Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint bilde, robB! :wee:

Og jeg tror den dachsen din kunne trengt litt trim, Gunfreak!

Hvor gammel er den?

Nå har vi forresten funnet ut at Connie har fått livmorbetennelse. :ermm:

Hun har vært litt pipete av seg i det siste, så vi dro til dyrlegen. Nå går hun på penicillin og bli forhåpentlig bra snart. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor klarer ikke jeg å ta sånne bilder? Argh! Hver gang jeg ser et stilig hundebilde tar jeg med meg kameraet ned til parken for å prøve, og hver gang tar jeg de samme kjedelige bildene av hunden ovenfra mens hun ser på meg...

IANA photographer :(

viktig å ta bilde fra bakken, gå nerme, få hunden til å fylle bildet godt. Om du har speilrefleks kan du leke litt med dybdeskarphet å få en effekt med uforstyrrende bakgrunn.

Lenke til kommentar
I.A.G: Hvorfor steriliserte dere ikke hunden med engang? sjansen er jo stor for at hunden får igjen betennelse ved neste løpetid, når den har hatt det engang...

Hvis hun får det igjen etter neste løpetid kommer vi til å gjøre det ja. Dyrlegen mente imidlertid ikke at det var nødvendig/lurt å gjøre det enda.

Lenke til kommentar
Steriliserte tisper er ikke alltid ønskelig. Ved siden av det åpenbare faktum at de ikke kan få valper, blir en god del mer aggressive etter operasjonen.

Hvor har du fått dette fra at de blir mer aggressive? Det som blir "sagt der ute" er at de blir mer lekne, bedre humør, og fare for å legge på seg...

Min forrige hund ble sterilisert når hu var 3,5 år gammel. Hu endret ikke personlighet eller humør i det hele tatt, hu var den samme gamle. Ikke fikk vi problemer med økt vekt heller. (ikke før kortisonen begynte å gjøre seg gjeldende, men det er jo en annen sak). Eneste vi merket det godt på var at hu fikk valpepels igjen, og den beholdt hu ut livet. Helt merkelig på en 7 år gammel schæferhund...

Buffy ble sterilisert pga livmorbetennelse.

Bridie, som jeg har nå, ble sterilisert for 1 mnd siden, også pga livmorbetennelse. Men i tillegg har hu slitt MYE med innbildt svangerskap og hyppige løpetider. I forbindelse med løpetid, innbildt osv, har hu vært SYKt ustabil i gemytt, og vært "dårlig". Dette antar jeg nå at jeg er kvitt, og foeløpig er det eneste vi har sett noe til,- hennes gode humør og "glis rundt kjeften".

Så lurer litt på hvor du har dette fra at tisper som blir sterilisert blir aggressive...

Og forøvrid.. Det å IKKE kunne få valper er jo ofte en stor fordel. Man slipper faren med tyvparring i løpetida. Så er det ikke en ren avlshund,s er jeg ikke noe grunn til å IKKE sterilisere en tispe! Minsker faren for jursvulster og betennelser i tillegg...

Lenke til kommentar

Det har jeg fra både oppdretteren min og dyrlegen, siden jeg spurte begge to om jeg burde sterilisere Ylva.

Edit: Og det å ikke få valper er jeg helt enig i at er en fordel, det var i utgangspunktet derfor jeg vurderte sterilisering. Men hvis man driver oppdrett er kanskje situasjonen annerledes ;p

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...