Jefe Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Slenger ut ett par bilder til av bikkja mi. Lenke til kommentar
Elsheba Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Lite spørsmål til dere hundeeiere: Jeg er opprinnelig allergisk mot dyr (ihvertfall kanin og katt) men når jeg er på besøk hos et vennepar av meg, som har en langhåret og korthåret chihuahua, virket det ikke ut som at jeg reagerer på dem. Får verken utslett eller kløe i øyene. Kan det godt hende at chihuahua er allergivennlige? Hei! Du trenger ikke være allergisk mot hund selv om du ikke tåler katt og kanin! De mest allergivennlige rasene finner du blandt de seks bichon-rasene, altså frise, havanais, malteser, bolognese, coton de tulear og løwchen. Pudler er også allergivennlige. Dette har med pelstypen å gjøre, disse rasene har en pels som ikke består av en tydelig underull og overpels, pelsen har heller ikke så mye pelsfett. Disse rasene lukter heller ikke. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 *snip* Blå øyner, det er så utrolig pent. Er det rase eller blanding? Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 *snip* Blå øyner, det er så utrolig pent. Er det rase eller blanding? Hun har faktisk et blått og et brunt øye. Det er en blandingsrase ja. Gleder meg spesielt til påska, da blir det skigåing på fjellet Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hunden min har i de siste månedene blitt litt "tøffere". Dette pga. økt sosialisering med andre hunder, som i og for seg er positivt. Men når jeg går på tur og vi treffer på andre hunder, skal hun absolutt (forståelig nok) dra seg bort til den passerende hunden. Som regel får jeg bare stygge blikk fra eierene, så jeg lar henne ikke alltid hilse på. En gang fikk jeg "kjeft" da jeg lot henne hilse på en golden retriver som var like positiv som min hund, da jeg lot hunden min komme bort til den andre. Cita er ikke agressiv på noen måte, heller engasjert og vil absolutt bort. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg treffer folk, for tydeligvis har hundefolket der jeg bor blandede meninger om schæferen.. Noen tips til hvordan jeg kan få henne til å slutte med å dra i båndet når vi treffer på andre hunder? Lenke til kommentar
granny Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hunden min har i de siste månedene blitt litt "tøffere". Dette pga. økt sosialisering med andre hunder, som i og for seg er positivt. Men når jeg går på tur og vi treffer på andre hunder, skal hun absolutt (forståelig nok) dra seg bort til den passerende hunden. Som regel får jeg bare stygge blikk fra eierene, så jeg lar henne ikke alltid hilse på. En gang fikk jeg "kjeft" da jeg lot henne hilse på en golden retriver som var like positiv som min hund, da jeg lot hunden min komme bort til den andre. Cita er ikke agressiv på noen måte, heller engasjert og vil absolutt bort. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg treffer folk, for tydeligvis har hundefolket der jeg bor blandede meninger om schæferen.. Noen tips til hvordan jeg kan få henne til å slutte med å dra i båndet når vi treffer på andre hunder? Veldig flott at du har fått sosialisert så bra! Nå er tiden kommet til at det er du som bestemmer når hun skal få hilse eller ikke.. Pass på at du når du ser at det kommer en annen hund har kontakt med hunden din. Har du gått kurs har du sikkert lært hvordan du gjør det. Bruk noe ekstra godt slik som pølsebiter eller annet hun er glad i og sørg for at hun er opptatt av det og deg når du møter den andre hunden. Gi masse ros og godbiter når hun heller vil se på deg og ikke drar mot den andre hunden. Kan være lurt å ta dette som trening sammen med noen du kjenner. Vi kaller det passeringstrening på de kursene jeg holder. Etter hvert lærer hunden at den ikke får gå bort til den andre men får ros og godbit av deg. Da er tiden kommet til å si "værsågod hils" når du møter noen den KAN hilse på.. Kan forøvrig også brukes med fordel når det gjelder hunder som er glad i mennesker og gjern vil hilse på alle de møter. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Oki, takk for råd. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 dachsen med "bandasje" på Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hva er det hun har gjort? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) hun fikk livmorsbetennelse forige søndag og måtte fjerne den. freaka ut helt da jeg var alene med henne og ikke hadde noe muligheter for å få henne til dyrlegen. jeg trodde hun hadde forstopplese da hun ikke fikk gjort nr. 2, men så så jeg blod og da var det noe værre. hun ble opertet på dagen og vi fikk henne tilbake dagen etter på mandag og hun skal ta stingene nå på fredag heldigvis hadde vi forsikring, da det kosta 13 000kr. Endret 5. desember 2007 av Gunfreak Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Noen av dere som har endel erfaringer med staffordshire bull terrier? Ser ut som jeg ender opp med å kjøpe en slik utpå nyåret Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg har en bull terrier. Nesten det samme bare større og gjør mer ut av seg. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 6,5 måneder gammel og 45 kilo Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Noen av dere som har endel erfaringer med staffordshire bull terrier? Ser ut som jeg ender opp med å kjøpe en slik utpå nyåret Har den større slektningen amserikan staffordshire terrier. Veldig glad i disse bull&terrier rasene. Har du funnet ut fra hvilke kennel du skal få fra? Edit: TyrantOfWinter: Steike kor tung ved bare 6.5mnd da. Kommer vel til å ende opp på 55kg eller hur? Veldig fin vofs! Endret 7. desember 2007 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Mr. Doggy universe hehe Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Noen av dere som har endel erfaringer med staffordshire bull terrier? Ser ut som jeg ender opp med å kjøpe en slik utpå nyåret Har den større slektningen amserikan staffordshire terrier. Veldig glad i disse bull&terrier rasene. Har du funnet ut fra hvilke kennel du skal få fra? Nei har ikke helt funnet det ut. Men det er mye som tyder på at jeg må vende nesen mot Sverige. Har funnet en privatoppdretter som chipper, og registrerer valpene i SKK, og håndterer papirene og blodprøvene mot NKK, som høres veldig seriøs ut. Har noen venner som har kjøpt av henne, og lovpriser det hele. Moren og faren er testet for l2-hga, og det er ingen tegn på de vanligste sykdommene lengre bak i linjen heller. Fikk også tak i ett par som hadde kjøpt av henne for noen år siden, og var på tur for å hente sin andre nå I Norge er det jo nesten umulig å få tak i ser det ut som. De jeg har ringt har jo venteliste til godt uti 2009 Hadde forøvrig en liten en på besøk i går, og det var da jeg virkelig bestemte meg for at det ble denne rasen. Nokså stor forskjell på denne, og de tre andre rasene jeg så på dog (Labrador, golden, schæfer) Endret 7. desember 2007 av TheScorp Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 SBT er et godt valg. Men vær klar over at disse ikke bjeffer som andre hunder. Høres mer ut som barneskrik Vurderer en hund nr 2 om dagen. Kanskje jeg kjøper en til. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hehe. Vi fikk knaptnok Zorro til å bjeffe i det hele tatt. Det måtte ganske heftig lek til for at den skulle bli så engasjert at den bjeffet Den lager utrolig mange andre morsomme lyder dog! grynter, snøfter, snorker. Og selv om jeg måtte vaske gulvet etter besøket.....er jeg fortsatt forelsket. Litt løs mage etter ormekur gitt... Endret 7. desember 2007 av TheScorp Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Noen av dere som har endel erfaringer med staffordshire bull terrier? Ser ut som jeg ender opp med å kjøpe en slik utpå nyåret Har den større slektningen amserikan staffordshire terrier. Veldig glad i disse bull&terrier rasene. Har du funnet ut fra hvilke kennel du skal få fra? Edit: TyrantOfWinter: Steike kor tung ved bare 6.5mnd da. Kommer vel til å ende opp på 55kg eller hur? Veldig fin vofs! Takk De fleste voksne Boerboeler ligger mellom 60 og 75 kilo, så han ender nok en plass mellom det. Dahle: Meget fin hund du har Hadde aldri sett AB på ordentlig før jeg var i Danmark for noen helger siden. Da så jeg faktisk 2 på bare ei helg Ei fin tispe og en søt liten valp. Importerte du din, eller kjøpte du her til lands? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå