Turtlis Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det værste må være å møte på hjort/rådyr slik at hunden springer til skogs, eller en hest som kan sparke en hund til døde. Eller en ELG ! haha. da hadde jeg klatra opp i et tre og satset på det beste Diesel har ofte jaget fugler, men de flakser jo til værs ganske fort Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Så lenge du veit at bikkja stikker så er det vel like greit og ha de i bånd! Takk og lov så slipper jeg det problemet nå. Har både sauer og hest, og har ikke noe problemer med og ha bikkjene løs. Eneste gjeterhundene ligger og passer på hvis de er løs men jager( gjete ) ikke før de får kommando på det! Men uansett så skal egentlig ikke hunden stikke før den får kommando for det, selv om det er en person eller et dyr du møter! Er ikke sikkert det er motparten det går utover. Til og med en sau kan ødlegge en hund! Endret 24. januar 2008 av Leffy Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Problemet her jeg bor er at folk med store, uoppdragne og aggressive hunder har dem gående løse slik at folk som meg med mindre hunder får store problemer. Jeg er ikke redd for hva mine kan finne på, ikke stikker de heller, men jeg vil helst slippe å oppleve at de blir revet i stykker!!! Naboens golden ble angrepet av en Amstaff, ble stygt skadet og Amstaffen beit av dama en finger da hun selvsagt prøvde å gripe inn. Det hører med til historien at golden`n er en utrolig fredelig fyr som la seg ned og underkastet seg med en gang uten at dette hjalp. Og så har vi en blanding av rottweiler og dachs (stor rottweilerkropp med korte bein) like borti veien, som prøver å drepe alt den ser. Pluss et par andre festlige individer som eierne ikke har styring på. Så jeg har mine i bånd her hjemme, og håper hver gang jeg er ute med dem at vi ikke skal møte på noen av de "ville og gale". Endret 24. januar 2008 av elelmar Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Dette er skikkelig hund. Og i sitt rette miljø. Hunder hadde daua i naturen Villhunder eksisterer kun i bymiljø og områder der de er avhengig av mennesker for å overleve De kan jo overleve en stund i alle fall da. Det værste må være å møte på hjort/rådyr slik at hunden springer til skogs, eller en hest som kan sparke en hund til døde. Eller en ELG ! haha. da hadde jeg klatra opp i et tre og satset på det beste Diesel har ofte jaget fugler, men de flakser jo til værs ganske fort Hehe, da kan du være glad du ikke opplevde det en kompis av meg gjorde. Han var ute i skogen med bikkja, og plutselig løp den avgårde. Da han endelig nådde den igjen, stod den og prøvde å erte på seg en elg den hadde funnet. Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg må bare si at jeg ikke fatter hva dere synes er så utrolig skrekkelig med bur! Ikke overfør egne følelser på hundene da dere. Alle hunder jeg har hatt har elsket små trange soveplasser, gjerne under sofaen, bakom en stol i et hørne ovs. Har alltid brukt bur som soveplass, trenger ikke be dem gå inn om kvelden heller, det gjør de helt uoppfordret! På dagtid er burene åpne så de kan legge seg når de vil! De har en soveplass de føler seg trygg på, og de vet at her får de være helt i fred. Også kan jeg sove om natta!!! Har to av de yngste i min seng, har alltid hatt valpene i senga de første ukene (mnd. :-) ) og de andre i bur så de ikke forstyrrer noen dersom de skulle høre noen lyder ute, og sprette opp for å undersøke. Når jeg vekker dem om morgenen så er de ikke helt på styr for å komme seg ut akkurat, og når vi så kommer inn etter en luftetur - så går de inn i buret og legger seg igjen! Ubedt! Jeg har div. hundesenger også, men det er ofte buret som blir foretrukket. Mushi: Har en 10 uker valp og hun sover hele natta, fra 11.30 tiden til 7.30 (sånn ca) Jeg skrur av alt lys og snur ryggen til henne, denne beskjeden fatter hun og prøver ikke lenger på noe "gøy". Det tok bare et par- tre kvelder. Tar henne med ut, bare rett utenfor døra og lar henne tisse, og så legger vi oss igjen. Dette må skje så raskt som mulig så hun ikke rekker å "våkne" ordentlig. Og siden det ikke er så kaldt så tar jeg bare på ei lang jakke. Etterpå sover hun gjerne et par timer til. Jeg har også hatt nakenhund (blanding av kinerser og italiensk mynde) og hun sov som et murmeldyr bare hun fikk ligge under dyna, at det dyret ikke ble kvalt! Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Her har dere forøvrig det som jeg mener er skikkelig BIKKJEMAT! Bridie har kost seg med rå høne idag Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Kjøpte ny og kjempemyk seng til ponni igår og i natt sov hun til 11 Tror hun bare ikke likte kurven sin så godt. Den var ikke like myk som senga mi Morsomt at alle ting som har vært et problem foreløbig har hatt enkle løsninger jeg ikke tenker over. Kanskje jeg skal kjøpe en rå vaktel til ponni? Riktig størrelse i hvertfall ^^ Hun fikk rått egg i vomen idag, det falt i smak! Endret 25. januar 2008 av mushi Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 du kan gi hu kyllingvinger da! Det er jo perfekt størrelse Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Haha nå trodde jeg hun spiste foten i SOFAEN!! Hvor får du tak i en slik? Blir det ikke mye griseri, tenker på fjæra. Nei æsj når jeg tenker meg om, får ikke Diesel en slik Jeg haaaaater fotene på føggeln og får angst bare jeg ser bilde av den gule gummigreia med klør. Mushi: Du kan jo også gi andre ting rått.. Feks i hjortejakta er det mange som gir hundene sine vom, bein, kjøtt, strupe, hjerte osv. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 hehe, hu spiser på sin egen madrass Og hvor jeg fikk tak i dem ja.. I fjøset til bestemor og bestefar De var 19 stk... Så måtte JEG få jobben med å fange dem, mens bestemor og bestefar tok seg av avlivinga med øks. Etterpå hadde jeg, mamma og ei venninne jobben med å dele opp dyra i passe porsjonsposer. Etterpå havnet ca 7 av dem i min fryser, og de andre spredd litt rundt. hehe. Ikke akkurat drømmejobben, men verdt det når man ser bikkja kose seg nå. Men de beina har jeg vurdert å finne på mye rart med ja. Vekke typen med dem, putte en i matpakka hans på jobb, sende i posten til noen jeg ikke liker, eller hva som helst. hehehe Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvordan er det med beina i høne og sånt? Er det "splintrefare" på råe hønebein? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hvordan er det med beina i høne og sånt? Er det "splintrefare" på råe hønebein? Nei. Ikke rå fisk heller Det er kun varmebehandlede bein som er farlig å gi hunden Endret 25. januar 2008 av L_C Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 hehe, hu spiser på sin egen madrass Og hvor jeg fikk tak i dem ja.. I fjøset til bestemor og bestefar De var 19 stk... Så måtte JEG få jobben med å fange dem, mens bestemor og bestefar tok seg av avlivinga med øks. Etterpå hadde jeg, mamma og ei venninne jobben med å dele opp dyra i passe porsjonsposer. Etterpå havnet ca 7 av dem i min fryser, og de andre spredd litt rundt. hehe. Ikke akkurat drømmejobben, men verdt det når man ser bikkja kose seg nå. Men de beina har jeg vurdert å finne på mye rart med ja. Vekke typen med dem, putte en i matpakka hans på jobb, sende i posten til noen jeg ikke liker, eller hva som helst. hehehe Hvorfor ikke bare gi bikkja den levende, og la bikkja fikse resten? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 hehe, hu spiser på sin egen madrass Og hvor jeg fikk tak i dem ja.. I fjøset til bestemor og bestefar De var 19 stk... Så måtte JEG få jobben med å fange dem, mens bestemor og bestefar tok seg av avlivinga med øks. Etterpå hadde jeg, mamma og ei venninne jobben med å dele opp dyra i passe porsjonsposer. Etterpå havnet ca 7 av dem i min fryser, og de andre spredd litt rundt. hehe. Ikke akkurat drømmejobben, men verdt det når man ser bikkja kose seg nå. Men de beina har jeg vurdert å finne på mye rart med ja. Vekke typen med dem, putte en i matpakka hans på jobb, sende i posten til noen jeg ikke liker, eller hva som helst. hehehe Hvorfor ikke bare gi bikkja den levende, og la bikkja fikse resten? Sykt morsomt å se på. Ga Kåre en sau i sommer Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 :love:Da blir det til at jeg henter valpen min 6. eller 7. Mars Gleder meg sinnsykt! Det er bare en god uke før påskeferien også , og da har jeg fri Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Åååh, så kjekt, L_C Har du bilder av den? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Åååh, så kjekt, L_C Har du bilder av den? Nei, men jeg er lovet bilder på søndag Valpene ër jo ikke så mye å se på før de åpner øynene skikkelig uansett Jeg er en lykkelig blivende tobarnsmor. Svever rundt på rosa skyer. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Fnis, gleder meg til å se. Må være kjekt. Kan være det blir valp på meg og til sommeren. Glede seg. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg har og lys på valp ! Men jeg har jo egentlig det da.. bare en litt stor en. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå