Kakebakelate Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hvor gammel er hundene når de har fått fargen sin? Ylva er 6.5 mnd gammel og jeg er spent på om hun beholder den fargen hun har nå, ser ute som faren sin eller om hun blir ennå hvitere slik som moren sin. Endret 12. januar 2008 av Runarbs Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Faren din, faktisk... May I make the first joke? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Faren din, faktisk... May I make the first joke? Er fikset nå Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Idag fikk jeg se Mona igjen for første gang siden jula Det var utrolig koselig. Hun fikk et gnagebein som allerede er forsvunnet, og ligger nå og slapper av på gulvet bak meg Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Idag fikk jeg se Mona igjen for første gang siden jula Det var utrolig koselig. Hun fikk et gnagebein som allerede er forsvunnet, og ligger nå og slapper av på gulvet bak meg Hvor har du vært? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Mona har vært i Horten, siden jeg ikke så noe poeng i å ta med henne til Verdal bare for å bli med å flytte ned igjen. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Noen som har erfaringer med Manchester terrier som de ønsker å dele? Syns den hunderasen virker ganske interessant. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg digger Manchester Toy Terrieren, men det blir jo noe annet Men Manchester Terrieren er utrolig vakker. Ligner en del på den noe mer vanlige Pinscheren (her i norge) Har aldri sett en Manchester Terrier i levende live dessverre. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Noen nye bilder av jenta mi. På søndag hadde hu vært hos oss et år, så vi feiret et års dag med å ta bilder, gå tur, leke i snøen, jakte på elg osv. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 flott hund , flott rase og fine bilder Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hun er så ufattelig nydelig, er hun. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nå er jeg veldig frustrert over Ylva her. Hun ble tre år i desember, og etter siste løpetid (oktober) har hun begynt å knurre til absolutt _alle_ tisper, selv de hun kjenner godt. Hun kan jo ikke bjeffe, så hennes knurring betyr ikke det samme som andre hunders knurring, men det skjønner jo ikke de andre hundene, så det ender veldig ofte med en kjapp bryterunde, før Ylva, med sine lett flabbete 13kg nesten alltid vinner Jeg prøvde først å kjefte, så gikk jeg over til å ta tak i hodet hennes, og se inn i øynene hennes mens jeg sa "nei", en kommando hun kjenner veldig godt. Det hjalp ikke, så for noen uker siden begynte jeg å legge henne på rygg helt til hun slapper av og ser på meg i stedet for den andre hunden. No go. Jeg skjønner jo at dette bunner i kommunikasjonsproblemer siden hun ikke kan bjeffe, og de andre hundene tar hennes knurring for noe langt mer aggressivt enn det hun mener det sånn, men jeg kan jo ikke sitte ned og forklare det til alle andre hunder m/eiere i nabolaget, så jeg må jo plukke dette av henne... Noen tips? P.s, Ylva er en Basenji, og med dette lille unntaket er hun den snilleste hunden i verden. Hun har aldri bitt noen eller noe slikt. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er hvertfall ikke vits i å kjefte og smelle. Og hvertfall ikke legge hunden på rygg.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er hvertfall ikke vits i å kjefte og smelle. Og hvertfall ikke legge hunden på rygg.. Ja, jeg vet på en måte ikke hva annet jeg kan gjøre. Jeg har også prøvd å rett og slett roe henne ned, men hun gir seg ikke. Hun bare knurrer og prøver å løpe bort til den andre hunden. (Eieren har en tendens til å ikke følge med i det hele tatt og bare la hunden snuse på Ylva mens dette skjer, som _ikke_ hjelper...) Når jeg legger henne på rygg kjefter jeg ikke, det er på en måte enten eller Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hun kan jo ikke bjeffe, så hennes knurring betyr ikke det samme som andre hunders knurring, men det skjønner jo ikke de andre hundene, så det ender veldig ofte med en kjapp bryterunde, før Ylva, med sine lett flabbete 13kg nesten alltid vinner Jeg skjønner jo at dette bunner i kommunikasjonsproblemer siden hun ikke