KjellV Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Mor og far har skaffet seg en Border Collie på 1,5 år. Hun ligger stort sett ute i gangen siden hun ikke er vant til å være inne, men vi tar henne med inn med jevne mellomrom for å få henne til å bli vant til innemiljøet. Går fint hvis man ser bort fra: 1. Ser hun speilbildet sitt (speil, fjernsynet eller kjøleskapsdøra) knurrer hun og går i angrepsposisjon. 2. Hvis TVen er på går hun ut på plassen sin og legger seg med en gang hun oppdager TVen. Hvordan vender vi henne av med dette? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Du tar kontakt med en hundeskolde og får hjelp. Mange måter å gjøre dette på, men du må finne en du er fortrolig med. Eks er avledning noe som her klinger i ørene mine. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Kampelefanten min Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Et nydelig stykke hund og et kamera av kvalitet. Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Flott bilde, Dahle. Så for noen sider tilbake at du har tenkt å skaffe deg en hund nr.2. Blir det også en AB? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Vet ikke om hund nr 2. Jeg liker kontraster, så hund nr 2 blir selvfølgelig rake motsetningen til Kåre. Muligens en CC. Må se dette an. Det som taler for hund nr 2: Da er de liksom 2 og vil ha selskap i hverandre når jeg er borte Det som taler mot hund nr 2: Kåre er enebarn og bortskjemt og trives med det Vet ikke om jeg orker valpehelvete med kurs, kurs, kurs, trening, trening, trening, trening Vi får se. Jeg grubler over dette, og skal se det an Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Vet ikke om hund nr 2. Jeg liker kontraster, så hund nr 2 blir selvfølgelig rake motsetningen til Kåre. Muligens en CC. Må se dette an. Det som taler for hund nr 2: Da er de liksom 2 og vil ha selskap i hverandre når jeg er borte Det som taler mot hund nr 2: Kåre er enebarn og bortskjemt og trives med det Vet ikke om jeg orker valpehelvete med kurs, kurs, kurs, trening, trening, trening, trening Vi får se. Jeg grubler over dette, og skal se det an CC som i Chow-Chow? Cane Corso? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Chinese Crested? O_O EDIT: Og etter litt tenking så virket det som den logiske CC-en. For herregud, de er jo den rake motsetningen til ABene oO Endret 22. desember 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Chinese Crested? O_OEDIT: Og etter litt tenking så virket det som den logiske CC-en. For herregud, de er jo den rake motsetningen til ABene oO Stemmer Kule hunder, og den rake motsetningen Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Ekstremt kule hunder. Skal du ha en naken eller en powder puff i så fall? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 naken tipper det blir en herfra da: www.k9madness.com Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Ah, linn sine, ja. Hun driver jo med Presa Canario i tillegg, så da får du jo en som er vant med store hunder og Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Vi passet en chihuahua her om dagen. Utrolig hvor mye mindre den var enn Geisha. Jeg trodde Geisha var liten jeg... Geisha er på massiv slankekur for tiden. Etter ett dyrlegebesøk fikk jeg dyrlegen til å bekrefte at Geisha var overvektig mens samboeren min hørte på slik at han forstod at vi måtte slanke henne . Da sluttet han heldigvis å gi henne middagsrester og andre menneske-godbiter, og 1 mnd har hun gått ned 800 gram. Det er veldig mye for en liten hund. Hun veier nå 4,9 kg, og det er "bare" 400 gram igjen til matchvekt (der jeg synes hun skal være) Selv om det høres lite ut er det en ganske stor del av kroppsvekten hennes , men hun har bare godt av å miste vekten. Ingen hunder har godt av å være overvektige. Endret 23. desember 2007 av Light Alba Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Bra du gjør noe med det, og fikk samboeren til å innse at det trengtes også! Mange som ikke klarer å ta ansvar når hundene er blitt litt for tunge. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Geisha ønsker alle hundemennesker og hunder en GOD JUL! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Aww, så søt lue Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Bra du gjør noe med det, og fikk samboeren til å innse at det trengtes også! Mange som ikke klarer å ta ansvar når hundene er blitt litt for tunge. Best er det at eierne klarer å se at hundene sine er for tjukke, men ikke ser at de selv er bælfeite. Fy fa..n så mange feite hundeeiere det er der ute. Bare elsker å se eiere som veier 20-30 kg for mye. Huff huff huff... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Den var ikke så populær hos Geisha! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Hadde kjøpt en julegenser til ares på ebay i slutten av november. Prøvde den på da og den var altfor stor. Igår var det såvidt jeg fikk den på Bikkja vokser litt fortere enn jeg tror. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 God jul til alle i Hundetråden fra Connie også! Den var ikke så populær hos Geisha! Haha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå