Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Du er bare misunnelig fordi det ikke lages noe slikt til beistet ditt :p

Kan jo lett ha dekken til bikkja ;)

Han skal få seg et i påska, når vi skal på fjellet.. Men utenom det ser jeg ikke vits i dekken, nei. hehe

Dyret ditt har pels da . . . Dyret mitt fryser ihjel om hun ikke får ligge under teppet hvis det er kaldt i stua en vindermorgen .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg hadde schæfern tenkte jeg "huff, hvem gidder å kjøpe så mye dill til hundene sine"... Nå sitter jeg her med 3 gensere/dekken til dyret, et rosa halsbånd med pels inkl matchende leiebånd, og jeg har alltid lyst til å kjøpe noe nytt "kult".

Rett og slett fordi Bridie kler å se ekstra søt ut med klær, og hvorfor ikke? Så lenge bikkja ikke plages med det?

Hu er ikke noe baby erstatning for meg uansett. Jeg har kjøpt dekken til henne for å bruke om hu skal ligge i bilen på kalde vinterdager, hvorfor MÅ dette være et Obtrack dekken og ikke feks et rosa fleece dekken eller en høyhalset strikkegenser i matchende farger til hunden?

Og et halsbånd... Hvorfor MÅ det være et lærhalsbånd i brunt lær, eller en kjettingstrup eller et kjedelig halvstrup bånd? Hvorfor kan det ikke være rosa med pels, så lenge det har samme funksjon?

Jeg har fått et LITT annet syn på dette enn jeg hadde før kan man si.. Men det er absolutt ikke dermed sagt jeg kler på bikkja mi i hytt og gevær, diller henne opp med bling bling eller annet. Det får han en funksjon i tillegg..

Marit, som ser saken fra flere sider.

Lenke til kommentar

Noen ganger skulle jeg ønske bikkja var mindre, slik at jeg kunne kjøpt alt mulig halsbånd og dill. :p

Når han er så stor er det begrenset hvilket halsbånd han kan ha. For det første er de svindyre, og for det andre er det ikke så mange fine til store hunder. For å ikke snakke om alle de som sliter pelsen..

Hvorfor kjøpe et kjedelig lærbånd når man kan blinge det opp litt? ;)

21871153ek3.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Det er nært sagt umulig å finne vanlige dekken som passer til Geisha. Hun har helt annen form enn mange andre småhunder som gjerne er mer firkanti i formen. De sitter dårlig. Ser ikke hvorfor det skal være fy-fy å ha jakke med hette på til hunden . Vi bruker det kun når vi må, og hittil har vi vel hatt klær på henne 2 ganger siste året. Kun ved kombinasjonen kaldt og regn.

Tenker noe slikt kunne vært nyttig til de som er så "heldige" å ha hunder med lang pels ute i regnet. Kjempedelig med våt hund etter tur sikkert :!:

Jeg syr dekken selv, har hatt italiensk mynde en periode og vet hvor vanskelig det er å finne dekken som passer, og siden jeg faktisk kan sy så fant jeg ut at det var eneste mulighet. Og det er masse kule stoffer å få kjøpt, har også sydd i skinn, kjempestilig! Og hvorfor skal hunden fryse? Hunder kan også få problemer med gikt og stive ledd når de blir eldre, så det er viktig å holde dem varme og tørre!

Lenke til kommentar
Tenker noe slikt kunne vært nyttig til de som er så "heldige" å ha hunder med lang pels ute i regnet. Kjempedelig med våt hund etter tur sikkert :!:
Spørs veldig på pelsen, faktisk. Vet om en del som har gjort tabben og kjøpt dekken med fleecefôr og fått skikkelig problemer med pelsen til hunden i ettertid. Jeg har et helt enkelt refleksdekken til Atlas. Har litt lyst til å skaffe noen tøffe halsbånd, men det forsvinner sånn i pelsen hans.
Lenke til kommentar
Noe jeg irriterer meg over er store hetter på små plagg. Kjøpte en fleecebody til bikkja og hun tippet forover (!) når hun prøvde å gå pga hetta var så tung. Kastet hetta så nå kan hun gå igjen :wee:

Det var det som var poenget mitt. Store hetter, slik at bikkja bli bevegelseshemmet. Derfor skjønner jeg ikke helt vitsen med å ha hette på alt.

edit:

det er jo stor forskjell på ei lita hette og ei stor. ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...