Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Grunnen til at hunder ikke er allemannseie:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/04/525837.html

Hvor idiot er man som hundeeier da?

Dette her gir bare blod på tann for hundehaterfolket

Lekende barn, joggere osv vekker hvertfall hundens instinkter.

Min hund prøver å springe når han ser barn som leker på akebrett. Tror ikke han hadde BITT om han fikk komme bort til de, men det er en sjangse jeg ikke vil ta. Det er tross alt en stor hund.

Men å slippe løs en hund i nærheten av fremmede barn sier litt mer om iq`en til de som hadde Rottisen som beit !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som eieren brydde seg så mye heller, siden hunden rakk å bite alle barna og jage dem opp i ett tre uten at han gjorde noe for å stoppe det. Håper at avisene bare har "utelatt" å skrevet om han hadde prøvd å hjelpe til, men man veit aldri.

Amanda er ikke drektig lengre :( Hun mistet pattene etter hvert og vi merket at noe var galt, så vi dro på ultralyd. Ett stk. dødt foster. Og jeg som hadde gledet meg slik :(

Kondolerer, må være utrolig trist :( Håper det går bedre nestegang.

Lenke til kommentar
Mona er DIGER.

Det må nesten være som å ha en hest i hus.

Hehe, kanskje litt. Veldig snill hest :!:

Digger det første bildet du la ut, herlig eksponert.

*artikkel om rottweiler som biter akende barn*

Ja, det er en skam, og veldig trist. Rottweilerne har også blitt en utsatt rase for neset "tøffe" hund. Det er ikke lenge mellom hver artikkel for tida.

Det er så viktig å vite hva man har!

Lenke til kommentar
Mona er DIGER.

Det må nesten være som å ha en hest i hus.

Granny, ser bra ut det. Men ha de løs så får du trent rompa di du og :fun:

Hadde du sett oss så hadde du sett at hundene mine aldri blir noen trekkhunder :!: Det var det eneste bildet jeg fikk der strikken faktisk var relativt stram - og kun fordi mannen var kommer et godt stykke foran.. Hihi...Så rompa mi fikk masse trim... takk for at du bekymrere deg for den :whistle:

Lenke til kommentar

Fungerer veldig bra som familiehund for de som bruker hunden. Ja, dette er ikke en hund som er noe særlig kos å ha hvis man ikke gir den det den trenger. Krevende og som blir rastløs, masete, urolig og kan bli destruktiv hvis den ikke får nok mosjon og hjernetrim. (hørt fra andre) Det er en rase som har et høyt aktivitetsnivå og stressnivå, så man må finne den rette balansen der. Min hund har jeg bevisst tatt det rolig med fra begynnelsen, så hun takler fint å gå turer i bånd i byen, så lenge hun får løpt fritt en gang om dagen. Så for min del så må ikke jeg gå spor annen hver dag og delta på allslags brukshundtreninger hver uke for å få henne fornøyd. Men jeg gjør mange andre morsomme ting for å holde henne iform. :)

hera2-2.jpg

Lenke til kommentar

Veldig fin :)

Og det kommer fra ei som IKKE liker korthårede hunder med de tegningene :p (dobermann, rottwailer, dvergpincher, dachs osv. Det er vel black and tan det heter den fargen?).

Et teit spørsmål:

Pisker hun deg med halen når hun logrer? hehe. De store hundene jeg har møtt har gjort det. faktisk veldig vondt!

Lenke til kommentar

Her kommer et lite skryteinnlegg. Var på utstilling på søndag med Cotonen Shila, og hun ble BIR med cert. Veldig bra, nå kan jeg med god samvittighet ha et valpekull på henne! Greit å være sikker på at hun holder mål, og i tillegg har hun et veldig godt temperament. Så hvis alt går som det skal så blir det valper i vår!

post-149668-1202166610_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Her kommer et lite skryteinnlegg. Var på utstilling på søndag med Cotonen Shila, og hun ble BIR med cert. Veldig bra, nå kan jeg med god samvittighet ha et valpekull på henne! Greit å være sikker på at hun holder mål, og i tillegg har hun et veldig godt temperament. Så hvis alt går som det skal så blir det valper i vår!

Gratulerer :thumbup:

Lenke til kommentar

Har du tatt pennhip, sjekket for andre sykdommer og fått en mentaltest på henne da?

Eller var BIR liksom toppen og et kvalitetsstempel på at her knuller vi i vei?

Og ikke minst: Hvilke planer har du for avelen. Hvorfor skal du avle?

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

På torsdag var jeg og tittet på starten på Femundsløpet på Røros. Det var kjempeartig, har aldri vært med på hundeløp tidligere. Tia fikk også være med. I går kom Robert Sørlie i mål som nummer 1, og er dermed norgesmester;)

Mine vofser:

IMGP2417.jpg

Foto: Ingvild Stætre

4.jpg

Foto: Marit Lilleeng

P1013032-1.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h93/galingx/P1015187.jpg

ny.jpg

Endret av sid_
Lenke til kommentar

Herlige hunder :thumbup:

Jeg har en som er enda herligere (såklart) men sliter litt med bilder om dagen.

Det virker som om det er mye flinke folk her, og jeg kommer nok til å luske litt rundt her.

Vær så snill å si ifra hvis jeg bryter noen uskrevne (eller skrevne) regler, eller hvis jeg gjør noe veldig teit eller klønete, er ny, da!

Hva trener dere med hundene deres?

Herlig dag ønskes ALLE av Boubou og godgutten Kaos.

Lenke til kommentar

A: Øyvind Dahle

Tusen takk for hjelp, sjef!!

Håper du ikke er i dårlig humør i dag... du var litt krass her i sted?

Har du tatt pennhip, sjekket for andre sykdommer og fått en mentaltest på henne da?

Eller var BIR liksom toppen og et kvalitetsstempel på at her knuller vi i vei?

Yesss, la oss bare knulle ivei, kvalitetsstempel eller ikke :!:

Lenke til kommentar
Veldig fin :)

Og det kommer fra ei som IKKE liker korthårede hunder med de tegningene :p (dobermann, rottwailer, dvergpincher, dachs osv. Det er vel black and tan det heter den fargen?).

Et teit spørsmål:

Pisker hun deg med halen når hun logrer? hehe. De store hundene jeg har møtt har gjort det. faktisk veldig vondt!

Ja! det er j*vli vondt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...