kan bjeffe, og de andre hundene tar hennes knurring for noe langt mer aggressivt enn det hun mener det sånn, men jeg kan jo ikke sitte ned og forklare det til alle andre hunder m/eiere i nabolaget, så jeg må jo plukke dette av henne... Hundene kommuniserer på andre måter, så den andre hunden skjønner at hun ikke knurrer. IKKE slipp henne sammen med andre hunder om hun ikke klarer å oppføre seg. (eller kanskje det er den andre hunden som er problemet?). Du som hundeeier har ansvaret for din hund, og du bør fortelle til eieren av den andre hunden at hun må ta sin i bånd, og ikke drive å snuse på henne når du 'legger henne i bakken'. -noe jeg ikke ser vitsen i. Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nå er jeg veldig frustrert over Ylva her. Hun ble tre år i desember, og etter siste løpetid (oktober) har hun begynt å knurre til absolutt _alle_ tisper, selv de hun kjenner godt. Hun kan jo ikke bjeffe, så hennes knurring betyr ikke det samme som andre hunders knurring, men det skjønner jo ikke de andre hundene, så det ender veldig ofte med en kjapp bryterunde, før Ylva, med sine lett flabbete 13kg nesten alltid vinner Jeg prøvde først å kjefte, så gikk jeg over til å ta tak i hodet hennes, og se inn i øynene hennes mens jeg sa "nei", en kommando hun kjenner veldig godt. Det hjalp ikke, så for noen uker siden begynte jeg å legge henne på rygg helt til hun slapper av og ser på meg i stedet for den andre hunden. No go. Jeg skjønner jo at dette bunner i kommunikasjonsproblemer siden hun ikke kan bjeffe, og de andre hundene tar hennes knurring for noe langt mer aggressivt enn det hun mener det sånn, men jeg kan jo ikke sitte ned og forklare det til alle andre hunder m/eiere i nabolaget, så jeg må jo plukke dette av henne... Noen tips? P.s, Ylva er en Basenji, og med dette lille unntaket er hun den snilleste hunden i verden. Hun har aldri bitt noen eller noe slikt. Jeg hadde/har noe av det samme problemet med min 3 år gamle flat-tispe. Tror det bunner noe i usikkerhet, samt at hun også bruker knurring mer aktivt i språket en en del andre hunder. Hun får nemlig "lov" til dette av den 8 år gamle tispen jeg har. Jeg valgte å belønne når hun IKKE knurrer. Tar du å straffer forsterker det bare usikkerheten hun føler overfor den andre hunden og du vil få et mye større problem. Jeg bruker avledning og godbit/stemmebelønning når hun ikke viser negativ adferd, og etterhvert kan hun hilse greit på mange andre hunder uten å vise denne usikkerheten fordi hun føler seg trygg. Litt vanskelig å forklare hva jeg gjør uten å vise det, men håper du forstår hva jeg mener? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ja, jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg har gjort det også noen ganger, med sitt-kommando, stå-kommando osv, men hun reagerer ikke før hunden er borte. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hva med å slippe den sammen med en annen hund den kjenner fra før, og som du føler deg trygg på, og la dem gå løse og ordne opp selv? De fleste friske hunder klarer å finne ut av det selv hvis de får nærme seg hverandre på sin måte. Når de går løse vil de føle seg tryggere, så det kan jo hjelpe hvis det er det at den ikke føler seg trygg som er problemet. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tisper som sloss er ofte en kamp på død og liv. Du har flaks som ikke har møtt den rette tispa, men jeg vet om et par som virkelig hadde banka livskiten ut av henne. Du burde også kanskje vurdere "straffemetoden" du bruker.... Oppsøk hundeskole eller adferdspesialist, ikke bare fordi bikkja er gæærn men kanskje fordi du trenger opplæring Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 dahle: Selfvølgelig er det mange som kunne ha banka den lille tispa der, send en mastiff på henne liksom. Hvilken kommentar er det? Har ikke akkurat så mye med spørsmålet hennes i gjøre .hehe. Jeg er sykt dårlig til å gi råd, via nettet. Jeg er den som må se det selv, og så komme med tips. En ting kan jo være å IKKE ha henne løs sammen med andre hunder, om hun ikke er sikre på de Hvorfor slippe henne når du vet det blir bråk liksom.. Og be andre ta bikkjene sine i bånd, eller ha kontroll på hundene så de ikke kommer bort til henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå