Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Mor og far har skaffet seg en Border Collie på 1,5 år. Hun ligger stort sett ute i gangen siden hun ikke er vant til å være inne, men vi tar henne med inn med jevne mellomrom for å få henne til å bli vant til innemiljøet. Går fint hvis man ser bort fra:

1. Ser hun speilbildet sitt (speil, fjernsynet eller kjøleskapsdøra) knurrer hun og går i angrepsposisjon.

2. Hvis TVen er på går hun ut på plassen sin og legger seg med en gang hun oppdager TVen.

Hvordan vender vi henne av med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om hund nr 2.

Jeg liker kontraster, så hund nr 2 blir selvfølgelig rake motsetningen til Kåre. Muligens en CC.

Må se dette an.

Det som taler for hund nr 2:

Da er de liksom 2 og vil ha selskap i hverandre når jeg er borte

Det som taler mot hund nr 2:

Kåre er enebarn og bortskjemt og trives med det

Vet ikke om jeg orker valpehelvete med kurs, kurs, kurs, trening, trening, trening, trening

Vi får se. Jeg grubler over dette, og skal se det an :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om hund nr 2.

Jeg liker kontraster, så hund nr 2 blir selvfølgelig rake motsetningen til Kåre. Muligens en CC.

Må se dette an.

Det som taler for hund nr 2:

Da er de liksom 2 og vil ha selskap i hverandre når jeg er borte

Det som taler mot hund nr 2:

Kåre er enebarn og bortskjemt og trives med det

Vet ikke om jeg orker valpehelvete med kurs, kurs, kurs, trening, trening, trening, trening

Vi får se. Jeg grubler over dette, og skal se det an :)

CC som i Chow-Chow? Cane Corso?

Lenke til kommentar

geishaogmie2.jpg

Vi passet en chihuahua her om dagen. Utrolig hvor mye mindre den var enn Geisha. Jeg trodde Geisha var liten jeg...

Geisha er på massiv slankekur for tiden. Etter ett dyrlegebesøk fikk jeg dyrlegen til å bekrefte at Geisha var overvektig mens samboeren min hørte på slik at han forstod at vi måtte slanke henne . Da sluttet han heldigvis å gi henne middagsrester og andre menneske-godbiter, og 1 mnd har hun gått ned 800 gram. Det er veldig mye for en liten hund. Hun veier nå 4,9 kg, og det er "bare" 400 gram igjen til matchvekt (der jeg synes hun skal være) Selv om det høres lite ut er det en ganske stor del av kroppsvekten hennes , men hun har bare godt av å miste vekten. Ingen hunder har godt av å være overvektige.

Endret av Light Alba
Lenke til kommentar
Bra du gjør noe med det, og fikk samboeren til å innse at det trengtes også! :) Mange som ikke klarer å ta ansvar når hundene er blitt litt for tunge.

Best er det at eierne klarer å se at hundene sine er for tjukke, men ikke ser at de selv er bælfeite. Fy fa..n så mange feite hundeeiere det er der ute. Bare elsker å se eiere som veier 20-30 kg for mye. Huff huff huff...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...