Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Ja. Deltidsjobb og 5 små kan jeg se går.

Men vet om oppdrettere som har 6-7 hunder hjemme og bare stenger dem inne i bur hele dagen, fordi da skal oppdretteren jobbe og sånt. Så får dem være ute av buret bare noen få timer om dagen, det syns jeg er horribelt!

Samme med andre folk/oppdrettere jeg veit av som overhodet IKKE tar seg godt nok av hundene! Jeg er ikke av den oppfatning av at du er en dårlig eier om du ikke går 2,5 timer tur hver dag eller ikke konkurrerer. Men oppdrettere som har for mange hunder til at de kan ta seg av dem og presenterer noe helt annet utad, nei FYSJ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ponni har nå sagt ifra en gang igår og en gang idag at hun må ut og tisse! Ikke gjorde hun fra seg på gulvet i natt heller. :D Og folk sier at kinesere og små hunder generellt er vansklige å få husreine...

Jeg lurer på hvorfor egentlig! Geisha var det i alle fall ikke noe problem med. Håper vi er like heldige med valpen når den kommer i hus. Det handler jo mest om at menneskene skal være flinke den første tiden, før valpen kan begynne å være flink på egen hånd :p

Lenke til kommentar
Næ så søte :D

Det er også stor forskjell på å ha kinesisk nakenhund og Groenendael i hus.

Hadde jeg hatt en liten rase kunne jeg lett hatt to tre stykker, men når jeg har en stor og krevende rase er det maks to !!

edit:

Er det Coton de tulear ??

Den mest rufsete er en Bolognese, de to andre er Coton de Tulear.

Lenke til kommentar
Ponni har nå sagt ifra en gang igår og en gang idag at hun må ut og tisse! Ikke gjorde hun fra seg på gulvet i natt heller. :D Og folk sier at kinesere og små hunder generellt er vansklige å få husreine...

Neida, små hunder er ikke vanskeligere å få reinslige enn andre, det er bare ikke alltid så lett å se den bittelille valpen når den setter seg ned bak en stol eller andre ting, så det er egentlig opp til oss eiere å følge med og være ekstra oppmerksomme. Har hatt flere valper av små og store raser, og det tar omtrent like lang tid med begge hvis man er flink til å følge opp selv.

Lenke til kommentar

Gikk helt greit å lære Connie å bli stueren også. Hun lærte relativt fort å sitte på en avis når hun tisset, men hun skjønte ikke helt at poenget var at tisset skulle havne på avisen. Derfor hendte det at hun satt seg med forbena på avisen og tisset utenfor. :p

Lenke til kommentar

Bowser er nå rundet 8 måneder, og veier i overkant av 50 kg. Fortsatt en gladgutt. :)

26342635.jpg

HPIM2648.jpg

Speider i kjent stil utover gårdsrommet.

HPIM2647.jpg

26512654a.jpg

25522610.jpg

Tøffer seg for en Cane Corso-tispe.

25152516.jpg

Bildekvaliteten er ikke den aller høyeste på dette her, er nok et kamera i en litt lavere prisklasse enn mange andre her på forumet har. :)

Kåre er nok den tøffeste AB-en jeg har sett bilde av på nettet. :)

Lenke til kommentar

8 mnder og 50 kilo ja. Veksten har roa seg veldig ved 8 mnder. Tipper han legger på seg kanskje et par tre fire kilo de kommende år. Men han har nok nådd mye av sin størrelse nå :)

Digger slike beist jeg da :)

Han kan fint mates litt mindre, dog er han ikke tykk. Kul hund. Skal finne et annet bilde av Kåre fra i dag...

Lenke til kommentar
8 mnder og 50 kilo ja. Veksten har roa seg veldig ved 8 mnder. Tipper han legger på seg kanskje et par tre fire kilo de kommende år. Men han har nok nådd mye av sin størrelse nå :)

Digger slike beist jeg da :)

Han kan fint mates litt mindre, dog er han ikke tykk. Kul hund. Skal finne et annet bilde av Kåre fra i dag...

Han legger fortsatt jevnt og trutt på seg i overkant av en halv kilo i uka, men regner med at det roer seg, ja. For noen uker siden var han litt for tynn synes jeg, ettersom han matstreiket mot tørrforet jeg var dum nok til å gi ham. Har begynt med vom og hundemat nå, og appetitten hans har gått opp betraktelig, så han har lagt på seg litt. Han er egentlig ganske stram i huden, men fargen gjør at det ikke er så lett å se for eksempel ribbeina. Men hadde du sett ham i virkeligheten hadde du sett ribbeina ganske lett. Han har ganske godt med muskler også, som jeg er fornøyd med :) Er forsiktig med treningen nå, ettersom han enda er ganske ung. Tror ikke han blir av de tyngste boerboelene, ettersom han ikke er så veldig lang, men mer kort og kompakt. Liker det sånn :D

Lenke til kommentar

Alle bildene blir større ved å klikke på de.

Minuset med å ha Amerikansk Bulldog er at den har sykt høy smerteterskel. Rasen sier rett og slett ikke fra når de skader seg. Andre raser hyler ut i smerte og er pusekatter i forhold. Dette medfører at når en AB viser smerter er det virkelig noe som er galt. Gutten min halta litt i dag morres etter treninga i helga, men jeg regner med at det er muskulært og går over om noen dager, dog var det ikke et pip som vanlig...

Bilder:

2225679600_bda8f217e7.jpg

2225679668_34461939a4.jpg

2224888813_0280e1a035.jpg

Dette er faktisk imponerende. Her er det ca 15-20 meter rett ned under han. Driver å trener i en fjellvegg, og han er her på toppen. Her har jeg stått flere ganger og tenkt "går dette bra, skal jeg aldri gjøre dette igjen".

2225679772_e2c5c9b2b0.jpg

Her er også imponerende. Bratt bakke oppover ca 50 meter som ender i en loddrett vegg som er umulig å hoppe opp på pga stigningen tidligere, og da klatrer mann

2224888949_872192a802.jpg

Nakken:

2224888985_02e91f8e4c.jpg

Lenke til kommentar
Alle bildene blir større ved å klikke på de.

Minuset med å ha Amerikansk Bulldog er at den har sykt høy smerteterskel. Rasen sier rett og slett ikke fra når de skader seg. Andre raser hyler ut i smerte og er pusekatter i forhold. Dette medfører at når en AB viser smerter er det virkelig noe som er galt. Gutten min halta litt i dag morres etter treninga i helga, men jeg regner med at det er muskulært og går over om noen dager, dog var det ikke et pip som vanlig...

Det er det samme med EB. Må følge ekstra godt med hele veien for de klager ikke når de har det vondt før det blir skikkelig galt.

Lenke til kommentar

Ja min hund har også veldig høy smerteterskel. En gang kuttet hun seg opp på metall og det ble et dypt kutt inn til beinet, og hunden bare logra og var ivrig som før. Og når hun satte seg ned sprika såret skikkelig og blodet piplet ut. :ermm: Men hun var helt uberørt. Så ikke at det var noe galt før vi tilfeldigvis så det selv. Måtte sy endel sting.

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...