I.A.G. Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) masse mer bilder av Bridie. er enda fler i bloggen vår. http://www.bridie.wordpress.com Liker spesielt løpebildene! Har du noen tips til å få dem så skarpe? Edit: Naww Shila (den ene hunden min) og Silver (katten min) ligger i sofaen og vasker hverandre. Silver har den ene poten rundt hodet til Shila^^. Synd jeg ikke fikk tatt bilde. Hadde de sett meg med linsa hadde de nok stoppet opp uansett. Søtt Endret 28. november 2007 av I.A.G. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 2nye bilder av vofsen. Digger å dilte etter ungene og være med på det de gjør. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Herregud så søte bilder Kosevoffen. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 2nye bilder av vofsen. Digger å dilte etter ungene og være med på det de gjør. Hehe, det første var spesielt morsomt. ^^ Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Utrolig vakker hund, Lucifer! Og du er flink til å ta bilder takk for det! ja, hu er flott. masse mer bilder av Bridie. er enda fler i bloggen vår. http://www.bridie.wordpress.com Liker spesielt løpebildene! Har du noen tips til å få dem så skarpe? Ta mange mange mange og håpe å få noen bra ellers bruke "hurtig" funksjonen på kamera. Og sikte godt... hehe. Men hovedsaklig,- jo fler bilder du tar, desto større sjans er det for å få noen VIRKELIG bra! Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ta mange mange mange og håpe å få noen bra ellers bruke "hurtig" funksjonen på kamera. Og sikte godt... hehe. Men hovedsaklig,- jo fler bilder du tar, desto større sjans er det for å få noen VIRKELIG bra! Godt å høre at du ikke får bare skarpe bilder du heller. Var ute og tok noen bilder av Connie i skogen på hytta forleden, de hadde en tendens til å bare bli en brun skygge som farer forbi kameraet. Mulig det hadde blitt bedre om det var litt lysere. Men noen av dem ble litt bra, tenker jeg slenger dem ut her etterhvert. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Geniale bilder av en genial vofs, SnowDog! Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei! Jeg har ikke vært så aktiv i denne tråden før, så jeg vet ikke hva som har blitt snakket om her. Men jeg ser ingen link til at det har vært diskutert før, og har søkt gjennom tråden, så jeg drister meg til å spørre! Når jeg blir "stor" og får eget hus så har jeg alltid hatt lyst til å ha min egen hundegård med mange hunder. Det blir vel mest sannynlig huskyer og trekkhunder, for så å drive med dette. Det er så mange som har store hundeflokker og som lever og ånder for dette, men jeg tar meg selv i å lure på hvordan i alle dager de har råd til det?! Noen som har seriøse forslag eller erfaringer å utveksle? Hvis man har mange trekkhunder, så må man trene dem, og når man trener dem vil man kanskje gjerne konkurrere med dem, og når man velger å konkurrere med dem så må man trene dem enda mer og vie seg enda mer til det. Blir det da tid til jobb ved siden av? Hvis ja, hvor mye, eventuelt lite, jobbing er det snakk om da? Og hvis nei, hvordan i alle dager får man penger til alt? Bør man ha mye egenkapital før man begynner på et slikt prosjekt? Man kan jo selvfølgelig drive avl av hundene sine og tjene penger på salg, men tviler på at det dekker alle utgifter.. Og jeg snakker ikke om at man skal kjøre på med 20 hunder fra start av. Man må gjerne ta en hund av gangen og gradvis vokse seg større, men hva når du har gått fra tre hunder til å ha en flokk? Da blir det endel penger.. Jeg skal slutte å surre mer rundt temaet. Det er sent, eventuelt tidlig og jeg klarer ikke tenke helt klart her jeg sitter Men jeg tror i alle fall jeg kanskje fikk frem litt av grublinga mi. Noen som har tanker til meg? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Bli bonde, da har du fri hele vinteren Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Godt mulig at mange blir sponset. Ellers så vet jeg svært lite om dette emnet, så jeg har ikke noe videre info å komme med, men jeg vil tro at det er en livsstil for mange, ja. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det snør et snør.. Tok noen bilder.. Vart utrolig dårlig. Det var dårlig vær. Tatt med mobilkamera. Det jeg hadde tilgjengelig da, dessverre! Bada tlf i 25cm med nysnø. Men hiver da inn noen bilder av snuppa mushi: Å ha fri da du er bonde, er noe du ikke har! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg og vil ha snø. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 SpecialK: Det går an å ha vanlig jobb, og leve og ånde for hundesport på fritiden.. men da blir jo fritiden din hund, og ikke så mye annet. Har en venninne som er sånn, og hun lever jo for hundene og hundesportene hun driver med. Det er DET som er hennes liv, og hun stortrives Hver helg for henne er kurs, konkurranser eller trening. Hun trener mye med hundene på egenhånd også. Hun holder kurs ved siden av da, så hun har jo en liten ekstra inntekt der Avl bør du ikke satse på som en inntektskilde. Du har faktisk ikke så mye å tjene på avl, med mindre du driver ganske useriøst og avler i hytt og pine og selger valper til hvem som helst uten å chipe, vaksinere, trene dem, gi dem bra mat osv. Dette er ting som koster mye! Selvfølgelig, de fleste oppdrettere får et overskudd når de er "ferdige" med kullet, men tenk.. plutselig går det galt og du har bare to valper. Kanskje du til og med går i minus pga. kullet. Slik jeg ser det, så avler ikke seriøse oppdrettere for pengene, men for rasen. Og da gjør det dem ikke så mye om de ikke tjener masse penger på det, det holder for dem med friske og gode hunder Jeg har ingen erfaring overhodet med trekkhunder og en slik livsstil, men har du mulighet til å ta kontakt med noen som driver med dette ikke så alt for langt unna deg, så tror jeg det kan være smart. Da kan du jo lære litt om trening, se hvordan de gjør ting, spørre spørsmål om det du lurer på. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ylva er vell blitt 5 mnd nå, og hun er ikke akkurat verdens beste til å komme når man roper på henne. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ikke rop når du veit at hun ikke kommer til å komme. Da vanner du bare ut innkallingen. Finn en belønning hun omtrent vil dø for! Enten det er en dritkul leke, pannekaker, eller pølse.. Tenk kreativt. Bruk langline i begynnelsen, det er litt tuklete når du ikke er vant med det (for hunden også), men det er en tilvenningssak. Så må du gjøre deg selv interessant for å få henne til å komme. Ikke stå og vift med pølsa, det er ikke fordi du VISER henne en pølse at hun skal komme. Hun skal komme fordi i hennes hode skal innkallingskommandoen være en beskjed om at "nå skjer det noe kult hos pappa (?), jeg må dit". Og det som skjer/belønningen hun får, skal være såpass at hun vil høre etterhvert i de fleste situasjoner. Eller du kan gjøre som ei jeg veit om, rop på hunden og når den ikke kommer fort nok bare røsker du den inn i langlina. Selv om den er på vei mot deg, bare snurr den inn enda fortere Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ikke rop når du veit at hun ikke kommer til å komme. Da vanner du bare ut innkallingen. Finn en belønning hun omtrent vil dø for! Enten det er en dritkul leke, pannekaker, eller pølse.. Tenk kreativt. Bruk langline i begynnelsen, det er litt tuklete når du ikke er vant med det (for hunden også), men det er en tilvenningssak. Så må du gjøre deg selv interessant for å få henne til å komme. Ikke stå og vift med pølsa, det er ikke fordi du VISER henne en pølse at hun skal komme. Hun skal komme fordi i hennes hode skal innkallingskommandoen være en beskjed om at "nå skjer det noe kult hos pappa (?), jeg må dit". Og det som skjer/belønningen hun får, skal være såpass at hun vil høre etterhvert i de fleste situasjoner. Eller du kan gjøre som ei jeg veit om, rop på hunden og når den ikke kommer fort nok bare røsker du den inn i langlina. Selv om den er på vei mot deg, bare snurr den inn enda fortere Okei, tusen takk. jeg for ta å prøve det. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Takk for svar til alle som har svart meg, og spesielt du Juliess. Jeg er fullt klar over at om jeg tar et slikt valg, så tar det fullstendig over livet og fritiden min, så det er ikke et problem! Jeg var bare bekymret for at det kunne ta så mye tid at man ikke fikk tid til å ha jobb, men alt går jo egentlig om man går inn for det! Jeg har også tenkt rundt det samme som venninnen din driver med. Det hadde jo vært en fin biinntekt om man er skikka til å drive med kurs i tillegg, eller hjelpe eiere med vanskeligstilte hunder, og dette går jo det an å skaffe seg "utdanning" på før man anskaffer hund selv. Angående det med avl så kunne jeg aldri ha tenkt meg å drevet dette i hytt og gæver, sånn at det er sagt! Jeg har bare ikke mye peiling på avl, men vet at renrasede valper koster en del, så jeg tenkte kanskje at det var en liten inntekt i dette, men jeg ombestemte meg når du sa det du da! Og det tipset om å kontakte noen i nærheten som driver med det, det er jeg i gang med allerede, for å lære meg ting. Og da kan jeg selvfølgelig spør dem om hvordan de får hjulene til å gå rundt! Takk igjen Juliess for fint svar. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Tror vel at det er vanlig for mange ektepar/samboere at de gjør det på den måten at den ene jobber, mens den andre er hjemmeværende og passer huset og bikkjene på heltid. Men det er sikkert fint mulig å få det til uten at man er to også. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Tror vel at det er vanlig for mange ektepar/samboere at de gjør det på den måten at den ene jobber, mens den andre er hjemmeværende og passer huset og bikkjene på heltid. Men det er sikkert fint mulig å få det til uten at man er to også. Vi kommer nok til å være to:) Problemet vårt blir at begge brenner like mye for dette. Men det ser ut som kanskje jeg blir den jobbende handleren og at kjæresten min blir kjøreren. Hihi, så mange drømmer og så liten tid! Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Skogens fremtidige konge! Bruker egentlig ikke strupehalsbånd, men har et liggende som jeg synes han kler så godt Bruker vanligvis et vanlig brunt lærhalsbånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå