Ni kon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Mer AB Her ble jeg forelsket i rasen første gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 smart du, ser det på signaturen din og Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 På dager som idag skulle eg ønske santoz ikke hadde baller. Tispene i nabolaget har løpetid og gutten her pines. Piping og for første gang i sitt liv at han ikke rørte maten (han spiste deg senere på dagen men men) Er 4 tisper på 60-70 meters avstand og det er tydelig når eg går ut med han. Jaja.... bare noen uker til nå. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Idag har jeg vært på K9madness, ble invitert bort etter jeg nevnte for henne at jeg kjenner en hun jobber med. Blir kinerservalp på meg ja Bare å finne en kennel nå og finne ut om jeg skal ha med eller uten pels. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 du er så jævlig hermegås! Naken rulez! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) De nakne er elsk EDIT: Dessuten ville jeg ha naken før deg, Øyvind. Endret 29. desember 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Vi har satt bort ei avlstispe på for, og var svært nøye med hvem vi sendte henne til. Det var mange som var interesserte, men ett par utmerket seg, så vi sendte henne til de i tro om at de ville gi henne et godt hjem. I dag fikk vi vite av noen naboer at hun sitter og sturer i en kjeller hele dagene, og får ikke møtt mennesker annet enn når de mater henne, og naboen hadde aldri sett de gå tur. Jeg blir så jævlig provosert, hvordan kan slike mennesker insistere på at de er hendte til å ha hund? Hva er vitsen med å ha hund om du låser den inne i en kjeller hele dagen, hun blir jo helt ødelagt! Vi hadde jo en misstanke om at alt ikke var som det skulle, men ikke at ting var så gale. Håper bare at det ikke er for seint. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 du er så jævlig hermegås! Naken rulez! Haha. Jeg kjente henne praktisk talt Kineser var faktisk en av de første rasene jeg vurderte, men det begynner å bli nesten tre år siden Rop ut om du veit om noen bra oppdrettere da. Herregud for noen nydelige vesner. Puffen er vakker, men har mye pelsstell, såklart den kan klippes helt ned, men føler det blir litt "feil". Den nakne er tøff, men litt rar og ta på, og jeg føler det ikke helt er en hund når jeg klapper den Dessuten kan den miste tennene sine når den drar på åra. Puffer er også lettere og få tak i. Men den nakne ser ut som en liten hest! Veit ikke jeg.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du vurderte CC med endte opp med Bullterrier? Jaja, det er jo folk som vurderer traktor og kjøper en ferrari i stedet Naken er uansett "da king". Skal se an utover våren, og hva damene mine syns Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har funnet en naken valp og en med hår ^^ Tror jeg finner en oppdretter først og tar det jeg får jeg. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Klarer du å oversette denne her til norsk eller engelsk så er du virkelig en hundeelsker: I O U 1 K9 Jeg skylder deg en kompis (k9= canine, hjørnetennene på en hund, spiller på hundevenn) Neinei, K9 = kåni = Connie = bikkja mi. Har funnet en naken valp og en med hår ^^ Tror jeg finner en oppdretter først og tar det jeg får jeg. Skal du ha enda en bikkje allerede? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skal du ha enda en bikkje allerede? Har omplassert Ares. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skal du ha enda en bikkje allerede? Har omplassert Ares. He? Enlighten me! Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Har omplassert Ares. Oida, når skjedde dette? Det har du da ikke sagt noe om? Lykke til videre med hund da. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 He? Enlighten me! Trodde du hadde fått med deg det. Han trivdes ikke her pga kattene. Prøvde og prøvde for å få han til å akseptere dem, men det gikk ikke. Det var en veldig stresset situasjon her og har var helt vill når han var løs hjemme, hos andre gikk det tåelig greit. Pga det at han ikke slappet av hjemme, fungerte han ikke løs, var vanskelig å trene og mot slutten ble han mer og mer dårlig i magen pga stress. Skulle ha omplassert han før, men jeg ville ikke gi opp. Han har flyttet til Haugesund til at kjempeflott par og jeg så hvor mye han forandret seg på noen timer sammen med dem. Fikk trent ganske bra lydighet på han, og han var jo utrolig snill, så håper jo på at jeg ikke er helt udugelig som hundeeier. De var helt overrasket over hvor lydig han var De hadde hatt en voksen hann bull terrier uten noen form for oppdragelse boende hos dem i over en mnd og var strålende fornøyde Jeg veit jeg har gjort et riktig valg, tok meg litt vann over hode med han, så nå kjøper jeg meg en valp som krever mindre enn jeg kan gi, og former den selv etter mine behov. En hann Bull Terrier er i utgangspunktet en stor utfordring, noe som hadde gått bra, hvis ikke det hadde vært for hatet han hadde mot kattene mine. Og når alt kom til alt var jeg mer gald i kattene, derfor gikk bikkja. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Er det helt smart og allerede begynne å tenke på ny hund da? Er ikke sikkert at livssituasjonen din passer helt til hund nå. Er jo utrolig kjipt om du må gi fra deg enda en valp. Selv om dette er en annen rase er jo alle hunder krevende. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det er ingenting i situasjonen min som tilsier at en valp ikke vil gå bra. Valgte feil rase og det gikk skikkelig sjeis. Mental og fysisk trening var bare gøy, ikke et problem og synes det er spennende å ta med valpen rundt til nye situasjoner og prøve å løse dem sammen. Selvfølgelig, det er drit kjedelig med to valpertider på rappen med tanke på bitetrening og reinslighet, men det får jeg bare tåle, alt det andre er bare gøy. Denne gangen skal jeg være sikker på at jeg har en oppdretter i ryggen som kan støtte meg og gi meg gode råd, ikke bare gjøre villede meg og mase om utstilling. Jeg gjorde mye feil med Ares, noe jeg er klar over og jeg skal gjøre alt for at det ikke kommer til å skje nå. Men jeg gjorde mye rett også, for han var egentlig en strålende hund. Har fått mail fra de som hentet han, og de forteller han er en helt annen hund inne, enn den de så her. Det er kjempebra! Her er ett bilde av han i sitt nye hjem: Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Fint å høre at alt gikk fint til slutt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Skal si det slik: Hadde jeg vært oppdretter og noen skulle kjøpe hund av meg og det kom frem at de akkurat hadde omplassert en valp fordi han var feil rase, hadde jeg nok bedt de pent om å dra til helvete Syns ikke du skal sikte deg inn på en ny hund jeg, men heller forholde deg til kattene dine. Noen bare egner seg ikke som hundeeiere, selv om de gjerne vil..... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) oivind_dahle: Hva om hun ikke bare hadde valgt feil rase, men feil oppdretter og EDIT: Forsåvidt, om du skal se slik på det og ikke på personen og hvordan de er fremfor rene fakta er jeg glad du ikke er oppdretter. EDIT2: Hva om en person har kjøpt valp av en kjøkkenoppdretter fordi de ikke visste bedre, skal man da nekte dem å kjøpe fra en seriøs oppdretter senere fordi de har gjort en tabbe før? Endret 30. desember 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå