Gunfreak Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 tykke dachsen i sin vanlige sovestilling Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Hehe LuciferLynx. Du = BuffyZ? hehe ja, og du er? Lenke til kommentar
robB Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg er Robinm. Bilde for ikke å komme for offtopic. Endret 18. november 2007 av robB Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Fint bilde, robB! Og jeg tror den dachsen din kunne trengt litt trim, Gunfreak! Hvor gammel er den? Nå har vi forresten funnet ut at Connie har fått livmorbetennelse. Hun har vært litt pipete av seg i det siste, så vi dro til dyrlegen. Nå går hun på penicillin og bli forhåpentlig bra snart. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 RobB: Ok Hei du! flott bikkje I.A.G: Hvorfor steriliserte dere ikke hunden med engang? sjansen er jo stor for at hunden får igjen betennelse ved neste løpetid, når den har hatt det engang... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Steriliserte tisper er ikke alltid ønskelig. Ved siden av det åpenbare faktum at de ikke kan få valper, blir en god del mer aggressive etter operasjonen. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Søtnosen ute i høstkulda^^. Her har han boltret seg i en haug med blader. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Hvorfor klarer ikke jeg å ta sånne bilder? Argh! Hver gang jeg ser et stilig hundebilde tar jeg med meg kameraet ned til parken for å prøve, og hver gang tar jeg de samme kjedelige bildene av hunden ovenfra mens hun ser på meg... IANA photographer viktig å ta bilde fra bakken, gå nerme, få hunden til å fylle bildet godt. Om du har speilrefleks kan du leke litt med dybdeskarphet å få en effekt med uforstyrrende bakgrunn. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 noken som har ein rottweiler kvalp til meg?? tispe må det ver. i nerheta av møre og romsdal,sørtrøndelag,eller sogn å fjordane Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 noken som har ein rottweiler kvalp til meg?? tispe må det ver.i nerheta av møre og romsdal,sørtrøndelag,eller sogn å fjordane http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=82 Her er en liste over oppdrettere av denne rasen. Kanskje finner du noen der du kan kontakte? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 I.A.G: Hvorfor steriliserte dere ikke hunden med engang? sjansen er jo stor for at hunden får igjen betennelse ved neste løpetid, når den har hatt det engang... Hvis hun får det igjen etter neste løpetid kommer vi til å gjøre det ja. Dyrlegen mente imidlertid ikke at det var nødvendig/lurt å gjøre det enda. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Steriliserte tisper er ikke alltid ønskelig. Ved siden av det åpenbare faktum at de ikke kan få valper, blir en god del mer aggressive etter operasjonen. Hvor har du fått dette fra at de blir mer aggressive? Det som blir "sagt der ute" er at de blir mer lekne, bedre humør, og fare for å legge på seg... Min forrige hund ble sterilisert når hu var 3,5 år gammel. Hu endret ikke personlighet eller humør i det hele tatt, hu var den samme gamle. Ikke fikk vi problemer med økt vekt heller. (ikke før kortisonen begynte å gjøre seg gjeldende, men det er jo en annen sak). Eneste vi merket det godt på var at hu fikk valpepels igjen, og den beholdt hu ut livet. Helt merkelig på en 7 år gammel schæferhund... Buffy ble sterilisert pga livmorbetennelse. Bridie, som jeg har nå, ble sterilisert for 1 mnd siden, også pga livmorbetennelse. Men i tillegg har hu slitt MYE med innbildt svangerskap og hyppige løpetider. I forbindelse med løpetid, innbildt osv, har hu vært SYKt ustabil i gemytt, og vært "dårlig". Dette antar jeg nå at jeg er kvitt, og foeløpig er det eneste vi har sett noe til,- hennes gode humør og "glis rundt kjeften". Så lurer litt på hvor du har dette fra at tisper som blir sterilisert blir aggressive... Og forøvrid.. Det å IKKE kunne få valper er jo ofte en stor fordel. Man slipper faren med tyvparring i løpetida. Så er det ikke en ren avlshund,s er jeg ikke noe grunn til å IKKE sterilisere en tispe! Minsker faren for jursvulster og betennelser i tillegg... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Det har jeg fra både oppdretteren min og dyrlegen, siden jeg spurte begge to om jeg burde sterilisere Ylva. Edit: Og det å ikke få valper er jeg helt enig i at er en fordel, det var i utgangspunktet derfor jeg vurderte sterilisering. Men hvis man driver oppdrett er kanskje situasjonen annerledes ;p Endret 18. november 2007 av tofagerl Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Søtnosen ute i høstkulda^^. Her har han boltret seg i en haug med blader. Hihi,konge bildet. Enøyd banditt,trodde det var brun pels akuratt der før eg leste teksten Edit:Leif Endret 18. november 2007 av Diesel_ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Vi steriliserte bikkja den den var ca 9 år gammel, hun endret ikke oppførsel i hele tatt. Legger ikke på seg nevneverdig heller. Praktisk talt ingen forskjell for oss Åh, den så god og kosete ut! *koseklemme på hunden* den er veldig kosete Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Gutten på tur Det var ikke en lang fjelltur, så ikke lynsj meg, for jeg vet at valper har lett for overbelastning Var bare oppe på en liten høyde ikke langt fra der jeg bor Lenke til kommentar
Squeeks Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 Søtnosen ute i høstkulda^^. Her har han boltret seg i en haug med blader. Nydelig liten tass Hvilken rase? Bowser er blitt en stor og fin gutt Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Her er min "lille" hund... Temmelig avslappet... Endret 19. november 2007 av Blippblopp Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 Idag skal vi til dyrlegen. Skal få tømt noen betente analkjertler (sikkert få noe medisin til dem også), samt finne ut hvorfor hun klør, klør, slikker, slikker, slikker på seg selv. Usj. Det kommer til å koste en formue, men jeg håper vi finner ut hva det er. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 19. november 2007 Rapporter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Lykke til! Ja, det der høres ikke så artig ut. Håper det ordner seg. Endret 19. november 2007 av Lurvefranzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå