mushi Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Lang tur i skogen? Når de er valper har man egentlig ingen sjanse uansett Jammen på bildet er det en valp Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Valper er forskjellige, og det er også raser og individer Tror jeg har nevnt det tidligere i forbindelse med dette, Mona la seg heller aldri ned. Det tok laaaaang tid før hun begynte å slappe av. Hun legger seg sjelden ned på fremmede steder da, f. eks når vi var på kurs og slikt. Så det kan faktisk ta ganske lang tid. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Valper er forskjellige, og det er også raser og individer Tror jeg har nevnt det tidligere i forbindelse med dette, Mona la seg heller aldri ned. Det tok laaaaang tid før hun begynte å slappe av. Hun legger seg sjelden ned på fremmede steder da, f. eks når vi var på kurs og slikt. Så det kan faktisk ta ganske lang tid. Joda. men fortsatt kan man belønne den adferd man ønsker og overse den man ikke ønsker .) Mye er arv og miljø, men mye /veldig mye) ligger hos eier Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Selvfølgelig. Jeg har jo ikke sagt at hun ikke skal trene. Men det er jo viktig å huske på at noen blir aldri sånn, og andre blir sånn av seg selv Jeg prøvde jo også masse for å få henne til å ligge og slappe av, men det gikk rett og slett ikke. Så plutselig gjorde hun det av seg selv, etter første løpetiden (14 mnd gammel). Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Dette og dette ...er noe jeg har lyst til å oppleve, men hunden er spinnvill uttefor buret. Hvordan får jeg det til? Har prøvd å holde han fast, men det funker ikke. Har også prøvd å få han sliten og sitte vedsiden han for å prøve å få han til å legge seg ned. Har latt han gå rundt i stua i flere timer, men legge seg ned vil han ikke. Har du prøvd med litt hjernetrim? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Linn C eller alba eller hva du enn kaller deg om dagen: Se en SKIKKELIG HUND og ikke minst en SKIKKELIG MANN At ikke du snart flytter inn til oss to? Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Lang tur i skogen? Når de er valper har man egentlig ingen sjanse uansett Jammen på bildet er det en valp Har en rottweiler som snart er 1 år nå. Det er den roligste hunden jeg noen gang har vært borti som valp. Bjeffer ikke, reagerer så vidt da det kommer folk osv. Førstest nå hun begynner og bli litt leken og litt spinnvill da hun skal få maten. Gå litt turer så bikkja bli sliten og få ut litt energi... Da blir den garantert roligere. Blir de bare satt i et bur, eller står i en gjerding ute om dagen så har mange lett for og bli litt "hyper" da de først kommer ut Endret 11. november 2007 av Leffy Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Linn C eller alba eller hva du enn kaller deg om dagen: Se en SKIKKELIG HUND og ikke minst en SKIKKELIG MANN At ikke du snart flytter inn til oss to? Så tøff du er, serris! Wow! Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Lang tur i skogen? Når de er valper har man egentlig ingen sjanse uansett Jammen på bildet er det en valp Har en rottweiler som snart er 1 år nå. Det er den roligste hunden jeg noen gang har vært borti som valp. Bjeffer ikke, reagerer så vidt da det kommer folk osv. Førstest nå hun begynner og bli litt leken og litt spinnvill da hun skal få maten. Gå litt turer så bikkja bli sliten og få ut litt energi... Da blir den garantert roligere. Blir de bare satt i et bur, eller står i en gjerding ute om dagen så har mange lett for og bli litt "hyper" da de først kommer ut Vi har også bare gode erfaringer med rottweiler. Det er den første vi har nå. Har hatt Shæfere fra før av. Men rottweiler er som ikke å ha bikkje. De er rolige, kosete...etc. Men med shæfere så er det noe helt annet. De er helt i 100 hele tia. Ganske stressa. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Lang tur i skogen? Når de er valper har man egentlig ingen sjanse uansett Jammen på bildet er det en valp Har en rottweiler som snart er 1 år nå. Det er den roligste hunden jeg noen gang har vært borti som valp. Bjeffer ikke, reagerer så vidt da det kommer folk osv. Førstest nå hun begynner og bli litt leken og litt spinnvill da hun skal få maten. Gå litt turer så bikkja bli sliten og få ut litt energi... Da blir den garantert roligere. Blir de bare satt i et bur, eller står i en gjerding ute om dagen så har mange lett for og bli litt "hyper" da de først kommer ut Vi har også bare gode erfaringer med rottweiler. Det er den første vi har nå. Har hatt Shæfere fra før av. Men rottweiler er som ikke å ha bikkje. De er rolige, kosete...etc. Men med shæfere så er det noe helt annet. De er helt i 100 hele tia. Ganske stressa. Det er nok en vesentlig forskjell fra schæfer til schæfer. Men ja, de har mye energi og må få utløp for det. De har et høyt aktivitetsbehov og må få minst en lang tur om dagen, helst flere. Min hund er "i hundre" om morgenen og iløpet av dagen, alltid klar til å gå på tur, og er med oss hele tiden. Men samtidig kan vi få hun til å slappe av og ligge seg nedpå for å få et avbrekk. Dessuten er hun alltid god og trøtt om kvelden og da er det jo bare kos. Men jeg mener det er feil å si at schæfere er i hundre hele tiden, selv om jeg ser poenget ditt. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Kjekt med valp, men personlig gleder jeg meg til Bowser blir voksen. Han har ingen adferdsproblemer, men blir bare kjekt å få sett et "ferdig" resultat Nå er han snart et halvt år, og vokser stadig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Har du sensurert tissen hans? Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Nusselig. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Han ble så smigret og selvgod av de fine kommentarene om tissen hans sist gang, så jeg så ikke noe annet valg! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Han ble så smigret og selvgod av de fine kommentarene om tissen hans sist gang, så jeg så ikke noe annet valg! Forståelig, forståelig! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Hunden får nok hjernetrim. Han kan ha trent en time for så å komme hjem og vandre/løpe rundt i stua i flere timer. Putter jeg han i buret sovner han i løpet av to minutter. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 11. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Mye er arv og miljø, men mye /veldig mye) ligger hos eier Neida. Alt er arv og miljø. Eier = miljø. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Hadde du satt deg skikkelig inn i rasen før du kjøpte, mushi? Bull Terriere er ikke den rasen som bare ligge og sløver fremfor peisen Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 11. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Hunden får nok hjernetrim. Han kan ha trent en time for så å komme hjem og vandre/løpe rundt i stua i flere timer. Putter jeg han i buret sovner han i løpet av to minutter. Prøvd å lage en plass han kan ligge utenfor buret? Kurv/teppe e.l. så han skjønner at det går an å slappe av på steder utenfor buret. Får du han til å sove med buret åpent, eller må han være stengt inne for å slappe av? Kan jo virke som han ikke føler seg like trygg i åpent område som i buret sitt... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Hunden får nok hjernetrim. Han kan ha trent en time for så å komme hjem og vandre/løpe rundt i stua i flere timer. Putter jeg han i buret sovner han i løpet av to minutter. Prøvd å lage en plass han kan ligge utenfor buret? Kurv/teppe e.l. så han skjønner at det går an å slappe av på steder utenfor buret. Får du han til å sove med buret åpent, eller må han være stengt inne for å slappe av? Kan jo virke som han ikke føler seg like trygg i åpent område som i buret sitt... Støttes. Da Cita var valp fikk vi hun til å ligge i en kurv for å roe seg, slik at vi brukte buret minst mulig, kun om nettene. (Nå sover hun imidlertidig med døren åpen, så hun går inn og ut slik hun vil). "Vær klar og kontant!" har du sikkert hørt veldig mange ganger, og det er lett å si for meg nå, men det er rett og slett slik du må gjøre det. Lag til et teppe eller en kurv der du prøver å få henne til å ligge som en fast plass til å begynne med. Prøv igjen og igjen så går det seg sikkert til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå