Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi er et samboerpar så da stiller vi nok ikke like sterkt som deg.

Noen blir syke av å ikke ha hund da. Jeg hadde en gang en huseier som nektet meg hund though.. det gikk ikke an å overtale heller...

Jeg er sterkt uenig i at hundehold er en menneskerett. Det skal ikke mer enn et par episoder av Houston SPCA - Animal Resque for å forstå at det er feil .

Lenke til kommentar
Jeg er sterkt uenig i at hundehold er en menneskerett. Det skal ikke mer enn et par episoder av Houston SPCA - Animal Resque for å forstå at det er feil .

Enig. Det skal vel strengt tatt ikke noe mer til, enn en tur i byen for å se at det ikke er en menneskerett. Nå bor jeg i en mindre by, men til tross for dette tilhører ca. 50% av hundene som kan sees; byens narkomane.

Lenke til kommentar

Så de stakkars tjafsete tynne hundene i byen som bjeffer som en gal på alt som ikke er mennesker, har det ofte bedre enn hos andre? Det kan jeg virkelig ikke tro.

Sannheten er nok at mange av disse hundene kun er skaffet fordi det gir ekstra pengestøtte til mer av div. andre ting som ikke går til bikkja.

Selvfølgelig er det "enkelte som har det bedre, noen elsker bikkja" etc.etc., men det finnes alltid unntak. Da kan man jo like gjerne gi opp hele argumentet med at hundehold ikke er en menneskerett, siden det jo er OFTE at hunder har det flott hos mennesker.

Lenke til kommentar

Du må huske det lille venn, at for narkomane er hunden deres beste venn. Mange er villige til å ofre livet for hunden sin.

Jeg vet om mange narkomane/uteliggere/alkoholikere som elsker hunden sin mer enn livet, og er særdeles dyktige med de. Dessuten har ikke jeg møtt så mange som bjeffer og ser radmagre ut.

Lenke til kommentar

Mange Uteliggere og narkomane behandler sikkert hundene sine bra og er snille med dem, men har de råd til skikkelig hundemat, veterinærbehandling og alt som skal til? De bruker jo somregel alt av penger på stoff/alkohol/mat til seg selv etc Så i mine øyne blir det egentlig det samme som at hundene skulle vært laushunder uten hjem men henger sammen med menneskene som har det likedan. Tror nok at alle vil ha det varmt, ligget godt, fått stelt seg og spist seg mett hver dag.

Lenke til kommentar

Ta dere en tur ned i miljøene og oppsøk de før dere dømmer narkomane som eiere. Jeg vet om mange hunder som har det mye værre enn disse, som bor i såkalte trygge hjem.

Jeg er nemmelig for hundehold der eier er villig til å gjøre det meste for sin venn. For narkomane er nemmelig hunden som regel deres beste venn. Den dømmer ikke, den hater ikke, den baksnakker ikke, behandler de dårlig. Den elsker eieren sin overalt, og denne kjærligheten er vikitg for mennesker å ha.

Å angripe narkomane som hundeeiere syns jeg er en uting, da angrepet kommer fra ens egen snevre verden og tanker om en situsasjon som ikke har noen røtter i virkligheten.

Jeg syns det er flott at narkomane kan ha hund, og jeg støtter villig ordningen der de får støtte for å ha det. De hundehold jeg er mot er der eier har kjøpt seg hund som statussymbol, penisforlenger eller for å ha noe å gi til drittunga...

Lenke til kommentar

Og jeg vet/har hørt om mange som IKKE steller godt med hundene sine.

De får kjærlighet og omsorg, men er det nok? De skal jo ha mat og dyrelegebesøk. Mange har ikke råd til sistnevnte. Og bruker opp pengene de får på seg selv..

Greit nok at du beskytter de narkomane du har møtt, men har du møtt alle??

Lenke til kommentar
Ta dere en tur ned i miljøene og oppsøk de før dere dømmer narkomane som eiere. Jeg vet om mange hunder som har det mye værre enn disse, som bor i såkalte trygge hjem.

Jeg er nemmelig for hundehold der eier er villig til å gjøre det meste for sin venn. For narkomane er nemmelig hunden som regel deres beste venn. Den dømmer ikke, den hater ikke, den baksnakker ikke, behandler de dårlig. Den elsker eieren sin overalt, og denne kjærligheten er vikitg for mennesker å ha.

Å angripe narkomane som hundeeiere syns jeg er en uting, da angrepet kommer fra ens egen snevre verden og tanker om en situsasjon som ikke har noen røtter i virkligheten.

Jeg syns det er flott at narkomane kan ha hund, og jeg støtter villig ordningen der de får støtte for å ha det. De hundehold jeg er mot er der eier har kjøpt seg hund som statussymbol, penisforlenger eller for å ha noe å gi til drittunga...

Endelig ØD har du fornuftige argumenter og bra holdninger - støtter det!

Lenke til kommentar

Det er sånne argumenter som dreper en debatt. "Du kan ikke si at rottweilere har gemyttproblemer, du har ikke møtt alle i hele Norge" osv.

Det finnes sikkert narkomane som kan betale en dyrlegen, akkurat som det finnes de som ikke kan. Og sånn er det vel med normale folk også. Trenger ikke være narkoman for å ha dårlig råd, det er mange som lever på veldig lite penger i Norge.

Lenke til kommentar

De får kjærlighet og omsorg, men er det nok? De skal jo ha mat og dyrelegebesøk. Mange har ikke råd til sistnevnte. Og bruker opp pengene de får på seg selv..

Jeg har ikke møtt ALLE, men jeg har møtt mange .)

Jeg kjøper =Oslo, jeg lar de kose med hunden min, jeg slår av en prat. Jeg er ikke bedre menneske enn disse, jeg har bare hatt bedre forutsetninger, mer flaks og en mer tilrettelagt fremtid enn hva de fikk. Verden er urettferdig, men det betyr ikke at jeg er bedre enn noen andre.

Men jeg er bedre enn de som sitter på den belfeite ræva si og glor på tv hele dagen, og lar livet deres gå i dass :fun:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har ikke Øivind møtt alle narkomane med hund, og har derfor ingen forutsetninger for å si at alle er bra eiere. Men det er ikke det han sier heller; han sier at mange er gode hundeeiere.

På samme måte har heller ikke du noen forutsetninger for å si at alle er dårlige eiere, selv om du har sett/hørt om flere som er det. :)

Men det sier jo ikke du heller. ;)

Ser dermed ut som vi er enige i at det finnes mange både dårlige og gode hundeeiere blant de narkomane, som blant alle oss andre.

Gøyalt bilde forresten! ^^

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...