mushi Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Skal til dyrlegen i mårra tidlig kl 9 for å ta av gipsen til ares og ta mer røntgenbilder. Da blir han nok glad Idag skal vi til svigermor en tur. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Hvordan er oppførselen hans nå? Enda rampete eller har han roa seg? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg tror jeg har skjønt bikkja mi Han er rolig hvis det skjer mye og gal og rampete når han kjeder seg (går løs i stua hjemme f.ex) Idag har han vært på en bar med 10 bikere som drakk, spilte biljard og hørte på musikk. Da var han snill som et lam, ville ligge i sofaen og kose (!) og hilste på alle. Var rett og slett en engel selv om han ikke kjente andre enn meg og samboer der. Nå har vi fått pussa opp stua, så han kan faktisk gå løs her og da blir det mye trening på å være løs. Det hjelper på at han er større også. Han er 5 mnd og gleder meg virkelig til han blir voksen (ca to år gammel), han kommer til å bli en fantastisk hund bare han får lært seg at det er lov å være rolig når det ikke skjer noe. Foreløbig drasser jeg bilburet ut og inn dit vi tar han med, så når han ikke klarer å oppføre seg er det inn dit, og ut igjen når han er rolig igjen. (må forresten være nede hos dyrlegen kl 8. Huff Ares er så gretten om mårran) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 SnowDOG_: Har du noen erfaring med SBT og hvordan opplever du forskjellen i temperament mellom SBT og AST? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 MEn det høres jo kjempeflott ut, Mushi Lykke til videre Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 SnowDOG_: Har du noen erfaring med SBT og hvordan opplever du forskjellen i temperament mellom SBT og AST?Har litt erfaring vil eg si. Eg har truffet og hilst på en del staffer men og eg vil etter min mening si at er ganske like borsett fra at staffen gjennomsnittlig har mindre driv og er litt mer laid back i forholdt til AST. Nå sammenligner eg ikke staffene til min egen ast siden han har godt over gjennomstnittet med driv og motor men ellers ganske like. Svært menneskeglade hunder som er veldig kontaktsøkende og vennlige hunder. Har veldig flott og stabilt gemytt! Som med ast's og andre bull&terrier raser er det ikke bare positive sider med rasen og det bør man være klar over før man skaffer seg en. De har letter for å bli hundeagressive og selvom man sosialiserer godt er det forsatt noe man må ha i bakhodet når man slipper hunden med andre for lek og moro. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg har faktisk sett deg og bikkja live kom jeg på nå. Så dere inne på ett senter i Oslo 28. August , dere sto og hilste på en annen fyr med hund Om bikkja di er fin på bilder er den enda finere IRL Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Fint bilde Lucifer Julekortet i år? Skal tilbake til dyrlegen i morgen for kontrolltime.. og Mona sine analkjertler har faen meg begynt å guffe igjen Usj. Jeg tror jeg kommer til å velge å operere dem vekk på nyåret! Stakkars hund.. og stakkars oss som må leve i stanken. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 10. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2007 Det er nok ikke det orginale julekortet i år nei. Men kan jo ikke legge ut det på nett så folk får se det før de får det o posten;) Usj, Lykke til med Mona da... Det er absolutt best å operere dem vekk når hu har så mye problemer ja. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) LuciferLynx: Hver gang jeg ser birdie angrer jeg på at jeg ikke kjøpte meg aussie Sto mellom den og bullen mot slutten. Håper du får orden på mona, julie. Er ikke noe bra å ha det sånn.. ------------ Idag skal jeg, lillesøs og ares til oslo og besøke tante. Det kan bli spennende.. Endret 10. desember 2007 av mushi Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Noen tips til hvordan jeg kan få henne til å slutte med å dra i båndet når vi treffer på andre hunder? http://www.janfennellthedoglistener.com/ Du må la være å prøve å trene den i spesifikke tilfeller, og stedet få hunden til å forstå at du er lederen. I tillegg må du vite hva du egentlig forteller hunden med oppførselen din, det er ikke sikkert det er det samme som du tror du forteller. Endret 11. desember 2007 av Naranek Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 Takk for en hjelpsom link. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 Min beste venn, min øyesten, mitt aller kjæreste: Kåre Hansen. Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Hei Eg har endelig fått kjøpt meg hund:) en søt liten aussie:D Håpa bare eg klare å ha en sann hund Men e det normalt for valper å ikkje ete første dagane når dei får ny familie? han har ikkje åte noke sida eg henta han... einaste en liten neve med tørrfor og en godbit av og til. Utruligt nok så gjekk han og katta sammen frå første stund ikkje noke fresing eller bjeffing katten e litt skeptisk men ikkje store problema Alle tips for å oppdra en valp e velkomne Endret 13. desember 2007 av bjornpv Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Hum. Spiser den ikke fra matskåla i det hele tatt? Hva med når du mater den fra hånda? Eventuelt så kan du strø litt rundt på gulvet, og slippe litt opp i skåla. Eller tilsette litt flytende stash til skåla, så det blir mykere å spise. Dette klarer du flott! Jeg får ikke staffen min før om ~1/2 år omtrent. Men det jeg gjør i forkant er å lese, og sluke informasjon om valpetiden, oppvekst, kostnader, vetrinærer, sosialisering osv osv osv. Mange flotte bøker du kan lese! I tillegg har du jo http://www.canis.no som har masse informasjon + ett rimelig aktivt forum. Se om du finner en klubb i nærheten som diller med aussier, og få både degselv og valpen sosialisert Endret 13. desember 2007 av TheScorp Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) han ete litt.. men ikkje på langt nær så masse så han bør. e dårligt med andre aussier her rundt om så må helle blir en vanlig hundeklubb. viss det finst her.... bur på en litt mindre(øde) plass for å sei det sann.. han e kjempe sosial så det går bra må sjå om eg finner et valpekurs. trur eg har godt av det. har lest en del om rasen så har ikkje blitt sjokka enda. håper det forsette sann. bøker står høgt på ønske lista til jul no. bilder kjem:) Endret 13. desember 2007 av bjornpv Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 Utrolig fin hund Det er nok sikkert ikke uvanlig at det tar et par dager før den slapper helt av i sitt nye hjem. Bare gi den tid til å bli kjent med omgivelsene og slappe av. Kjører du samme for som oppdretteren gjorde? Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 takk ja fikk med 2 kilo av foret som eg bruka... men ikkje så veldig med matlyst... men han e no i hundre og ti så går vel seg til Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2007 Spiser han andre ting da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå