Shruggie Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, jeg skal ikke påstå at jeg er 100 % sikker, men jeg har aldri hørt fra noen "sikre" kilder at basenji er brukt til løvejakt. Og nei, jeg stoler ikke på Canis :Ø) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Det er ikke snakk om at det er 'løvehunder', men de har blitt brukt til jakt i afrika. Bland annet på løver Men det er jo Ridgebacken som er ekte løvehunder. Opprinnelig fungerte Basenjien som jakthund. De jaktet ofte i flokk, og ble trent opp til å jage byttet mot jegerne som hadde spent opp ett nett eller gravd en felle for byttedyret. Den jager ved hjelp av synet, men den gode luktesansen og hørselen spiller også en stor rolle i dette arbeidet. Titusenkroners spørsmålet: Hvilet dyr lever i Afrika? Endret 4. januar 2008 av Marialn Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link >.< Hva i..... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link >.< Hva i..... Ser lovende ut. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link >.< Hva i..... Hehe, den der så jeg for noen dager siden. Den ene valpen er halvt naken og halvt med hår, ser utrolig komisk ut. Blanding mellom naken kineser og andre raser blir vel aldri særlig bra. Sam, tidligere verdens styggeste hund var jo også blanding med naken kineser (jeg blir vel korrigert om jeg er helt på vidda nå..) Chinese crested er utrolig trivelige hunder. Min tante har 4 puffer og de er kjempekoslige. Den nakne kan jo omtrent ikke være utendørs om vinteren, så jeg synes litt synd på de. Min Geisha har jo pels, men fryser öfte når det er kaldt ute.. tenke seg hvordan en nakenhund fryser da Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg går bare å venter...og venter....og venter.... på å få hjem staffordshiren Mai/juni..Steike så lenge til! Nesten alt utstyret er på plass... *sukk* Får kjøpe en tøyhund og plassere i buret tenker jeg.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg husker når jeg først hadde bestemt hvilken rase jeg skulle ha, og begynte å kontakte kenneler. God damn, tiden gikk sakte Bare flaks at jeg fikk en omplassert valp, hvis ikke hadde jeg kanskje måttet vente opp til 9 mnd... Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Er jeg riktig heldig, ender jeg opp med avkommet til tvkjendisen Lotta! :o) Så har mye å glede meg til gitt. Men ja...ventetiden er rett og slett for jævlig. Men er til det beste for både meg og valpen. Får jeg forberedt meg skikkelig, og har mer muligheten til å ta ut fire ukers ferie for å venne den til å være litt alene i blandt. Endret 4. januar 2008 av TheScorp Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link >.< Hva i..... Hehe, den der så jeg for noen dager siden. Den ene valpen er halvt naken og halvt med hår, ser utrolig komisk ut. Blanding mellom naken kineser og andre raser blir vel aldri særlig bra. Sam, tidligere verdens styggeste hund var jo også blanding med naken kineser (jeg blir vel korrigert om jeg er helt på vidda nå..) Chinese crested er utrolig trivelige hunder. Min tante har 4 puffer og de er kjempekoslige. Den nakne kan jo omtrent ikke være utendørs om vinteren, så jeg synes litt synd på de. Min Geisha har jo pels, men fryser öfte når det er kaldt ute.. tenke seg hvordan en nakenhund fryser da vill ikke påstå at Chinese crested er en hund , bør ikkje overstige 5,5 kg står det om den rasen . vill da ikkje påstå at det er hund . en hund bør veie rundt 20 kg og oppover og ha litt størrelse Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 vill ikke påstå at Chinese crested er en hund , bør ikkje overstige 5,5 kg står det om den rasen . vill da ikkje påstå at det er hund . en hund bør veie rundt 20 kg og oppover og ha litt størrelse Nå kverrulerer du bare En chi på 1,2 kg er hund. Kanskje ikke like mye hund som en slik som en Newfoundlandshund, men alikevel Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Møtte en knøttliten chihuahua igår Dødssøt! Men jeg fikk ikke lov til å klappe den, mata den med skinke i et kvarter, men den ville fortsatt ikke la meg ta på den. Var ikke menneske-mammaen i nærheten gikk den helt amokk og var dritredd, var hun der ville hunden bare opp og bli bært. Noe hun selvfølgelig fikk lov til med en gang.. Stakkars liten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg ringte akkurat den lokale dyrlegen for å forhøre meg om å få klippet ned klørne (og nervene) til Ylva, og han ga meg et prisoverslag på 1300,- inkl. narkose, smertestillende (til etterpå regner jeg med) og antibiotika. Jeg syntes dette var vel mye, men det må jo gjøres, og det blir jo selvsagt umulig å gjøre det selv... Er det en rimelig pris, eller bør jeg shoppe litt rundt? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg betaler aldri mer enn mellom 2 og 300 kroner for kloklipp med narkose på min hund Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Ringerunde it is. Takk Edit: Max 400 på NVHs Smådyrklinikk med time førstkommende onsdag ;p 1300 my ass! Endret 4. januar 2008 av tofagerl Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er det ikke vanlig å la hunden bli vandt med klippingen når den er liten? Så slipper man alt stresset når den blir eldre. Naboen vår pleide alltid å klippe små fyrstikker eller pinner ved siden av den når den var valp, og så rose. Slik at den ble vandt til lyden. Men er det kanskje noen hunder som alltid vil være redd? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) vill ikke påstå at Chinese crested er en hund , bør ikkje overstige 5,5 kg står det om den rasen . vill da ikkje påstå at det er hund . en hund bør veie rundt 20 kg og oppover og ha litt størrelse Nå kverrulerer du bare En chi på 1,2 kg er hund. Kanskje ikke like mye hund som en slik som en Newfoundlandshund, men alikevel når er det ikke bare Newfoundlandshund jeg liker , liker også : basset hound , drever , leonberger , nova scotia, lapphund , elghund og ikke minst setter ++ basset hound og drever er jo ikke på nærheten i størrelse med en Newfoundlandshund , men fortsatt ikke like my hund . men IKKE Chinese crested og lignende hunder , men det er min mening Endret 4. januar 2008 av ogger Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 men Chinese crested og lignende hunder Se der ja!! Joda, det er noen som er så heldige at de får til å venne til hunden sin å klippe klør tidlig slik at man kan gjøre det selv. Men det finnes unntak. Noen raser (som min) er ekstremt redde for potene sine, og det var ikke sjangs at jeg skulle få lov til å klippe klør da hun var valp. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Til Mushi: Må hunden du skal ha nå alltid ha klær på seg? Er jo kaldt her. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Så omtenksom som broren min er kjøpte han en hund til meg i julegave! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor .....i kosebamseutgave.Snakk om å tilfredstille ønsket mitt om hund, til tross for at jeg ikke har tid/råd i situasjonen jeg er i nå. Får kose meg med bamsen til jeg kan gå til anskaffelse av en ordentlig hund Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Du kan jo være glad til . Jeg er sterkt imot kjøp av hund i julegave til andre, da jeg synes det er utrolig viktig at den som skal ha hunden er med å velger ut den valper som passer best. Er jo mange kriterier som skal spille inn. Jeg hadde sommer 07 et valpekull på 4 valper. De var vidt forskjellige individer. Av de 4 valpene var det bare 2 av dem jeg kunne tenkt meg å beholdt selv med tanke på "personlighet" . og så bør det jo passe bra for deg å ha hund også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå