Turtlis Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg lagde denne tråden hundesonen for å se hva de mener om saken.. Til deg dahle, så anbefaler jeg deg å lese innlegget på side to, av Akela. Haha, gratulerer Øivind, du har visst klart å provosere folk på et annet forum med uttalelsene dine i denne tråden. Det står det respekt av! Ehm.. står respekt av en gaske så dum uttalelse? Sier litt mere om deg det da Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Haha, gratulerer Øivind, du har visst klart å provosere folk på et annet forum med uttalelsene dine i denne tråden. Det står det respekt av! Ehm.. står respekt av en gaske så dum uttalelse? Sier litt mere om deg det da Jeg mente at det er ganske imponerende å skrive et så provoserende innlegg på et forum at det smitter over på et annet forum. Jeg sier ikke at jeg er hundre prosent enig i den uttalelsen. Altså: det er ikke uttalelsen jeg mener det står respekt av, men det faktum at det provoserer over i andre forum. Jeg mener heller ikke at det er riktig å provosere på den måten, og mener fortsatt at det skaper en uønsket stemning i tråden. Men så skal det også sies at det også er andre enn Øivind som er med på å skape denne dårlige stemningen som har hatt en tendens til å forekomme i det siste. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Orker ikke dyresonen og canis. Snittaldern der inne er litt over 11,5 år og innleggene bærer preg av det Du kaster stein i glasshus. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Men jeg skjønner ikke vitsen i å provosere og framstå dum ? Ikke rart folk reagerer da, og slikt blir det dårlig stemning av.dessverre. Men det er jo for pokker et forum Tror de fleste tåler en støyt, og så er det tilbake til normalt når stormen gir seg. Lenke til kommentar
aalen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Jeg lagde denne tråden hundesonen for å se hva de mener om saken.. Til deg dahle, så anbefaler jeg deg å lese innlegget på side to, av Akela. Haha, gratulerer Øivind, du har visst klart å provosere folk på et annet forum med uttalelsene dine i denne tråden. Det står det respekt av! Vet Nerds finnes overalt Jepp, du er tydeligvis en liten nerdegutt selv også. 9219 innlegg fortjener applaus. Endret 18. januar 2008 av aalen Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Herre min hatt for et innlegg. Jeg for min del avskyr NKK fordi det er en organisasjon som i mine øyne ikke tjener hunden i det hele tatt her til lands. Det eneste de gjør er å kreve medlemsavgift og arrangere hundeutstillinger.... NKK er aldri i media for å forsvare hunden. For meg virker det nesten som om gutta i hundebitt sitter i styret i NKK.... Hvor er NHL da? For å være ærlig hørte jeg om NHL en gang for 5-6 år siden.. Da var det fordi jeg hadde så lyst til å få en bedømming på min gamle schæferhund som var langhåret, ergo langt fra godkjent til å stilles på NKK utstillinger.. men i NHL var det lov. Ei jeg kjente dengang hadde stilt sin hund i NHL, så da fikk jeg lyst til det samme. Jeg gjorde det derimot aldri.. Hu hadde fått trekk for "for stor, for lang hale, overbitt, for store ører" osv uansett tipper jeg. Nå hører jeg NHL er nevnt igjen... Men, jeg har aldri hørt om dem i mellotiden. Gjør dem noe mer for Hundenorge enn NKK gjør? Gjør DIN klubb noe mer for Norge enn NKK gjør? Ja, jeg er medlem av NKK, men jeg stiller aldri hunden min... Tanken var å gjøre det på Hamar før jul, men siden hu ble operert en mnd før utstillinga så "kunne" jeg ikke. Og jeg driter i det. Hu er visst NUCH fra før vesle snuppa mi, men det er jo ikke det som er poenget med hund? En utstillingsperson vil aldri jeg bli heller.. Men allikevel er jeg medlem i NKK.. Hovedsaklig av to grunner. 1. for å få Hundesport 2. for å ha tilgang på Dogweb. I tillegg er jeg medlem i Aussieklubben da... Men, jeg spør igjen, om du skulle ha glemt det i alt babbelet mitt. Hva gjør NHL (eller din raseklubb) for Hundenorge, som ikke NKK gjør? Eller hva negativt gjør NKK som ikke NHL (eller din raseklubb) gjør? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 NHL gjør heller ikke en dritt Men NKK har MYE å lære av f.eks Svenske Kennelklubben, som faktisk jobber for hunden i Sverige. Min hundeklubb?? Ah. Du mener Kåres og Øivinds Kampsport hundeklubb? Vel foruten å trolle på forum, jager vi fremmedkulturelle vekk fra Norges flotteste park: Vigelandsparken og ikke minst gjør vi folks hverdag litt mer innholdsrik når de tråkker i hundebæsjen vi aldri plukker opp. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ingen bør ihvertfall få det til å høres negativt ut med en "ikke-registrert" rase. Har jo selv en Boerboel som ikke er med i NKK, men ingen skal komme til meg og si at grunnen er at rasen varierer for mye på høyde, vekt osv. På tunge hunder kan vekten fort variere grunnet at de er veldig mye brukt til å trenes i styrke. Dette gjør at en topptrent Boerboel med mye muskler fort kan være 10 kilo lettere enn en feit umosjonert. Så å dra inn vekt og slikt i diskusjoner om hvorfor en rase ikke er medlem i NKK, som personen på hundesonen hadde gjort, mener jeg blir feil Han/hun kunne vel også nevnt at det det finnes to varianter av Amerikansk Bulldog, som ser ganske forskjellige ut fra hverandre. Skal dette være imot at den skal være medlem? Kan de ikke ha utstillinger for begge separat? Men når alt kommer til alt hadde jeg ikke stilt ut min BB om den hadde vært i NKK. Jeg har ikke interessen av å dulle så mye med hunden, helt ærlig. Når jeg trener med hunden min gjør jeg det for hans del, og ikke for at vi skal vinne noen sløyfer. En BB må derimot bedømmes en eller annen gang i løpet av livet for å kunne avles på. Slikt skjer her i Norge en gang i året, og jeg har tenkt å gjøre det, rett og slett fordi jeg vil ha mulighet til å avle på han. Folk prioriterer forskjellig, og dette er på ingen måte ment som kritikk til de som er med på utstillinger. Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ingen bør ihvertfall få det til å høres negativt ut med en "ikke-registrert" rase. Har jo selv en Boerboel som ikke er med i NKK, men ingen skal komme til meg og si at grunnen er at rasen varierer for mye på høyde, vekt osv. På tunge hunder kan vekten fort variere grunnet at de er veldig mye brukt til å trenes i styrke. Dette gjør at en topptrent Boerboel med mye muskler fort kan være 10 kilo lettere enn en feit umosjonert. Så å dra inn vekt og slikt i diskusjoner om hvorfor en rase ikke er medlem i NKK, som personen på hundesonen hadde gjort, mener jeg blir feil Han/hun kunne vel også nevnt at det det finnes to varianter av Amerikansk Bulldog, som ser ganske forskjellige ut fra hverandre. Skal dette være imot at den skal være medlem? Kan de ikke ha utstillinger for begge separat? Men når alt kommer til alt hadde jeg ikke stilt ut min BB om den hadde vært i NKK. Jeg har ikke interessen av å dulle så mye med hunden, helt ærlig. Når jeg trener med hunden min gjør jeg det for hans del, og ikke for at vi skal vinne noen sløyfer. En BB må derimot bedømmes en eller annen gang i løpet av livet for å kunne avles på. Slikt skjer her i Norge en gang i året, og jeg har tenkt å gjøre det, rett og slett fordi jeg vil ha mulighet til å avle på han. Folk prioriterer forskjellig, og dette er på ingen måte ment som kritikk til de som er med på utstillinger. Dette innlegget står det respekt av, ikke fordi jeg nødvendigvis er enig i det som sies, men fordi det holdes på et saklig nivå med gode argumenter uten å rakke ned på andre som har en annen mening. Når det gjelder "godkjente" raser så er jo dette noe som stadig er i utvikling med nye "søknader" om godkjennelser. NKK har lite med dette å gjøre, da det i hovedsak er FCI/rasenes hjemland som setter standarder og som bestemmer om en rase skal godkjennes eller ikke. Norge er nok et lite land i så måte og har kun ansvar for våre få nasjonale raser. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da ventes det minst 13 gordonsettervalper ca 11 februar. Skal bli morro å få valper i huset igjen. Faren er N S F Nord Int Uch NV-05, Q-Bic`s Epo, så valpene regnes med å bli store og kraftige. Skal prøve å legge til en del bilder når de kommer da 3. kullet vi skal ha hittil.. Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ingen bør ihvertfall få det til å høres negativt ut med en "ikke-registrert" rase. Har jo selv en Boerboel som ikke er med i NKK, men ingen skal komme til meg og si at grunnen er at rasen varierer for mye på høyde, vekt osv. På tunge hunder kan vekten fort variere grunnet at de er veldig mye brukt til å trenes i styrke. Dette gjør at en topptrent Boerboel med mye muskler fort kan være 10 kilo lettere enn en feit umosjonert. Så å dra inn vekt og slikt i diskusjoner om hvorfor en rase ikke er medlem i NKK, som personen på hundesonen hadde gjort, mener jeg blir feil Han/hun kunne vel også nevnt at det det finnes to varianter av Amerikansk Bulldog, som ser ganske forskjellige ut fra hverandre. Skal dette være imot at den skal være medlem? Kan de ikke ha utstillinger for begge separat? Men når alt kommer til alt hadde jeg ikke stilt ut min BB om den hadde vært i NKK. Jeg har ikke interessen av å dulle så mye med hunden, helt ærlig. Når jeg trener med hunden min gjør jeg det for hans del, og ikke for at vi skal vinne noen sløyfer. En BB må derimot bedømmes en eller annen gang i løpet av livet for å kunne avles på. Slikt skjer her i Norge en gang i året, og jeg har tenkt å gjøre det, rett og slett fordi jeg vil ha mulighet til å avle på han. Folk prioriterer forskjellig, og dette er på ingen måte ment som kritikk til de som er med på utstillinger. Dette innlegget står det respekt av, ikke fordi jeg nødvendigvis er enig i det som sies, men fordi det holdes på et saklig nivå med gode argumenter uten å rakke ned på andre som har en annen mening. Når det gjelder "godkjente" raser så er jo dette noe som stadig er i utvikling med nye "søknader" om godkjennelser. NKK har lite med dette å gjøre, da det i hovedsak er FCI/rasenes hjemland som setter standarder og som bestemmer om en rase skal godkjennes eller ikke. Norge er nok et lite land i så måte og har kun ansvar for våre få nasjonale raser. Helt enig med Granny. Grunnen til at folk som ØD og andre som ham slenger om seg med respektløse og ufine kommentarer er gjerne at de må dekke over manglende kunnskap! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Geisha og jeg møtte en løs Amerikansk bulldog hanne på turen vår i går. Jeg ser rimelig kjapt om en hund er vennlig eller ikke, og var overhodet ikke særlig bekymret til tross for at denne hunden var ekstremt ivrig på å hilse på Geisha (og Geisha var ekstremt ivrig på å ikke hilse) Det som var mektig irriterende var at eieren (som snakket Russisk) ropte og skreik og var helt desperat, til tross for at jeg sto og smilte og lo (passer på å alltid gi positive signaler til folk vi møter som har hundene sine løse, slik at de ikke skal ha på bånd for min skyld) Makan til dame gitt, og når hu fikk tak i bikkja si gikk hu bare, uten å så mye som se på meg eller gi meg ett lite smil. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da ventes det minst 13 gordonsettervalper ca 11 februar. Skal bli morro å få valper i huset igjen.Faren er N S F Nord Int Uch NV-05, Q-Bic`s Epo, så valpene regnes med å bli store og kraftige. Skal prøve å legge til en del bilder når de kommer da 3. kullet vi skal ha hittil.. Åj.. det var mange!! God tittel på pappan ser jeg;) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Vi skal kjøpe oss valp!!!! Geisha skal dermed bli storesøster til en liten dvergpinschertispe Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Gratulerer med ny hund..snart. Blir det valper også? Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da ventes det minst 13 gordonsettervalper ca 11 februar. Skal bli morro å få valper i huset igjen.Faren er N S F Nord Int Uch NV-05, Q-Bic`s Epo, så valpene regnes med å bli store og kraftige. Skal prøve å legge til en del bilder når de kommer da 3. kullet vi skal ha hittil.. Åj.. det var mange!! God tittel på pappan ser jeg;) Ååååååå, og jeg som synes fire er akkurat passe!!! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Gratulerer med ny hund..snart. Blir det valper også? Nei vi har bestemt oss for at vi ikke skal ha valper denne gang. Kanskje senere. Valper er utrolig mye arbeid og stort ansvar, og med begge i full jobb på dagtid tør jeg rett og slett ikke. Det å f.eks dra fra en høygravid hund i 7,5 timer er for meg helt fullstendig utenkelig(hun fødte før termin sist). Det er også svært liten sjangse for at jeg får fri i 5-6-7-8 uker mens vi har valpene, da jeg har en del ansvar på jobb som ikke lar vente på seg mens jeg er borte. Jeg er veldig fornøyd med besluttningen, siden det også var en stor belastning for Geisha å ha valper. Stakkars bikkja så helt skabbete ut da valpene var som verst på henne... Mistet masse pels på siden (pga ivrige valper som ammet) , ble alt for tynn, og fikk pupper som hang langt ned mot gulvet. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Så gode og runde valper Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Fordi de konstant hang i puppene til stakkars Geisha det Legger ved et bilde som viser hvordan hun så ut på siden . Hun fikk ikke være i fred mens valpene var våkne stakkars Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Stakkars liten Håper hun har blitt sin gamle selv igjen. For noen feite valper Endret 18. januar 2008 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå