg ble litt bekymret, og plutselig så jeg ett rådyr rett ved der hun dro opp . Nervevrak diluxe. Så for meg at bikkja skulle løpe etter dyret rundt hele byen. (Rådyret var mellom kringsjåstien og kirkegården ) Heldigvis kom bikkja etter 2-3 minutter. Har erfart at hunden gir seg før eller senere og vender tilbake til der h*n så eieren sist. Litt greit å vite, men det kan være noen utålmodige minutter. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Spørs helt på hvilken hund du har. Enkelte her har hunder som kan hente igjen et dyr og ta det med hjem for å vise "fangsten" Appropos jakt, så trenger jeg noen frivillige damer i Oslo området til å bli med å trene hunden min. Har trent lenge på ordet "sjarmer". Da stopper han foran vedkommende jeg peker ut, sitter litt bamse med hodet på skrå og ikke minst ser tilbakestående ut. ^^ Men det er ikke nok. Skal trene inn et signal med hånden som gjør at han holder vedkommende igjen også. Og her trenger jeg noen som kan bistå, da det ikke kan være kjente av meg.... Vårjakta i Bogstadveien nærmer seg og jeg skal kun jakte på de beste rypene. Trenger da en topptrent jakthund som kan lure damene for meg Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 I går stakk Geisha en tur i "skauen" , lengre unna oss enn hun bruker å være. Jeg ble litt bekymret, og plutselig så jeg ett rådyr rett ved der hun dro opp . Nervevrak diluxe. Så for meg at bikkja skulle løpe etter dyret rundt hele byen. (Rådyret var mellom kringsjåstien og kirkegården ) Heldigvis kom bikkja etter 2-3 minutter. Har erfart at hunden gir seg før eller senere og vender tilbake til der h*n så eieren sist. Litt greit å vite, men det kan være noen utålmodige minutter. Jo, jeg var aldri redd for at Geisha skulle løpe etter rådyret og finne det for godt å bli igjen i skogen , men problemet her var vel at det var snakk om en ufattelig liten skogflekk. Jeg var redd hun skulle jage rådyret ned til veien og bli påkjørt eller noe. Det er ikke sterkt trafikkerte veier der, men man vet aldri.. Finnes jo folk som ikke har øynene på vegen og kjører over folk i gangfeltet og slikt .. selv i lyskryss.. grøss. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 To ting man kan gjøre med den saken: Kontroll eller la være å slippe hunden løs. Jeg tror min kommer til å springe hvis han ser et rådyr. Derfor er jeg litt nervøs for å slippe han løs enkelte plasser. :/ Nei jeg får øve på innkalling til jeg blir grønn i trynet. Han er flink der og da, men når det er noe/noen som kommer er han døv. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Yep, jeg burde jo skjønt at vi kom til å møte rådyr midt i byen. Dumme dumme meg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Yep, jeg burde jo skjønt at vi kom til å møte rådyr midt i byen. Dumme dumme meg Norges beste rype-terreng er jo i Bogstadveien fra medio april til slutten av august. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå