Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med beina i høne og sånt? Er det "splintrefare" på råe hønebein?

Nei. Ikke rå fisk heller :)

Det er kun varmebehandlede bein som er farlig å gi hunden

Nettopp. Bare for å bekrefte dette. ;)

Hvorfor ikke bare gi bikkja den levende, og la bikkja fikse resten? :p

hehe, tro meg.. Jeg tenkte tanken. Det hadde forenklet MIN jobb i slakteprosessen i alle fall. Men syns jeg ser for meg hu her knerte 19 høner :p

Så nei, jeg fikk ta drittjobben jeg, så koser dyret seg.

Og du da Øyvind? Slakta du sauen selv eller? ;)

Lenke til kommentar

Feide rett inn i en saueflokk med min v70 på fjellet. 4 døde mometant, 2 hardt skade (så de tok jeg selv), en som stakk av. Sendte Kåre etter for å eliminere vitner...

Det var ull overalt!

Neida. har aldri gitt han noe levende. Er ikke barbar heller da :)

Lenke til kommentar

I dag har jeg kjøpt flybilletter tur retur Arlanda/Stockholm, handlet flybur og halsbånd og kobbel til lillevalpen.

Føles nesten som et lite svangerskap å gå å vente på at jeg skal få hjem min andre lille baby :blush:

Nå håper jeg bare at typen ikke er alt for sær når han skal ha et stort ord med i saken om navn på valpen. Men tror ikke jeg skal bekymre meg, jeg har det med å få viljen min uansett :roll:

Lenke til kommentar
Feide rett inn i en saueflokk med min v70 på fjellet. 4 døde mometant, 2 hardt skade (så de tok jeg selv), en som stakk av. Sendte Kåre etter for å eliminere vitner...

Det var ull overalt!

Neida. har aldri gitt han noe levende. Er ikke barbar heller da :)

Du kunne jo gitt'n en dævv en da ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk har tid til å ha tre eller fler hunder, i tillegg til skole/jobb. Greit med to, for da går det an å aktivisere og trene dem begge på en dag (jeg ønsker meg jo en til selv), men 3? Tar mye tid.

Haha, ender sikkert opp som gammal kjerring selv, med 5 småhunder rundt beina :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan folk har tid til å ha tre eller fler hunder, i tillegg til skole/jobb. Greit med to, for da går det an å aktivisere og trene dem begge på en dag (jeg ønsker meg jo en til selv), men 3? Tar mye tid.

Haha, ender sikkert opp som gammal kjerring selv, med 5 småhunder rundt beina :whistle:

Får bare gjenta at jeg ikke har hovedansvaret for mer enn EN til daglig nå, og ikke mer enn to om jeg går til anskaffelse av valp. Jeg syntes ikke det er videre slitsomt med alle tre sammen heller. :wee:
Lenke til kommentar

Tenkte ikke i hovedsak på deg (siden du jo ikke har alle dine), men ble bare satt på tanken. Det er så mange som kanskje blir bitt litt for dypt av hundebasillen, og bare skaffer seg flere og flere. Uten at det egentlig er noe særlig bra for hundene de skaffer (de tror gjerne de er verdensmestre i tillegg).

Lenke til kommentar

Mange oppdrettere som har 10+ hunder. Man kan da umulig ha tid til alle. Er på maxgrensa mi på katter nå, hadde jeg hatt flere ville jeg ikke hatt tid til å gi alle nok oppmerksomhet, tror det er værre med hunder som må trenes i tillegg.

Lenke til kommentar

Det blir en livsstil å ha flere hunder. Nå hjelper det å bare ha deltidsjobb, og ikke ha støv på hjernen.

Jeg har for tiden fem små i forskjellig alder - den yngste er bare 10 uker. Og alle krever en del pels-stell, både bading og børsting. Det blir selvsagt vanskelig å trene alle på en gang, så det blir å ta med to av gangen. Det er ikke så lett å reise bort selvsagt, i alle fall ikke sånn helt på sparket. Det er ikke alltid lett å få hundepass, og hundepansjonat koster jo litt da. Men bortsett fra det så er det bare kos!

post-149668-1201376929_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Næ så søte :D

Det er også stor forskjell på å ha kinesisk nakenhund og Groenendael i hus.

Hadde jeg hatt en liten rase kunne jeg lett hatt to tre stykker, men når jeg har en stor og krevende rase er det maks to !!

edit:

Er det Coton de tulear ??

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...