Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bulldog vet du :) Tøffinger det :)

Ingen tvil :) Om sommeren så holder klørne til Oswald også seg selv (bortsett fra "styrekloa") Men nå som det er 2 meter snø utenfor her så sliter det null og niks på klør så da må jeg ta dem hver lørdag!

Kan tenke meg Kåre får kjørt seg ja :) Du har kanonregime med trening og alt. Respect!!!

Lenke til kommentar

Jeg må jo barbere hunden min. Gikk veldig dårlig første gangen. Måtte pakke henne inn i ett håndkle og ta ut en og en kropsdel. Andre gangen gikk det kjempebra. Sto pent og bitcha litt, men fikk tatt alt unntatt under øynene og leppekanten. Det er litt skummelt enda og vi tar mer og mer hver gang. Skjønner godt det er ubehagelig med en barbermaskin så og si oppi øyet og på leppa. Skal jo ta de nederste øyevippene t.o.m. Blir en omgang til helga og håper hun har blitt enda flinkere!

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Har som tidligere fortalt fem små, og her er det no problem med kloklipp. Er du litt usikker og synes dette er lite greit selv så smitter dette over på dyret. Kjenner mange som bruker dremel og de er veldig fornøyd. Med så små klør som mine har, så er det like greit med tanga synes jeg. En annen ting er at jeg klipper klør når dyra er rolige, da går det fort og greit med en "nybegynner" som nesten ikke får reagert før det hele er over.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål.

Har nå vært på tråden til en del oppdrettere, og alle har vært seriøse og meget positive. Dog var en av dem såpass seriøse at de faktisk fikk meg til å revurdere hele kjøpet av hund.

Dette er jo i og for seg ikke en negativ ting, men jeg ble ganske overasket. Jeg har tenkt på hundekjøp siden jeg var 4 år, men nå som 19åring har jeg funnet livet planlagt de neste 6 årene: STUDERE. Jeg fortsetter å bo hjemme (siden vi har et stort hus og separate innganger) - og vil dermed ha penger, masse fritid og ikke behov for jobb ved siden av studiene. Vi bor landlig til og jeg er meget glad i en tur på fjell i stedet for byen i helgene.

Men så begynner oppdretteren å spørre om planene ETTER mine 6 år hjemme, hva når jeg får meg jobb? Om jeg velger andre studier og flytter et annet sted? En Labrador kan ikke være alene hjemme mer enn 8 timer, og det har jeg jo visst i alle år....men allikevel ble jeg helt perpleks og måtte tenke lenge før jeg ikke kom med noe godt svar. Fader ass. Jeg som trodde alt var helt i orden med det, plutselig gikk det opp for meg for en jævlig bindende avtale det er.

Men ingen kan jo vite hva man gjør om 10 år...Det er kanskje litt ekstremt å si nei til sin livslange drøm bare fordi man ikke er 100% sikker på noe. Jeg tar kanskje hundekjøpet hakket for seriøst nå, eller?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, tenker å ta en master etter bachelor (dermed 6 års utdanning), så alt kommer an på hvilken master jeg tar.

Men jeg... ja jo jeg vet ikke. Hvem vet plutselig får jeg meg en jobb hvor jeg kan ta bikkja med meg! Jeg ble bare skikkelig "oi seriøst jeg må passe på at jeg tilpasser tilværelsen".

Men tingen er at jeg aldri reiser, jeg har flyskrekk og ellers går jeg bare tur i skog og mark med folk, så jeg lider jo ikke noe tap. Jeg tror en hund vil gi en ny dimensjon i hverdagen da jeg oftere finner meg selv sittende og ikke ha noe å gjøre.....tror situasjonen er flott for min livssituasjon akkurat nå, men må man virkelig planlegge så langt fram? Er dette noe alle hundeeiere gjør? Jeg vet jo at man må tenke framover og det er derfor jeg venta til jeg visste mer om studiene - men tenke SÅ langt fram?

Lenke til kommentar

Om ti år kan livet ditt være helt annerledes også. Du kan ha kjæreste/samboer som kommer hjem og passer hunden de dagene du må jobbe lengre.

Man ofrer nok litt for å ha hund, men jeg tenker ikke over det engang. Eksempelvis er det uaktuelt for meg å dra på kino i en ukedag, siden hunden har vært hjemme alene i 7,5 timer mens jeg var på jobb. Men det bryr jeg meg ikke om . Jeg må jo av og til jobbe overtid jeg også, og da har jeg heldigvis samboeren min som trår til. Dersom vi vet at begge blir forsinket en dag kjører vi hunden til en av foreldrene våre kvelden før. Den av oss som er ferdig først på jobb dagen etter henter henne igjen.

Om man har planer om å jobbe offshore derimot bør man nok foreta en nøye vurdering for om det er lurt å skaffe seg hund :whistle:

Men du har jo alt klart for de neste 6 årene. Etter det igjen er du 25 år . Gammel :cool: Men dette vet du jo best selv. Jeg har en hund (snart 2) av liten rase, og det er enkelt å få noen til å passe de..

Her er meg om Geisha som ligger foran peisen i kurva til geisha fordi det er så j**** kaldt. Elsker hunden min og ville ikke bytta henne ut mot all friheten og festinga i hele verden !

post-90636-1201887845_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja... nei det er jo greit, modern og fadern er jo også tilstede i heimen så det vil jo alltid være ett "flokkmedlem" hjemme.

Meh. Men jeg har tenkt på det, at kanskje oppdretteren var av den litt mer "jeg liker jakt og folk som er hjemme/ute døgnet rundt og holder på med hunder til vanlig" typen. Selv om jeg liker en tur i mark er jeg nok ikke helt den typen heller. Da får man bare finne seg en annen oppdretter :)

Endret av whatsofokkingever
Lenke til kommentar

Jeg hadde solgt valper til noen som er hjemme enn noen som arbeider fulltid.D

Det er jo best for hunden å være hjem alene minst mulig, men den tar heller ikke skade av det ;)

du med det lange nicket:

Det finnes mange oppdrettere, og du finner sikkert den perfekte for deg :)

Lenke til kommentar

Noen som arbeider er i mye større grad i stand til å ta seg av det finansielle rundt et hundehold. Such as forsikring, dyrlegeutgifter og medisiner dersom hunden ble syk .

Om jeg kunne velge mellom en fyr som levde på ledighetstrygd eller en som jobba 7,5 timers arbeidsdag er jeg ikke i tvil. Om jeg derimot hadde dumpet borti en valpekjøper som var mangemillionær og ikke behøvde å jobbe hadde jeg nok valgt denne foran han som jobba

Lenke til kommentar
Er kjempefint vær og nysnø, men hunden bare sover og sover :wee: Jeg som vil ut å ta bilder mens det fortsatt er lyst.

Får prøve igjen i morgen ;)

Forsøkte å gå tur alene med Geisha i sted jeg. Iskaldt her i dag, så halen hennes var så langt nede den kan være uten å havne mellom bena. Hadde ikke mye lyst på tur nei

Oivind : Date ja, om du kjøper nye pupper til meg :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...